• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Charged EVs | GAC Group’s novel graphene-based battery tech will debut in a vehicle this year - Charged EVs
    https://chargedevs.com/...roups-novel-graphene-based-battery-tech-will-debut-in-a-vehicle-this-year/

    ...of the Aion V, a compact electric crossover produced by a subsidiary of the GAC Group has been equipped with the new battery, and is currently undergoing winter testing. It’s scheduled for mass production this September.

    GAC says its graphene-based battery has a 6C fast charge capability, which means that, using a 600 A high-power charger, it can be recharged to 80% capacity in 8 minutes. The battery has also passed the dreaded Battery Shooting Test.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Twizzy s oknami

    Living With A Citroen Ami
    http://www.youtube.com/watch?v=hScjggOSAUU
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Když už se tu zase řešít to FSD, tak super zajímavej rozhovor:

    Řeší tam rozdíl lidaru vs přístup tesly + přístup používání high def maps vs jejich nepoužívání
    How Tesla Is Cracking the FSD Challenge w/ James Douma (Ep. 265)
    https://www.youtube.com/watch?v=FSS_OJJ65cY
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Technologicky umí L3 na dálnici třeba současná Audi A6, nejspíš by to uměla Tesla, umí to Cadillac... ale nikdo to neumí legálně.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: OK, chápu, a nějakou hodnotu tam vidim. Já bych si to jenom kvůli tomu nekoupil, páč to je dost minoritní edge-case, ale chápu tu hodnotu.
    Až bude někdo umět L3 kdekoliv na dálnici, tak mě vzbuďte…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, ale rozdíl je v tom, že u L3 NEMUSÍŠ SLEDOVAT SILNICI. Musíš jen bejt připravenej převzít řízení, když tě systém upozorní (a "v řádu sekund" je na tyhle poměry dlouhá doba).

    L2 systémy (Tesla included) vyžadujou, abys NEUSTÁLE SLEDOVAL SILNICI A/NEBO MĚL RUCE NA VOLANTU.

    Tzn. u L2 systémů pořád "řídíš", i když neřídíš.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to l3 nezajišťuje, a dokonce i v článku píšou: but requires the driver to assume control of the vehicle within seconds when alerted.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ona to zdaleka blbost není. Tou certifikací pro L3 totiž získáš možnost nevyžadovat po řidiči aktivně řídit ani sledovat provoz.

    Takže reálná výhoda je v tom, že když sedíš a popojíždíš v zácpě, můžeš si třeba číst nebo čumět do telefonu a auto pojede samo.

    Ostatní auta, i když prakticky umí taky, tohle neumožňujou, protože musí vyžadovat, abys aktivně řídil nebo sledoval silnici. Tedy mají buďto HOD (hand-on detection) volant, kterej reaguje na pohyb/odpor (starší varianty, to bylo takový to jak se to dalo ojebat tím, že jsi na volant něco položil/pověsil) nebo u novějších aut kapacitní senzory.

    Alternativně můžou ty, který umožňujou hands-off řízení (třeba Cadillaky se SuperCruise) kameru, která sleduje tvůj ksicht.

    Ať tak nebo tak, když nedržíš volant/nekoukáš na cestu, tak na tebe to auto nejdřív začne blikat, pak pípat a nakonec se to samořízení vypne.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: BTW jestli jsem to dobře pochopil: tak ta Honda umí sama řídit jen v zácpě. To je teda dost omezený prostředí na to říkat tomu 1st Certified L3 …
    Spíš se ostatní neobtěžovali takovou blbost „certifikovat“. Tak jako tak řidič musí být schopen převzít kontrolu…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Muskovi dělá starost nikl do baterií, bude ho dovážet z Nové Kaledonie - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...i-od-niklu-autobaterie-zelezo-elektroauta.A210302_131943_eko-zahranicni_vebe

    Chci videt toho genia co iron prelozil jako kov :D
    Asi to znamena ze i v USA a Berline se budou mensi packy delat lifepo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tam nejde o to, že by neexistovaly případy, kdy autopilot zachránil. Existujou.

