• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Hm, tak jsem se podíval do starší verze tý studie, co sem dával COMODOR_FALKON:, a je poměrně jasný, kdo je tady idiot.

    Tohle bude totiž ten samej graf, a takhle i dává smysl. Jenomže "other direct costs" je něco trochu jinýho než "ostatní náklady na konstrukci vozu".



    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: hm, zajímavé, to je z roku 2017, jsi si jist, že to je ten správnej report?
    " Moreover, the Bolt has a price tag and range similar to the upcoming Tesla Model 3, which is Tesla's long-awaited entry into the mass market."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Tady je originální report (PDF) od UBS.
    https://neo.ubs.com/shared/d1wkuDlEbYPjF/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Protože výrobní náklady jsou jen část celkových nákladů. Například do nich není rozpočítán náklad na vývoj, software a podobně. Golf jede na technologii, která byla již z části zaplacená.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Moc pěkný článek se spousty faktů.
    Řešili jsme tu, o kolik emisní a bezpečnostní nároky prodražují auto, ale tohle je taky dobrý.

    Jenom tam chybí, s jakou baterkou to ID.3 ohodnocují. Vzhledem k ceně $27k zřejmě nejmenší 45 kWh.

    A hlavně nechápu, jaktože tvrdí, že rozdíl ve výrobních nákladech je 100kKč, ale ID.3 je o 300kKč dražší než Golf.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nechtel tady nekdo detailni rozbor nakladu na vyrobu elektrickych aut?
    Odemceny clanek: https://auto.ihned.cz/c7-66895870-1228mp-e9b156655c9934d
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak tlačítko se odsouvá na verzi 9.0 :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Nehoda nebyla proto, že to lidi nenechávají řídit samotný.

    Pořád se střetáváme v úhlu pohledu. Oba vidíme to samý, ale ty vidíš, jak je to hustý a co všechno už to umí. Já vidím, co to ještě to neumí.

    Není to ani na dohled autonomního řízení, natož autonomního řízení, který by bylo schopný efektivně fungovat a nezpůsobit dopravní kolaps.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: na co se těšil? že bude prodávat čínské armádě? :)
    KEB
    KEB --- ---
    Anketa: Němci si chtějí auta na benzín a naftu nechat
    https://oenergetice.cz/nemecko/anketa-nemci-si-chteji-auta-na-benzin-a-naftu-nechat
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to ještě neni, aktuálně tu možnost dostalo cca 1000 lidí, kteří byli vybráni - neřídí jako kokoti. Tlačítko, u kterýho navíc potvrdíš, že víš o co jde a bude to vysvětleno, má přijít s verzí 8.3, která má mít přes 1000 vylepšení.

    "In a later tweet, the Tesla CEO added that the FSD Beta’s Build 8.3 should be done QA testing by the end of the following week, which should be around the same time the “Download Beta” button should show up in users’ vehicles. When asked if the FSD Beta will be expanded into Europe, Musk noted that Tesla would be asking regulators for a potential release in the region as well.

    The release of FSD Beta’s Build 8.3 has been teased by the Tesla CEO in recent days, with Musk stating that the update would present ~1,000 improvements to the advanced driver-assist system. Musk posted a warning that the QA process for FSD Beta Build 8.3 would take some time, though he remarked that the update’s release is definitely coming. "

    Jinak... doteď nebyla ani jedna nehoda s FSD Beta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Pokud vím, tak akorát klikneš na stažení FSD beta a jezdíš.

    S něčím takovýmhle by měl jezdit placenej proškolenej tester, ne to vrazit lidem a poraďte si.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: beta testeři moc dobře vědí, co maj a nemaj dělat, v téhle podobě to nejde každému
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, tak půl hodiny jízdy.

    Ale aby to auto mohlo jezdit skutečně samo, tak by se takováhle věc musela stát maximálně tak jednou za rok, ne za jedno projetí města.

    A problém s FSD mám dost velkej. Sice ano, musíš mít ruce na volantu, ale kvůli debilnímu marketingu Tesly to spousta lidí očividně bere tak, že "to jsou kecy pro NHTSA" a věřej tomu.

    Ad situace, ze kterejch bych se posral já – jednou málem trefil obrubník, asi dvakrát vjel do protisměru, dvakrát málem trefil jiný auto, asi třikrát kvůli němu jiný auto muselo brzdit aby ho nenabouralo (kdy Tesla neměla přednost), asi třikrát se vypnul, nesčetněkrát musel týpek šlápnout na plyn aby se to auto rozjelo.

    A pořád to bylo v přehledným městě za ideálního počasí.

    Tohle není ani náznakem blízko funkčnímu systému, naopak po tomhle videu ještě víc věřím Krafcikovi, že současný FSD nikdy nebude autonomní a je to jen asistent.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. zajímavej díl, nové technologie ukládání energie (ne pro auta)
    Stranded | In Depth
    https://www.youtube.com/watch?v=wR-BYZv2n2g
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: není to 13 minut jízdy, ale 13 minut klip. Je to prostřihávané a zrychlené. Jinak nevím, nemám s tím problém, proto má tuhle betu omezený počet lidí, aby se ta auta učila. Mít tu možnost, tak dělám to samé :) navíc tam nevidím nějaký situace, ze kterých bych se posral. A ruce na volantu v podstatě máš mít :)

    Jinak dva měsíce zpět by to video bylo asi tak 4x horší.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Souhlas. Tohle je jejich výhoda, že se tahle můžou učit.
    Zároveň to ukazuje, kolik se toho musí ještě učit.
    Tohle bude trvat ještě dlouho.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: dulezity je, ze to nevzdal a tsla bude pri pristim updatu zase o kus dal
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tohle si pusťte. Upřímně nevím, jestli toho řidiče obdivovat za odvahu nebo přemýšlet nad jeho duševním zdravím.

    Já bych tak asi po pěti minutách odmítnul dát ruce z volantu...

    [FSD Beta 8.2] Oakland - Close Calls, Pedestrians, Bicycles!
    https://www.youtube.com/watch?v=antLneVlxcs


    Tady je popsaný, co kde to auto udělalo špatně:

    Tesla's "Full Self Driving" Beta Is Just Laughably Bad and Potentially Dangerous
    https://www.roadandtrack.com/...fbclid=IwAR1DdxadzWmTUoyuBoiYTtU6TfV-56LmXPa9D0E0tr-CJ1m-CHqqrI8sB_c

    TL;DR a TL;DW verze:

    Za 13 minut ježdění po městě s dobrým dopravním značením, za ideálních klimatickejch podmínek, to FSD asi čtyřikrát vzdalo, asi třikrát málem nabouralo a ještě víckrát musel řidič zasahovat.

    Upřímně, tohle pustit mezi lidi pod názvem Full Self-Driving je kriminální nedbalost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak je to Porsche...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: k tomuto este ako sa to vyraba, audi sport vyzera byt hodne manualnej prace, musia dbat na kvalitu

    Audi e-tron GT 2021 - PRODUCTION PLANT in Germany (This is how it's made)
    https://www.youtube.com/watch?v=cC3GNbEaz1o
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam