• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: beta testeři moc dobře vědí, co maj a nemaj dělat, v téhle podobě to nejde každému
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, tak půl hodiny jízdy.

    Ale aby to auto mohlo jezdit skutečně samo, tak by se takováhle věc musela stát maximálně tak jednou za rok, ne za jedno projetí města.

    A problém s FSD mám dost velkej. Sice ano, musíš mít ruce na volantu, ale kvůli debilnímu marketingu Tesly to spousta lidí očividně bere tak, že "to jsou kecy pro NHTSA" a věřej tomu.

    Ad situace, ze kterejch bych se posral já – jednou málem trefil obrubník, asi dvakrát vjel do protisměru, dvakrát málem trefil jiný auto, asi třikrát kvůli němu jiný auto muselo brzdit aby ho nenabouralo (kdy Tesla neměla přednost), asi třikrát se vypnul, nesčetněkrát musel týpek šlápnout na plyn aby se to auto rozjelo.

    A pořád to bylo v přehledným městě za ideálního počasí.

    Tohle není ani náznakem blízko funkčnímu systému, naopak po tomhle videu ještě víc věřím Krafcikovi, že současný FSD nikdy nebude autonomní a je to jen asistent.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. zajímavej díl, nové technologie ukládání energie (ne pro auta)
    Stranded | In Depth
    https://www.youtube.com/watch?v=wR-BYZv2n2g
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: není to 13 minut jízdy, ale 13 minut klip. Je to prostřihávané a zrychlené. Jinak nevím, nemám s tím problém, proto má tuhle betu omezený počet lidí, aby se ta auta učila. Mít tu možnost, tak dělám to samé :) navíc tam nevidím nějaký situace, ze kterých bych se posral. A ruce na volantu v podstatě máš mít :)

    Jinak dva měsíce zpět by to video bylo asi tak 4x horší.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Souhlas. Tohle je jejich výhoda, že se tahle můžou učit.
    Zároveň to ukazuje, kolik se toho musí ještě učit.
    Tohle bude trvat ještě dlouho.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: dulezity je, ze to nevzdal a tsla bude pri pristim updatu zase o kus dal
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tohle si pusťte. Upřímně nevím, jestli toho řidiče obdivovat za odvahu nebo přemýšlet nad jeho duševním zdravím.

    Já bych tak asi po pěti minutách odmítnul dát ruce z volantu...

    [FSD Beta 8.2] Oakland - Close Calls, Pedestrians, Bicycles!
    https://www.youtube.com/watch?v=antLneVlxcs


    Tady je popsaný, co kde to auto udělalo špatně:

    Tesla's "Full Self Driving" Beta Is Just Laughably Bad and Potentially Dangerous
    https://www.roadandtrack.com/...fbclid=IwAR1DdxadzWmTUoyuBoiYTtU6TfV-56LmXPa9D0E0tr-CJ1m-CHqqrI8sB_c

    TL;DR a TL;DW verze:

    Za 13 minut ježdění po městě s dobrým dopravním značením, za ideálních klimatickejch podmínek, to FSD asi čtyřikrát vzdalo, asi třikrát málem nabouralo a ještě víckrát musel řidič zasahovat.

    Upřímně, tohle pustit mezi lidi pod názvem Full Self-Driving je kriminální nedbalost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak je to Porsche...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: k tomuto este ako sa to vyraba, audi sport vyzera byt hodne manualnej prace, musia dbat na kvalitu

    Audi e-tron GT 2021 - PRODUCTION PLANT in Germany (This is how it's made)
    https://www.youtube.com/watch?v=cC3GNbEaz1o
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    znamy jak ma teraz pozicany id3, tak mal taky pomaly stroboskop v aute, jedna stropna lampicka sa cyklicky zhasinala a rozsvecovala :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    idealny usecase, jazdi to male vzdialenosti a nez idu decka zo skoly tak sa moze nabijat

    https://www.reddit.com/...lectric_school_in_colorado_on_its/?utm_medium=android_app&utm_source=share
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Oil 2021 – Analysis - IEA
    https://www.iea.org/reports/oil-2021

    podle IEA se ropa dostane na stejnou spotřebu jako v roce 2019 až v roce 2023. Podle mě nikdy, protože za 2021, 22 a 23 se prodá dalších 20M nabíjecích aut, plus nějaké lodě a náklaďáky
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: k nám tyhle západní hypster mánie přichází vždycky se zpožděním. A co si na sebe vymyslite v Praze je nám tady na dálném východě u prdele. Aspoň do určité míry...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    PETER_PAN: největší ropák dvacátého století!
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    This Causes MORE Tesla Accidents
    http://www.youtube.com/watch?v=EhD_s6TnP2Y
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Že si jich nevšímáš, neznamená, že se nikde nesrocují. Srocují, jedna docela nebezpečná sekta má i billboardy...

