• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Co mas za elektroauto?
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN: ja to mam na nasem aute udelany ze kdyz pustis akcel tak plachtis
    tuknes do brzdy (jakmile slapnes na pedal ) tak se zacnde rekuperovat a pak pridaji se desky. zatim jsem nemusel slapat az na podlahu , zadny smyk....
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Ano jak pise BOBASH. Vychozi nastaveni je takove, ze kdyz pustis pedal - elektromobil zacne mirne rekuperovat a zpomalovat tak. Nejede tedy volnobezne - "neplachti". Melo by to byt adekvatni situaci brzdeni motorem. A prave regulace samovolne rekuperace je IMHO dulezita.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHIX: Všechny elektromobily do nějaký míry rekuperujou, když pustíš pedál.

    U spousty z nich se míra tý rekuperace dá regulovat, obvykle v několika stupních, mezi kterými se volí podobně jako bys řadil kvalty u převodovky, typicky pádla pod volantem nebo volič "převodovky".

    Nejsilnější rekuperace obvykle umožňuje jezdit "jednopedálově", tedy při normálním ježdění vůbec nepotřebuješ brzdu, šlapeš jen na plyn.
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN: nevim konkretne, ale vysvetli mi pojem samovolne rekuperace.
    but slapnes na brzdu a rekuperujes a nebo plachtis (kdyz pustis akceler)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak téměř určitě jde, má to pádla pod volantem, ty tam kvůli ničemu jinýmu bejt nemůžou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Netuším, ale určitě to někde bude napsaný.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jo, myslel jsem EQC. OK diky, kouknu na Autocar.
    Nevis jestli u EQC lze nastavit miru samovolne rekuperace pri jizde a neseslapnutem plynu?
    KEB
    KEB --- ---
    Vodík by potřeboval zázrak, aby v dopravě předstihl baterie - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...-elektriny/21964-vodik-by-potreboval-zazrak-aby-v-doprave-predstihl-baterie
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: toto je dobre k tej vydrzi baterii: "Na druhou stranu dodejme, že až do modernizace z léta 2019 se Zoe dal nabíjet pouze střídavým proudem. Tedy maximálně 22 kW, což jeho baterii významně šetřilo."

    t.j. v mojom usecase kedy budem nabijat prevazne pomaly zo zasuvky a mozno 5% nejaky fastcharge ked 2x za rok pojdem niekam dalej nez 400 km tak degradacia baterie asi nebude problem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, ale s autem, který má reálně použitelný rozměry. U nás by to mělo stát pod půl mega.
    KEB
    KEB --- ---
    Elektromobil Dacia Spring stojí ve Francii 12 403 € po dotacích, v Česku bude v září | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...romobil-dacia-spring-stoji-ve-francii-12-403-po-dotacich-v-cesku-bude-v-zari

    Chápu to dobře, že se Dacia rozhodla zaslepit díru po elektrickým Citigo?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Život s elektromobilem. Do servisu spíš pro jistotu a zatím levněji než u benzinu

    https://zpravy.aktualne.cz/...0cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: MB EQ který? Zatím jsou EQA, EQC, EQV (předpokládám, že budou ještě EQE, EQS a možná ještě něco).

    Jinak u nás asi nejzevrubnější bývá Auto.cz, v angličtině podle toho, co od toho chceš, jestli víc subjektivní dojem z ježdění (Autocar), nebo čistou consumer advice (Consumer Reports) nebo něco úplně jinýho.

    A EQA je elektrifikovaný GLA, EQC je elektrifikovaný GLC, ale u obou se už počítalo s EV od začátku vývoje platformy, v podstatě to jsou normální "placky" a ne elektrika nacpaná do hotovýho auta.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Mam dotaz. Jaky bys doporucil zevrubny test (video nebo text) toho MB EQ? Cestina/anglictina. Mas nejake informace o jeho nastupci? Tj. bude dalsi generace uz od zakladu navrzene elektro auto?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: pokud vím tak ne, ale to není důležité :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    letos +5M = 16M celkem
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ford issues quick recall for Mustang Mach-E bolt issues
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já jsem předpovídal něco o elektrickejch autobusech?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MINER: dulezity je, ze to splni driv nez Bobash predpovidal .)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: klasicky clanek z Ruska, nikde neni napsana cena ani zpusob financovani.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: dvě pětiletky? Splní to zas na 120 %?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    moskva se svym mestskym fleetem taky nezahali

    Moscow To Switch All Its Buses To Electric This Decade
    https://insideevs.com/news/492175/moscow-switch-all-buses-electric/amp/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Charged EVs | GAC Group’s novel graphene-based battery tech will debut in a vehicle this year - Charged EVs
    https://chargedevs.com/...roups-novel-graphene-based-battery-tech-will-debut-in-a-vehicle-this-year/

    ...of the Aion V, a compact electric crossover produced by a subsidiary of the GAC Group has been equipped with the new battery, and is currently undergoing winter testing. It’s scheduled for mass production this September.

    GAC says its graphene-based battery has a 6C fast charge capability, which means that, using a 600 A high-power charger, it can be recharged to 80% capacity in 8 minutes. The battery has also passed the dreaded Battery Shooting Test.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Twizzy s oknami

    Living With A Citroen Ami
    http://www.youtube.com/watch?v=hScjggOSAUU
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Když už se tu zase řešít to FSD, tak super zajímavej rozhovor:

    Řeší tam rozdíl lidaru vs přístup tesly + přístup používání high def maps vs jejich nepoužívání
    How Tesla Is Cracking the FSD Challenge w/ James Douma (Ep. 265)
    https://www.youtube.com/watch?v=FSS_OJJ65cY
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Technologicky umí L3 na dálnici třeba současná Audi A6, nejspíš by to uměla Tesla, umí to Cadillac... ale nikdo to neumí legálně.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: OK, chápu, a nějakou hodnotu tam vidim. Já bych si to jenom kvůli tomu nekoupil, páč to je dost minoritní edge-case, ale chápu tu hodnotu.
    Až bude někdo umět L3 kdekoliv na dálnici, tak mě vzbuďte…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, ale rozdíl je v tom, že u L3 NEMUSÍŠ SLEDOVAT SILNICI. Musíš jen bejt připravenej převzít řízení, když tě systém upozorní (a "v řádu sekund" je na tyhle poměry dlouhá doba).

    L2 systémy (Tesla included) vyžadujou, abys NEUSTÁLE SLEDOVAL SILNICI A/NEBO MĚL RUCE NA VOLANTU.

    Tzn. u L2 systémů pořád "řídíš", i když neřídíš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam