DAN_F: Ano, v těch 5 procentech případů jde ta Teslí kravina použít. Ale je mnohem horší než normální volant.
A pointa toho celýho je, že s velkou pompou dali do auta volant, kterej je v určitým druhu řízení úplně nahovno, na něj dali ovládání podivnou dotykovou kravinou a k tomu přidali dotykový řazení.
Což je všechno horší, než to, co tam bylo předtím. Kulatej volant je lepší, páčky pod volantem jsou lepší a fyzicky existující volič pod volantem je taky lepší.
Samozřejmě lidi co kupujou Tesly je kvůli tomu kupovat nepřestanou. Lidi, co kupovali normální auta a vyhovovaly jim? To už je jiná otázka. A jsem si dost jistej, že si spousta lidí radši koupí Mach E nebo BMW i4 nebo VW ID.4 nebo něco podobnýho, prostě proto, že nechtějí mít kompromisní řešení u klíčovejch ovládacích prvků, zvlášť pokud druhá strana toho kompromisu není žádná praktická výhoda, ale čistě jen cool vzhled.
A tohle je furt ještě v pohodě, protože knipl z letadla Teslu nepoloží.
Problém je, že Tesla vymýšlí čím dál větší kraviny tohohle typu, aby byla zajímavá, a je jasně vidět, že nikdo neřekne Muskovi, že to možná není dobrej nápad. Yoke je v pohodě, je na přání. Dotykový ovládání blinkrů bude horší (zkus si pustit blinkr na kruháči) a dotykovej volič převodovky je zlo, ale furt přežitelný.
Ale dej tomu pár let, a Musk popojde tímhle směrem ještě dál a vymyslí nějakou ještě mnohem větší kravinu. Něco jako když Henry Ford chtěl osmiválec do X a byl přesvědčenej, že auto nemá mít vodní pumpu. Inženýři věděli, že je to píčovina, ale vyvinuli to tak, jak chtěl – a teprve až se ukázalo, že je to úplná kravina, a až zatlačili jiní důležití lidi, udělali normální V8. Takhle Ford ještě chvíli pokračoval a nebýt toho, že ho jeho tuším manželka a snacha za WWII postavily před to, že buďto odstoupí nebo ony prodají svoje podíly, tak přivedl ještě nedávno největší automobilku světa ke krachu.
Nevím, co za tři roky vymyslí Musk, jestli to bude ovládání auta přes neuročip nebo auto co má tři kola nebo displeje místo oken nebo replika R2D2 jako hlavní řídící systém auta, ale pokládám za dost pravděpodobný, že jeho vymýšlení kokotin dojde do fáze, kdy tu automobilku ohrozí.