SEJDA: To bych úplně neřek. Většina toho, co se dá volit v konfigurátorech, jsou pro lidi poměrně pochopitelný věci.
Jestli chceš velkou nebo malou navigaci, vyhřívaný sedačky jo nebo ne, odvětrávaný jo nebo ne, hadrovej nebo koženej vnitřek, takový nebo makový obložení atd.
Tesla si hlavně může dovolit tenhle přístup díky tomu, že je to furt prémiová značka konkurující dejme tomu BMW. Ale když chceš nabídnout dostupný auto, už to tak úplně udělat nemůžeš – protože když tam narveš všechno, tak to auto už nebude levný (Octavia "se vším" taky stojí milion).
A když to uděláš jako některý japonský značky, tak zase spousta lidí bude frflat, že když chtěli vyhřívaný sedačky, museli si kvůli tomu koupit drahej vyšší stupeň výbavy, kde kromě nich dostaly i kožený čalounění a zadní kameru.
Některým zákazníkům vyhovuje přístup Tesly a některých japonských/korejských značek, ale spousta zákazníků chce auto přesně tak, jak chce, a třeba právě minimální individualizace Tesly je bude strašně štvát (jako jeden z důvodů proč nechtějí Teslu). Je to stejný jako s Apple, přesně důvody, kvůli kterým někteří mají Apple rádi, jsou důvody, proč ho jiní nesnášej. Já to mám u technologií přesně naopak než u aut, nezajímá mě to, nechci si moc vybírat, takže mi vyhovuje Apple. Auta mě zajímají a chci si vybírat, takže bych o Tesle i kvůli tomu ani neuvažoval.
A na to, aby byl člověk opakem Teslího zákazníka, nemusí být nějakej strašnej petrolhead, spousta normálních lidí si prostě chce naklikat auto podle svýho a Tesla jim to neumožní (zato jim tam přidá nějaký píčoviny co Muskovi a geekům přijdou cool a jim přijdou dětinsky stupidní).