MINER: Ad to počítání, jak říká Jyrka, ono to moc nejde.
I kdyby ses dostal k cenám komponent a ceně toho to seskládat dohromady (což se patrně nedostaneš), tak spočítáš jen čistou výrobní cenu auta, která je zlomek jeho prodejní ceny.
Někde jsem slyšel odhady, že třeba vyrobit Octavii nestojí ani sto tisíc.
Ale pak do toho auta musíš rozprostřít ty miliardy eur za ostatní náklady, jako je vývoj, testování, náklady na záruční servis, marketing, prodej, milion věcí.
A třeba u části asistentů bude ten vývoj masivní náklad. Typicky třeba ESP. Jeho cena v čistejch nákladech budou drobný. Ale pokud to ESP má dobře fungovat, tak ho musíš vyvinout a odladit. Což bude znamenat tisíce hodin testování za různejch podmínek, ve všech konfiguracích auta a podobně. Proto taky levný auta často mívaly (teď už to i levný značky docela dohnaly) ESP nahovno, který třeba zasahovalo moc brzo, hrabalo nepříjemně do řízení a někdy dokázalo i člověka dostat do problémů.
Stejně tak třeba Lane Assist (udržování v pruhu) není jen o tom, že dáš za čelní sklo kameru s výrobní cenou 50 euro (možná ani ne), na řízení servo za dalších pár drobnejch a propojíš to drátama a řídící jednotkou.