Takovej reality check, jak je tržní kapitalizace Tesly je nadhodnocená.
Jestli má Toyota třetinu celosvětového trhu, Tesla 1 % a dvojnásobek marže proti Toyotě, ale sedminásobnou kapitalizaci, tak pokud investoři do Tesly vůbec přemýšlí, tak si „myslí“, že v jejich investičním horizontu Tesla vzroste víc než 100x.
Na to by musela získat buď víc než 100 % trhu, nebo, pokud by nahradila Toyotu s třetinou Trhu, tak by musela zvýšit marže trojnásobně, tedy z asi 25 % na 75 % ceny auta.
To mi přijde dost radikální úvaha, kterou je možné realizovat pouze tak, že Tesla nebude vydělávat jen na prodeji aut.
Nejsem profi investor, a nechce se mi hledat přesná čísla (tohle je rychlej Google, klidně to někdo dohledejte, je to řádově), ale ani řádově to nevychází.
Ač Tesle fandim, tak moc způsobů, jak v takovym horizontu získat řádově 25 % z každýho celosvětově prodanýho auta nevidim, a to ani při přechodu na autonomii, ani kdyby Tesla začala vydělávat na nabíjení.
Jestli to někdo umíte odůvodnit nebo udělat přesnější úvahu, tak sem s tim.