• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    CRAZY_IVAN: Presne. Sam bych to lepe neshrnul... :-) A to podotykam, ze nejsem zadny Tesla fanatik...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    U budějovic a litomeřic už je 250kW V3 :) nemluvě o tom, že samozřejmě můžeš nabíjet i u ionity. V Praze bude 250 kW koncem roku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: superchargery se už nějakou dobu instalujou V3, tedy 250kW
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: zrovna asi každej člověk, co testuje elektroauta / majitelé potvrdí, že ta síť nabíječek tesly je prostě velký plus, protože funguje, je rychlá, máš přehled, nemusíš nic instalovat, zapojíš a jedeš. Ta user experience je úplně jinde.

    Co tak létá po recenzích na internetech, tak ostatní sítě nabíječek často blbnou, nefungujou, jsou pomalé, plné, musíš k nim mít speciální appku a tak.

    Samozřejmě se tohle snad v budoucnu zlepší, ale to je stále velké plus.
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ještě jinak, to točení o x stupňů navíc může být problém právě při těch bobashovych 2% kdy musíš trhnout volantem abys to něčeho nejebl
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: no na tom prvním videu tím za něčeho, co vypadalo jako normální jízda třeba po sídlišti, točil kolem dokola. Nejvíc mi to připomínalo malý volant na VZV, což je u auta minimálně divný. A to ne parkoval teda jestli si to dobře pamatuji
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Není to jako bych řekl, že když osobnímu autu 95 % času stačí 30 kW, můžeme mít ve všem 30 kW motory. Je to jako bych řekl, že když 95 % času osobnímu autu stačí 30 kW, tak stačí, když bude 95 % času využívat jen 30 kW :) Ten volant tam pořád je, tu operaci s ním v případě potřeby provést můžeš, zároveň to má park assist pro podélné i příčné parkování a už to samo zvládne j-turn. Jako, já v "uříznutém" volantu sice nevidím funkční přínos, ale ty, abys podpořil svůj narativ, to prezentuješ, jako kdyby tím ty úkony nešly vůbec provést :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Není, protože ty 2% zahrnujou třeba naprostou většinu parkování, otáčení se a jinejch složitějších manévrů.

    To je jako bys řekl, že když osobnímu autu po 95% času stačí 30 kW, tak můžeme mít ve všem 30 kW motory.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: No a když říkáš, že autopilot je v pohodě 98 % času, není pak u těch zbývajících 2 % už trochu jedno, jestli to má plnohodnotný volant, nebo řidítka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Zrovna si jdu stahovat ŠKODA Powerpass, protože ve čtvrtek jedu Enyaqem do Chorvatska. Nabíječky po cestě to umí, dobu nabíjení by mělo taky.

    A když to umí auto (což Enyaq neumí, ale třeba e-tron GT nebo Kia EV6 ano), tak Ionity má rychlost nabíjení kolem 300 kW, zatímco Superchargery furt 150 kW.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOMI982: to, na jak dlouho a kde musíš zastavit ti řekne asi každá navigace v elektroautě, která neni úplně hloupá - viděl jsem to v hodně testech, narychlo třeba Škodovka to má v Enyaqu: https://youtu.be/-1w9vi0QCZs?t=574 (video od 9:32)

    A v čem že jsou ty Superchargery tak skvělé? Jestli kvůli těm starým modelům Tesel, ke kterým bylo doživotní nabíjení zdarma, tak OK.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Konkurence sice už umí dělat slušné elektromobily, ale jen Tesla má Superchargery, který na dlouhý cestě fakt oceníš. A o to víc, když Ti navigace sama řekne, kde musíš zastavit a na jak dlouho.

    Ani IONITY (zatím) nelze s Superchargery srovnávat. A ani nevím, zda někdy půjde, když vidím, jak k tomu automobilky přistupují (cenová politika a podobně).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, můj úplně na začátku debaty :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Fakt si myslíš, že je šance najít v té haldě příspěvků tenhle? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: dobré ráno :))
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tesla Yoke Driving Video Raises Questions About Form Over Function
    https://insideevs.com/news/514056/tesla-yoke-driving-video-impressions/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Kdyby to nemělo přes 800 stupňů mezi dorazama, a mělo to třeba variabilní převod, tak to mohlo bejt dobrý. Video jak tohle funguje mi úplně stačí - je to nahovno. Na manévrování potřebuješ prehmatavat a nemáš kam.

    Určitě si na to půjde zvyknout, Áe to jde na cukrovku taky…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To je právě vidět, že nejsi zkušený motoristický novinář, protože pak bys samozřejmě, pouze na základě videa poznal, že to je úplně nepoužitelné :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: weird flex but OK
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ano.

    Z hlediska autonomie je oboje na stejný úrovni, level 2.

    Vyšší úroveň autonomie je, když můžeš pustit volant. Ještě vyšší, když nemusíš sledovat silnici.

    Tesla nic takovýho neumí, nemá žádnou autonomii, má jízdní asistenty, který lživě označuje za autonomii.

    Autopilot/FSD je velmi schopnej bezpečnostní a komfortní systém, umí fungovat jako takovej o hodně lepší tempomat a jako asistent co občas zachrání nějakej průser (nedobrždění a tak). Ale není schopnej v žádných podmínkách a na žádnou vzdálenost fungovat samostatně, dokonce není schopen ani fungovat tak, aby řidič nemusel sledovat cestu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam