MINER: U starších aut, který mají manuální ruční brzdu, je to ještě jasnější.
Ruční brzda je v autě ze dvou důvodů:
1) Slouží jako brzda nouzová, v případě selhání brzd.
2) Kvůli parkování.
Nouzová funkce je jasná, tu nemůže "P" nahradit, protože P funguje tak, že se do ozubenejch koleček v převodovce zacvakne západka. Tohle umožňuje jen držet auto na místě, nedá se tím brzdit. Kromě toho to tu převodovku poměrně významně namáhá a auto by se nemělo nechávat čistě na P v prudkým kopci.
Ale!
Ruční brzda, která to oboje řeší, má několik problémů. Umí například zatuhnout, a pak taky umí, pokud není udržovaná, brzdit málo.
Proto je tam parkovací režim převodovky, kterej z ruční brzdy sejme hlavní zátěž (nebo umožní auto zajistit i když nefunguje).
Kdyby to tak nebylo, hrozilo by poměrně nemalý riziko, že občas někomu někam ujede auto, i když udělal "všechno správně".