    Ale v případě toho s tím truckem by normální řidič zpomalil za truckem a jel tam, kam chtěl – takhle pak řidička prováděla šílenej ilegální manévr přes šrafování, protože jinak by skončila v blbým směru (autor článku žil v LA a komentoval to, že zrovna v tomhle místě je FAKT PRŮSER se ocitnout na blbý).

    V tom druhým případě se řidič X5 zachoval jako čuně, částečně ale kvůli tomu že Tesla kempovala v levým, a Tesla se lekla a málem to narvala do zdi, přičemž k tomu neměla důvod.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na 2 take ti najdem 20 opacnych, to by som nebral moc ako bernu mincu

    Teslas Avoiding Accidents Compilation (NEW 2020!!)
    https://www.youtube.com/watch?v=KHvLFujWBeg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ad Tesla a autonomie, tyhle dva články jsou dost zajímavý:

    A Tesla-Stan Thought This Autopilot "Save" Was Amazing But No
    https://jalopnik.com/a-tesla-stan-dmd-me-to-show-what-they-thought-was-an-am-1846379827

    Tesla Owner Claims Autopilot Saved Her Life But I Don't Think That's What The Video Shows
    https://jalopnik.com/tesla-owner-claims-autopilot-saved-her-life-but-i-dont-1846355576

    Zvlášť ty videa. V obou případech jsou sice Teslisti přesvědčený, že je to auto zachránilo, ale ve skutečnosti v obou případech způsobilo v totálně (pro člověka) přehledný situaci naprosto zbytečnej zmatek.

    Jestli začnou Tesly jezdit masivně v autonomním režimu, tak tohle bude problém.

    Ochutnávka tohohle jsou adaptivní tempomaty, který taky způsobujou, že jedeš z pohledu ostatních jak dement. Autonomní řízení bude ještě horší, dokud nebudou všude jen autonomní auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tohle bude ještě sranda, protože ISA (Intelligent Speed Assist, tempomat s reakcí na značky) bude od 2022 u všech novejch aut v EU povinnej.

    A při kvalitě zejména našeho značení to bude průser pro všechny, protože rozpoznat, kam ta značka patří, FAKT NENÍ PRDEL.

    Částečný řešení jsou data z navi, ale navi jednak (zatím) nemusíš mít a druhak musíš umět reagovat na dočasný značky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nemecky overengineering v praxi, na vlastnej sieti nabijaciek nenabijes systemom plug&charge, nieco jak tie prekomplikovane vysuvacie drziaky na kelimky v ktoromsi premiovom bmw :)

    The Volkswagen ID.4 Is A Disappointing Electric Car (For Now)
    https://www.youtube.com/watch?v=EotuxCptcM4
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: nepotřebuješ. Stačí ti L4, když taxíky budou jezdit jen v konkrétní oblasti, ve který se odehrává většina trafficu. Ten taxík ví, kam může, takže v oblasti ti přijede autonomní, mimo oblast s řidičem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Mně škodovka má tendenci brát značku z nárazníku náklaďáků. Naštěstí nebrzdí, protože to neumí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To není autonomie, to je chytrej adaptivní tempomat se čtením značek.

    A jsem si téměř jistej, že značka tam byla, jen nepatřila k tý dálnici.

    Mě takhle ID.3 na D11 začala brzdit na 30 km/h, protože třicítka byla na vjezdu na benzínku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Pořád mícháš dvě věci.

    Na autonomní taxíky potřebuješ Level 5, protože nemůžeš počítat s jakýmkoliv zásahem do řízení ze strany cestujícího (nemusí umět řídit). Ale můžeš mít Level 5 jen pro město.

    Soukromý auta budou nejdřív umět jezdit samy po dálnici, ale jinde je budeš muset řídit, postupně se bude rozšiřovat, co budou umět.

    Plnohodnotný samořízení přijde, až tyhle dvě věci konvergujou, tedy buďto se městskej taxík naučí jezdit i po dálnici a rychle, nebo se to normální auto postupně naučí jezdit všude.

    Ale to může trvat 10 nebo 20 let.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam