• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Cinsky Tesla killer :))
    Xpeng P7 with cobalt-free LFP battery is about to arrive - PushEVs
    https://pushevs.com/2021/03/01/xpeng-p7-with-cobalt-free-lfp-battery-is-about-to-arrive/
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: A to je ten rozdil mezi zemema. Ja tech 6 uvidim na kazdy vetsi krizovatce pri cekani na prechodu :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    opet potvrzeno, vcetne miningu/full lifecycle

    Mining for electric car batteries 'hundreds of times' better than petrol car emission cycles - Electrek
    https://electrek.co/...ctric-car-batteries-hundreds-of-times-better-than-petrol-car-emission-cycles/
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: tak jsem to byl zkontrolovat. Ksou tam dva stojany a celkem 4 místa. Dokonce tam kdosi nabíjel jakýsi pickup. Jaký nevím, malýho to vůbec nezajímalo... :D (takže už jsem viděl 6 !!! elektromobilů)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: Plug-In Car Market Expands In January 2021 By 50%
    https://insideevs.com/news/491188/europe-plugin-car-sales-january-2021/
    KEB
    KEB --- ---
    Hurá hurá hurá - už i u nás máme rychlonabíječku, hurá! A pozor mám ji relativně blízko u domu. (kdyby fotograf popojel ještě kousek doprava byl by vidět stojan na plyn :) Takže podle evmapy jich u nás je slovy pět císlem 5. Hurá!

    V Prostějově zprovozněna nová rychlonabíječka PRE a OMV | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/v-prostejove-zprovoznena-nova-rychlonabijecka-pre-omv

    už běžím kupovat BEV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: jo, to byl pokus o vtip. Ty ke srotovani nesmi vyjet z fabriky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hele teoreticky ještě stihneš, co se vyrábí teď. Ono se tohle bude tuším týkat jen nově uvedených modelů, takže třeba současnýho Dustera nejspíš třeba ještě do 23-24 koupíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Takhle předsériový auta nám určitě nedávaj, nám dávaj ty co už fungujou jako finál.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    :-) a cinska stetka k tomu zdarma.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ev moto camper :) ...k dokonalosti uz chybi jen kuchyn. jen to neni na zadny dalky

    Awesomely Weird Alibaba Electric Vehicle of the Week: $4,800 electric RV
    https://electrek.co/...awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-a-4800-electric-rv-with-a-small-catch/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: hmmm, to jsem slyšet nechtěl. Takže zase bazar v:-D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN: se skrcenejma kolenama, nebi v klubicku?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: mozna by to sralo Tebe. Neni zrovna zaruceny, ze to auto zustane pohromade nebo vylitnou pytle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Zase to má výhodu, že když bych zrovna Škodovku nabořil, tak to nikoho moc nesere :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Novinářský auta tak tuším často končej taky – aspoň teda Škodovácký, protože se na to používají taky různý předsériovky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano, i Dacia Sandero bude muset mít kameru na čtení značek a inteligentní tempomat, couvací kameru, datalogger a nějaký další kraviny.

    A hádám, že nejlevnější Dacia bude stát tak tři kila.

    Pozn. pro ostatní, kterým přijde, že zdražování levných aut není problém – pár let zpátky se nejlevnější Sandero prodávalo za asi 190 tisíc. Po příchodu Euro 7 nejspíš téměř nebude existovat žádný auto pod 400 tisíc, takže třeba Čech s průměrným příjmem už si nebude moc dovolit nový auto a bude odkázanej na ojetiny.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A pak sedíš ve fabrice v naprosto krásným Superbu L&K, testuješ, zadek Ti laská kůže, krásný stroj. A kolegyně: rozluč se s ním, zítra jde do šrotu, protože to není sériový kus.
    Pak přesedneš do tvého, mnohem horšího, auta a chce se ti plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ad to počítání, jak říká Jyrka, ono to moc nejde.

    I kdyby ses dostal k cenám komponent a ceně toho to seskládat dohromady (což se patrně nedostaneš), tak spočítáš jen čistou výrobní cenu auta, která je zlomek jeho prodejní ceny.

    Někde jsem slyšel odhady, že třeba vyrobit Octavii nestojí ani sto tisíc.

    Ale pak do toho auta musíš rozprostřít ty miliardy eur za ostatní náklady, jako je vývoj, testování, náklady na záruční servis, marketing, prodej, milion věcí.

    A třeba u části asistentů bude ten vývoj masivní náklad. Typicky třeba ESP. Jeho cena v čistejch nákladech budou drobný. Ale pokud to ESP má dobře fungovat, tak ho musíš vyvinout a odladit. Což bude znamenat tisíce hodin testování za různejch podmínek, ve všech konfiguracích auta a podobně. Proto taky levný auta často mívaly (teď už to i levný značky docela dohnaly) ESP nahovno, který třeba zasahovalo moc brzo, hrabalo nepříjemně do řízení a někdy dokázalo i člověka dostat do problémů.

    Stejně tak třeba Lane Assist (udržování v pruhu) není jen o tom, že dáš za čelní sklo kameru s výrobní cenou 50 euro (možná ani ne), na řízení servo za dalších pár drobnejch a propojíš to drátama a řídící jednotkou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam