• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    The Dirty Truth about Combustion Engine Vehicles | An 'Open Source' Animation
    http://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a tomu já říkám bobashuv efekt. (Neber to jako urážku, jen jsi to popsal první) Tady vidět Teslu je zázrak a nabíječek je tu asi sedm. O nabíječce v lampě se tu ani nemluví atd.

    Jo a rozvážka u nás bude přikupovat další Citigo na plyn :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Na androide vacsinou kazdy dalsi update cely telefon akurat spomali, ostava len dufat, ze ota updaty autofirmware funguju opacne

    The 2021 Volkswagen ID4 Is a New Fully Electric $40,000 Crossover
    http://www.youtube.com/watch?v=0Zzpsn_D9HA
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tady u mě za barákem dost často parkuje Zoe - pod oknem, do kterého vede nabíjecí kabel...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tesly už ani nevnímám, to je normální běžný auto. i3 vidím taky spoustu, elektrický Upy a Citigo jsou běžný auta na rozvoz. Novýho Leafa jsem taky asi neviděl, starý mi přijde že vymizely (umřely jim baterky).

    Asi docela dost jezděj Kony a eNira, ale těch si člověk nevšimne, protože vypadaj stejně jako benzínový.

    A začínám pozvolna vídat Enyaqy.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB, PSYCHO: V Praze je to obdobné... Kolem Vysočanské jezdí denně několik iBMW obojího typu a na Smíchově jezdí několik Tesel S a 3 v bílé, černé a hnědé barvě...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Norway At 79.1% Plugin Electric Market Share In February
    https://cleantechnica.com/2021/03/02/norway-at-79-1-plugin-electric-market-share-in-february/

    February’s 79.1% plugin result consisted of 47.5% full battery electrics (BEVs) and 31.5% plugin hybrids. This was a big shift towards PHEVs from recent months, partly due to two of the most popular BEVs, the Volkswagen ID.3 and Tesla Model 3, still not yet having delivered in their usual volumes in 2021.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: Holandsko. Konkretne Amstr.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v brne a okoli (mysleno smerom ku nam na lont) je tesla pomerne bezna vec, casto vidim aj i3 a stare leafy, jeden parkuje aj u nas na vesnici, ale priznam sa ze leaf2 som tu este nevidel, menej casto stretnem ioniqy a kony, id3 som zatial videl iba raz
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: a kde že je ta země elektromobilite zaslíbená?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Cinsky Tesla killer :))
    Xpeng P7 with cobalt-free LFP battery is about to arrive - PushEVs
    https://pushevs.com/2021/03/01/xpeng-p7-with-cobalt-free-lfp-battery-is-about-to-arrive/
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: A to je ten rozdil mezi zemema. Ja tech 6 uvidim na kazdy vetsi krizovatce pri cekani na prechodu :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    opet potvrzeno, vcetne miningu/full lifecycle

    Mining for electric car batteries 'hundreds of times' better than petrol car emission cycles - Electrek
    https://electrek.co/...ctric-car-batteries-hundreds-of-times-better-than-petrol-car-emission-cycles/
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: tak jsem to byl zkontrolovat. Ksou tam dva stojany a celkem 4 místa. Dokonce tam kdosi nabíjel jakýsi pickup. Jaký nevím, malýho to vůbec nezajímalo... :D (takže už jsem viděl 6 !!! elektromobilů)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: Plug-In Car Market Expands In January 2021 By 50%
    https://insideevs.com/news/491188/europe-plugin-car-sales-january-2021/
    KEB
    KEB --- ---
    Hurá hurá hurá - už i u nás máme rychlonabíječku, hurá! A pozor mám ji relativně blízko u domu. (kdyby fotograf popojel ještě kousek doprava byl by vidět stojan na plyn :) Takže podle evmapy jich u nás je slovy pět císlem 5. Hurá!

    V Prostějově zprovozněna nová rychlonabíječka PRE a OMV | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/v-prostejove-zprovoznena-nova-rychlonabijecka-pre-omv

    už běžím kupovat BEV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: jo, to byl pokus o vtip. Ty ke srotovani nesmi vyjet z fabriky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hele teoreticky ještě stihneš, co se vyrábí teď. Ono se tohle bude tuším týkat jen nově uvedených modelů, takže třeba současnýho Dustera nejspíš třeba ještě do 23-24 koupíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Takhle předsériový auta nám určitě nedávaj, nám dávaj ty co už fungujou jako finál.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    :-) a cinska stetka k tomu zdarma.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ev moto camper :) ...k dokonalosti uz chybi jen kuchyn. jen to neni na zadny dalky

    Awesomely Weird Alibaba Electric Vehicle of the Week: $4,800 electric RV
    https://electrek.co/...awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-a-4800-electric-rv-with-a-small-catch/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: hmmm, to jsem slyšet nechtěl. Takže zase bazar v:-D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN: se skrcenejma kolenama, nebi v klubicku?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: mozna by to sralo Tebe. Neni zrovna zaruceny, ze to auto zustane pohromade nebo vylitnou pytle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Zase to má výhodu, že když bych zrovna Škodovku nabořil, tak to nikoho moc nesere :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Novinářský auta tak tuším často končej taky – aspoň teda Škodovácký, protože se na to používají taky různý předsériovky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano, i Dacia Sandero bude muset mít kameru na čtení značek a inteligentní tempomat, couvací kameru, datalogger a nějaký další kraviny.

    A hádám, že nejlevnější Dacia bude stát tak tři kila.

    Pozn. pro ostatní, kterým přijde, že zdražování levných aut není problém – pár let zpátky se nejlevnější Sandero prodávalo za asi 190 tisíc. Po příchodu Euro 7 nejspíš téměř nebude existovat žádný auto pod 400 tisíc, takže třeba Čech s průměrným příjmem už si nebude moc dovolit nový auto a bude odkázanej na ojetiny.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A pak sedíš ve fabrice v naprosto krásným Superbu L&K, testuješ, zadek Ti laská kůže, krásný stroj. A kolegyně: rozluč se s ním, zítra jde do šrotu, protože to není sériový kus.
    Pak přesedneš do tvého, mnohem horšího, auta a chce se ti plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ad to počítání, jak říká Jyrka, ono to moc nejde.

    I kdyby ses dostal k cenám komponent a ceně toho to seskládat dohromady (což se patrně nedostaneš), tak spočítáš jen čistou výrobní cenu auta, která je zlomek jeho prodejní ceny.

    Někde jsem slyšel odhady, že třeba vyrobit Octavii nestojí ani sto tisíc.

    Ale pak do toho auta musíš rozprostřít ty miliardy eur za ostatní náklady, jako je vývoj, testování, náklady na záruční servis, marketing, prodej, milion věcí.

    A třeba u části asistentů bude ten vývoj masivní náklad. Typicky třeba ESP. Jeho cena v čistejch nákladech budou drobný. Ale pokud to ESP má dobře fungovat, tak ho musíš vyvinout a odladit. Což bude znamenat tisíce hodin testování za různejch podmínek, ve všech konfiguracích auta a podobně. Proto taky levný auta často mívaly (teď už to i levný značky docela dohnaly) ESP nahovno, který třeba zasahovalo moc brzo, hrabalo nepříjemně do řízení a někdy dokázalo i člověka dostat do problémů.

    Stejně tak třeba Lane Assist (udržování v pruhu) není jen o tom, že dáš za čelní sklo kameru s výrobní cenou 50 euro (možná ani ne), na řízení servo za dalších pár drobnejch a propojíš to drátama a řídící jednotkou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam