• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jojo, nebo otočný volič, to jsem měl na mysli, no :)

    BOBASH: Jen na zmáčknutí by to být nemohlo, protože by hrozilo, že při nepřesné manipulaci snadno vybereš opačnou možnost, což ta swipe interakce poměrně efektivně eliminuje :)

    Obecně mi na tom přijdou nejzábavnější ty reakce na internetu, které řeší, jak je hrozné, že by takhle mohl být zpracovaný ovladač, rozhodující potenciálně o life&death situacích, přitom zrovna tohle je volba, která se zákonitě a nezbytně musí odehrávat při 0 km/h a v důsledku je tak nejspíš mnohem méně nebezpečný, než nastavování teploty za jízdy.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: já neříkám, že to nemá brzdit. Jen to má fungovat automaticky, stejně jako automatická ruční brzda.

    Na bezklíčový zapalování bych se nechal ukecat, kdyby se zrušil ten nepěkný čudl na klice:)
    Nicméně P prostě rušim. Zde není platforma pro diskuzi. Čudl na ruční brzdu dovoluji. Zabrzdí i převodovku.
    Alternativně P nahradit ovladač ruční brzdy. Ale mít dva ovladače na brždění mi přijde plýtvání vesmírem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já bych zakázal bezklíčový startování tlačítkem.

    Mělo to zůstat otáčecí a se stejnýma polohama, tedy vypnuto - příslušenství - zapalování.

    Situace, kdy potřebuju vypnout motor a nechat příslušenství (rádio, klima) zapnutý, nebo naopak zapnout příslušenství a nezapnout motor, jsou u tlačítkovejch aut často zmatený a nepřehledný, protože je to různá sekvence mačkání a držení.

    Má bejt prostě otáčecí knoflík simulující klíček.

    Stejně tak volič převodovky by měl být povinně takovej, aby jeho fyzická poloha vyjadřovala zařazenej režim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hlavní účel P je, že můžeš (u většiny aut) zablokovat auto převodovkou a nikoliv brzdou. U manuální převodovky necháš auto se zařazeným kvaltem a ono ti neujede, ruční brzda je pojistka. U automatu je tam na tenhle účel P.

    To je dost důležitý, protože ruční brzdě se poměrně snadno stane, že selže, a nemít možnost zablokovat auto v kopci je dost velkej průser.

    Vedlejší účely jsou jakýkoliv delší stání, kdy potřebuješ zapnutej motor/zapalování (u moderních aut ti motor vypne Start/Stop, ale je "ready to go") a zároveň nechceš stát na tý brzdě. Třeba stojíš v zácpě a potřebuješ topit, nebo milion dalších případů.

    Zbytečný to opravdu není.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Vidíš, bezklíčkový ovládání máme na škodovce i toyotě a nechceme nic jinýho - je to hrozně pohodlný. Klíčky jsou takový přežitek, jako ruční maznička, kterou jsi musel v pravidelných intervalech mačkat. :)
    Pro N jsou asi největší argument ty myčky. Nevím, jak je to s výměnou kol, dělám si to sám a nevím, co je správně.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: jen tak, koukal jsem teď na nějaký zesilovače:)

    JYRKA: Kdyby bylo na mě, tak zrušim i bezklíčové zapalování:) To považuji taky za zbytečné, nebezpečné a nevyzpytatelné:) Nejvíc mě štvou takový ty pidi tlačítka na klice, kterýma to musíš to bezklíčové zamykání odemknout. To je navíc ošklivé:)