    BOBASH: Mechanismus. Stačí místo letadel dosadit ICEV.

    KEB: Ale může... Nejdřív tedy v Německu, ale pak se to přelije minimálně do Prahy...
    Podívej se, kde jsou vyšší koncentrace Gretenistů - tam všude je riziko vysoké..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Ajo!
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: freony
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: On byl hlavně živým organismem s nejnegativnějším vlivem na planetu v její historii. Kromě toho olova vyvinul totiž ještě něco, ale už nevím co to bylo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: když už jsme u bezolovnatého benzínu: můj oblíbený účastník Darwinovy soutěže je vynálezce olověných přísad do benzínu Thomas Midgley, který chtěl dokázat, že jeho olovnaté aditivum je neškodné tak, že ho na tiskovce inhaloval 60 s, a pak musel být hospitalizován pro otravu olovem.
    Sice přežil, ale později, po ochrnutí dětskou obrnou, si vynalezl další vynález: lana, kterými s ním šlo manipulovat, a na těch se pak uškrtil…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Proto jsou auta ze 60. let dodnes tak populární a ve filmech furt někdo jezdí klasickýma "muscle cars" z přelomu 60s/70s. Ještě v 90. letech byl takovej Dodge Charger nebo Pontiac GTO z týhle doby v přímce rychlejší než spousta novejch rychlejch aut.

    Plus byly (na obou stranách Atlantiku) 60. léta posledním obdobím, kdy design aut téměř nebyl ovlivněnej požadavkama na bezpečnost.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Zajímavý, to jsem nevěděl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nadupaný auta už mají hejsci v rukách už dávno, jestli si za svůj první úvěr od HomeCreditu koupěj bavoráka co má 300 nebo 500 koní už je úplně jedno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: V Evropě to nebylo tolik patrný, protože tady byly emisní předpisy mírnější (v USA se třeba víceméně nedalo prodávat auto bez katalyzátoru už od konce 70. let), ale v USA mezi léty 1971 a 1973 znamenala kombinace nástupu bezolovnatýho benzínu, emisních předpisů a dalších věcí pokles výkonů aut třeba na polovinu, u sportovních modelů i o víc (nejvýkonnější Corvette v roce 1970 měla asi 450 koní, v roce 1977 asi 160 koní).

    Než technologie vyrovnala tenhle pokles, tak to trvalo zhruba do 90. let, od tý doby už jdou výkony raketově nahoru i přes stále přísnější emise, dneska i s Euro 6 a americkýma ekvivalentama můžeš koupit kompresorovej šestilitrovej osmiválec co má 700 koní a z výfuku mu vychází něco, co je čistší než byl v 70. letech v Los Angeles vzduch.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Můj hejt byl na hejsky co delaji bordel na okreskach se svejma rachotinama a pak machruji v hospodě, kteří teď dostanou do ruky nadupany muscle kary a budou výrazně nebezpečnější.

    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: to asi každý, kdo nemá milion na auto, který se hodí akorát na popojíždění po městě :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: OK. Moc bych si pral aby to takhle bylo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: proč myslíš, že 70-80. léta zdevastovaly výkony novech aut? Není to spíš, že nařízení zesložitily motory, ale výkon neklesá nebo stoupá?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: francuzsko by som zrovna za vzor nedaval, tam protestuju kvoli kazdej hovadine, to je ich narodny sport :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: O masivním přílivu muscle cars jsem nemluvil, mluvil jsem o tom, že když bude petrolhead chtít, tak si bude moct užít levnejch zajímavejch aut.

    Bude to stejný jako v 70. a 80. letech (kdy přišly tvrdý emisní předpisy a zdevastovaly výkony novejch aut) byl "zlatej věk" pro nadšence do klasickejch muscle cars, což v tý době byly levný ojetiny.

    Jinak budou prostě normálně jezdit ICEV/HEV/PHEV, s postupným úbytkem ICEV ve prospěch HEV/PHEV, kterej bude danej přirozeně tím, co bude na trhu.

    Politici si nedovolí žádný tvrdý omezení aut se spalovacím motorem, dokud jich většina "nevychcípe" sama, protože by to znamenalo sociální bouře.

    Podívejte se, co ve Francii způsobilo zvýšení daně na naftu – žlutý vesty jim tam málem udělaly revoluci. A to bylo pár eurocentů na litru nafty.

    Když by někdo v době, kdy bude stále velká část populace závislá na autě a nebude mít na BEV, zakázal alternativy, tak z toho bude povstání.

    Navíc z toho pro vládu nic nekouká, protože ekologický aktivisti budou spokojený s tím, že se nový prodávaj jen elektrický, to se bude velkolepě prezentovat, a vesničani v dieselech reálně nikoho nebudou zas tak srát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Co má s ICEV společnýho odpor k lítání?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam