BOBASH: Slučuješ 2 věci - leštěnky a pracovní vozy. Leštěnky jsou velké vozy kupované nové, pracovní vozy jsou ojetiny co jsou pokud možno malé, levné, s levným provozem a pokud možno snadno opravitelné a u ojetiny se už jednak cena Citigo a Fobie +- stejná, jednak citigo je mnohem méně rozšířené auto, což má vliv na dostupnost součástek - například z vrakáče...
A jinak - jednak do krajského města to je v ČR obvykle maximálně okolo 40-50km (což znamená třeba u zmíněného EV cca 60% dojezdu i v případě průjezdu bez jakéhokoliv nabíjení - což jednou za měsíc zvládne a naopak nebude muset nikam na benzínku), jednak netuším, proč by se zrovna kvůli base piv měla sklápět sedačka - jsi nikdy žádnou basu nevezl...? Prostě ji hodíš na sedačku a pokud jsi opatrný, tak ji zajistíš pásem proti posunu...
BOBASH: Ano, neexistuje žádný TECHNICKÝ důvod, proč by Twizzy MUSELO být právě 1234mm široké a ani o mm navíc...Je to pouze o tom, tamtom... DÝZAJNU...
Moje Suzuki Swift je široké 1580mm - tj. necelých 35 cm navíc, které znamenají, že jsou uvnitř 2 poměrně pohodlné sedačky vedle sebe (včetně příslušných dveří) + cca 10 cm středový tunel, zatímco tady nezvládli v nějakém normálním komfortu dát ani jednu.
Takže pokud to není účelově tragický "compliance EV", tak buď jsou v Renaultu totální idioti, nebo Suzuki přišlo na to, jak ohnout časoprostor a do 15cm širokého pruhu nacpat cca 60cm sedačku...
Obdobně platí pro délku, kdy Twizzy je sice o cca 1,5m kratší, ale chybí mu cca 1m motoru vpředu. Takže reálně je kratší jen cca o 0,5 m - tedy cca o kufr Swiftu a přesto tam má druhá sedačka podezřele málo místa...
BOBASH: Byl jsi to Ty, to tu blinkal nesmysly o tom že robotaxíky MUSÍ jezdit jednom ve městech, protože NESMÍ někde stát 2 dni nevyužité - zatímco jak je ze srovnání zřejmé, autonomnímu taxíku je to jedno a čím nižší kupní cena vozu a paliva, tím víc mu to bude jedno. A mne jako uživatele vlastně ani nemusí moc zajímat, jestli čeká, nebo rozváží poštu...
Takže víkend na chalupě 60km (1h jízdy) od města 52x za rok se rázem mění na 52x(68+180) = 12.896 Kč ročně v nákladech a řekněme 18.000 v koncové ceně.
Takže jo, za 20 let to bude cca 360.000 Kč a jo, za to už by se něco dalo sehnat - cca 250k auto a cca 90k servis... Ale je to dost nekomfortní...
S tím souvisí i tenhle Tvůj
výblitek:
(...)i místní horliví zastánci (...) sami mají auta, i když je skoro nepoužívají (a bydlí v Praze, kde i bez robotaxíku není auto potřeba). Proč? Protože jsou prostě věci, který robotaxík nevyřeší líp než vlastnictví auta."
Takže jsi položil řečnickou otázku a následně jsi odignoroval fakt, že žádné robotaxíky zatím neexistují a tedy prostě ani nemohou nic vyřešit, natož líp a deklaroval jsi to jako fakt, ač je to jen pouhý faktoid...
A naopak - robotaxíky vyřeší vše, protože to auto je v Praze potřeba téměř exkluzivně jen na cesty mimo Prahu a mimo velká města (do velkých měst jezdí v rozumném taktu vlaky a autobusy - a zpravidla rychleji).
Pokud konkrétně třeba mne robotaxi zvládne vysadit v Kašperských horách a o 72 hodin později mne nabere třeba ve Zvíkově, tak nebudu potřebovat vlastní auto a nebudu ani muset složitě řešit logistiku, jak se k němu dostat zpět na start...