• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: přebývá ručka, protože se stejně zatáhne při P, a přebývá N, protože není potřeba na nic než na tahání (a to ještě po omezenou dobu, což třeba moje máma neví:), takže to může být v pátém levelu menu, někde tam kde maj bavoráky blinkry:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No tak to pak nechápu, kde je problém. Na povel STŮJ je tam P.

    Na povel "vypni motor" (často nastane, že chceš aby auto stálo, ale nevypnulo motor) je tam Start/Stop.

    Ručku nemusíš používat, protože je u moderních aut automatická (a i u starejch, kde je manuální není nutná mimo stání v prudkým kupci).

    Co je na tom složitýho?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: no na chci tu jednu volbu STŮJ! A je mi jedno, že když otvírám vrata, tak si auto zařadí P a zároveň ručku. Pro mě je důležitý, že stojí, a nepotřebuji na to tři tlačítka. Teď na to samozřejmě používám P.

    Po Praze jezdim na elektrokole, páč je to nejrychlejší a člověk se protáhne a neřeší parkování. Autem jen když to fakt nejde jinak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A nikdy třeba někde nestojíš a nečekáš na někoho? Když třeba vjíždíš někam, kde jsou vrata a ty je musíš otevřít nebo potřebuješ někomu něco vyndat z kufru, tak pokaždý vypneš motor?

    Poslední dotaz – ty opravdu normálně běžně jezdíš autem? Jakože máš svoje vlastní, používáš ho víc než třeba jednou za 14 dní na chalupu?
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: já v kolonách nečekám, kolony čekají na mě:)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: navíc já v kolonách nestojim, vyhýbám se jim
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: přesně tak, buď stojim na brzdě nebo když je to na dlouho, tak vypnu motor
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jako jestli to není čistej trolling, tak musím říct, že jsem naprosto fascinován tvým uvažováním – já jak jsem zvyklej na lidi, který používají auta tak, jak byly vymyšlený, tak to nedokážu vstřebat.

    Jak může někdo používat auto a nepotřebovat u automatický převodovky P?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A když stojíš v koloně, tak furt stojíš na brzdě, nebo pokaždý vypneš motor?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To není nadávka, pokud někdo není schopnej pochopit, že jedním tlačítkem se vypíná motor a jiným se uvede převodovka do režimu, kdy auto stojí, tak si myslím, že nemůže mít IQ přes 70.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: tak pokud to udělá samo, tak tomu do ideálu přebývají pouze 2 tlačítka a i to třetí je tam jen pro strýčka příhodu:)

    Nicméně dokázal bych žít i s tím, přičemž bych všechna ta tlačítka krom D/R ignoroval:)

    Vyřešeno.
    Nyní můžete zavolat Chucka Norrise, ať si to přečte:)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: hele, bacha, maximální povolená nadávka ja autista!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: tak v tom případě zvládne i zmáčknout nejdřív jeden čudlík a pak druhej čudlík.

    a nebo jí kup tu ID.4, ta je pro mentálně postižený ideální, má jen jeden čudlík a jedno otáčítko.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: léta dřiny a odříkání:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Mimochodem, jak si tvoje matka poradí třeba s tím, že v normálním autě (když teda neumí s automatem) má pro ovládání tady toho všeho ještě navíc spojku a řadící páku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nejsem si jistej, buď jo a nebo ti to sdělí, že to máš udělat.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: A když v D vypnu motor, dá si to Péčko samo?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U elektromobilu to jde jednodušejc a nejjednodušší možná varianta je tohle:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jak tři tlačítka na ovládání parkování?

    Na ovládání parkování je jedno tlačítko – P před voličem. Tím řekneš autu, že chceš parkovat (ručka se zatáhne automaticky s tím, její tlačítko je jen override pro speciální případy).

    Pak auto vypneš.

    Pokud tvoje matka umí používat normální auto s manuální převodovkou, tak tohle je jednodušší a přitom následuje stejnou logiku.

    P je místo nechání auta se zařazenou rychlostí.
    Ručka je stejná.
    Start/Stop je místo klíčku.

    Každá z těch věcí v tom autě řeší něco jinýho a každá musí být samostatná, protože u spalovacího auta prostě nastartovanej motor nutně neznamená, že chceš autem pohybovat a vice versa.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To je možný. Mám podrobné zkušenosti jen s některými výrobci, tak nechci generalizovat. Nicméně, pak teda lze říct, že Miner má pravdu a P a N nejsou, až na nějaké specifické situace (průtahová myčka, spuštěný motor u stojícího auta bez řidiče) zapotřebí.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: nádhera:)

    BOBASH: Působí mi určitý diskomfort, že tam jsou 3 tlačítka na ovládání parkování, se kterými by si např. moje matka nevěděla rady:)

    Ale předpokládám, že při automatický ručce, se v tomhle kokpitu po vypnutí motoru zařadí jak ručka tak Péčko, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam