MINER: Ona to zdaleka blbost není. Tou certifikací pro L3 totiž získáš možnost nevyžadovat po řidiči aktivně řídit ani sledovat provoz.
Takže reálná výhoda je v tom, že když sedíš a popojíždíš v zácpě, můžeš si třeba číst nebo čumět do telefonu a auto pojede samo.
Ostatní auta, i když prakticky umí taky, tohle neumožňujou, protože musí vyžadovat, abys aktivně řídil nebo sledoval silnici. Tedy mají buďto HOD (hand-on detection) volant, kterej reaguje na pohyb/odpor (starší varianty, to bylo takový to jak se to dalo ojebat tím, že jsi na volant něco položil/pověsil) nebo u novějších aut kapacitní senzory.
Alternativně můžou ty, který umožňujou hands-off řízení (třeba Cadillaky se SuperCruise) kameru, která sleduje tvůj ksicht.
Ať tak nebo tak, když nedržíš volant/nekoukáš na cestu, tak na tebe to auto nejdřív začne blikat, pak pípat a nakonec se to samořízení vypne.