    Právěže mi přijde, že když to bude fungovat tak, jak se očekává, tak nikdo nemusí řešit, jak to vlastně funguje.
    Nastartuju = jedu. Vypnu motor = stojim. Nic víc neni potřeba.
    Čudl na ruční brzdu tam musí zůstat tak jako tak, takže kdo chce mít jistotu, mačká si ho ručně. Souhlas s bezpečností.
    Kdo jednou za uherskej rok chce zadřít převodovku taháním auta, tak si v manuálu najde, jak na to.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: a jak zavádíš výjimky pro klíčkové a bezklíčkové, tak snižuješ bezpečnost systému. Lidi nejsou schopni pochopit daleko větší banality, než je vazba polohy šajtrpáky na tlačítko pod volantem
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Za měsíc finálně končím ve Škodovce. Proč se ptáš? :)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: pak bys nemohl opustit auto nikde mimo svoji zahradu, což by ti dost omezovalo možnosti použití automobilu jako způsobu dopravy:)
    Kde že pracuješ?:)
    No dobře, bezklíčoví maj dovoleno N. Ostatní maj odteď zakázáno P i N.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Já vím, že to auto je ukradnutelný. Už se dělají protiopatření jako je pohybový čidlo na klíčích. Já na to kašlu, parkuju na zahradě za branou, jsou větší nebezpečí, třeba pád meteoritu.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: automatická elektrická brzda to má taky nastavovací jen v menu.
    JYRKA: nechci rýpat, ale ukradnou ti to borci se zesilovačem signálu, pokud neskladuješ „klíčky“ v ledničce:)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: ono bylo ještě víc podivností:
    – třeba „cyclop eyes dashboard“
    – nebo „dvanácté okno“
    – nebo autorádio bylo uprostřed mezi předními sedačkami, takže na něj nevidíš:)
    – nebo kroutící voliče místo páček
    – nebo místo heveru jen necháš vyjet hydraulickej podvozek nahoru
    a spousty dalších podivností:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Nechci rýpat, ale klíčky mám trvale v kapse. Nemůžu je vyndat ani nastavit 0
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MINER: v zime nemuzes davat rucku a nemuzes stat na siky plose na N
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: na křižovatce stojim na brzdě. Když zastavim na dýl, vypnu motor.
    Fakticky ty funkce stejně dubluje klíček zapalování.
    Vypnutí motoru = N (a můžeš i táhnout JYRKA:)
    Vyndání klíčků nebo 0 = P (podobně mám nastavenou elektronickou brzu, že se sama zatáhne).
    V 99 % to stejně nikdo nepotřebuje. Já jsem to nepotřeboval ve 100 %.

    Prostě je imho zbytečné mít na to další voliče. A cokoliv je zbytečné, je zbytečné.
    Zrušil bych to nebo zakázal nebo zakázal a zrušil.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: v průtažný myčce to N potřebuješ. Při stání na kopci se zas P hodí jako doplněk k ruční brzdě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A co teda děláš, když zastavíš? Dáš tam N a ruční brzdu?

    P i N mají svůj jasnej účel. P je pro parkování, kdy ti nahrazuje to, že auto s manuálem můžeš zabrzdit "na kvalt". U automatu bys musel spoléhat jen na ruční brzdu, což není úplně dobře.

    N je když s tím potřebuješ hejbat.

    U elektromobilu už to není tak zásadní, tam se to zabrzdění převodovky tuším často simuluje jinak, i když mám pocit, že některý auta furt mají normální P (což by bylo rozumný, protože ruční brzda není nejspolehlivější věc).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Mám, ale s klasickym automatem.

    Já bych P i N zakázal. Nebo aspoň zrušil pro nadbytečnost.
    N = vypnutej motor.
    P = vypnutej motor a zabržděno.
    Je to zbytečné.
    Stačí D/R.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A zapomněl jsi na ruční brzdu, která u Citroenu a Oltcitu brzdila přední kola.
    S tím si údajně zažil spoustu srandy v zatáčce jeden pilot rallye, kterého posadili nepřipraveného do Oltcita :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Citroeny v určitý době (určitě CX a SM, snad i DS, ale ty možná ne všechny) měly místo brzdovýho pedálu takovej čudlík, co vypadal trochu jako houba, a brzdy se ovládaly tlakem. Tedy intenzita nikoliv podle toho, jak moc jsi pohnul nohou, ale jak intenzivně jsi zatlačil.

    A CX a SM měly taky strojní řízení, u kterýho se volant sám rovnal do středu i na místě, a takový věci. Prostě všechno jinak.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam