• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Ta aplikace od skodovky mi prijde dost nepovedena. Uz jen to vyhledavani nabijecek je divne - neukazuje treba CEZ nabijecky a nebo taky nepresne ukazuje vykon nekterych stanic. Musim naopak pochvalit to, ze ukazuje obsazenost.

    Jinak jet s Enyaqem do Chorvatska me taky napadlo. Ale nakonec jsem se na to vykaslal. :-D Pak sem dej link na clanek, pokud bude.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    CRAZY_IVAN: Presne. Sam bych to lepe neshrnul... :-) A to podotykam, ze nejsem zadny Tesla fanatik...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    U budějovic a litomeřic už je 250kW V3 :) nemluvě o tom, že samozřejmě můžeš nabíjet i u ionity. V Praze bude 250 kW koncem roku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: superchargery se už nějakou dobu instalujou V3, tedy 250kW
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: zrovna asi každej člověk, co testuje elektroauta / majitelé potvrdí, že ta síť nabíječek tesly je prostě velký plus, protože funguje, je rychlá, máš přehled, nemusíš nic instalovat, zapojíš a jedeš. Ta user experience je úplně jinde.

    Co tak létá po recenzích na internetech, tak ostatní sítě nabíječek často blbnou, nefungujou, jsou pomalé, plné, musíš k nim mít speciální appku a tak.

    Samozřejmě se tohle snad v budoucnu zlepší, ale to je stále velké plus.
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ještě jinak, to točení o x stupňů navíc může být problém právě při těch bobashovych 2% kdy musíš trhnout volantem abys to něčeho nejebl
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: no na tom prvním videu tím za něčeho, co vypadalo jako normální jízda třeba po sídlišti, točil kolem dokola. Nejvíc mi to připomínalo malý volant na VZV, což je u auta minimálně divný. A to ne parkoval teda jestli si to dobře pamatuji
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Není to jako bych řekl, že když osobnímu autu 95 % času stačí 30 kW, můžeme mít ve všem 30 kW motory. Je to jako bych řekl, že když 95 % času osobnímu autu stačí 30 kW, tak stačí, když bude 95 % času využívat jen 30 kW :) Ten volant tam pořád je, tu operaci s ním v případě potřeby provést můžeš, zároveň to má park assist pro podélné i příčné parkování a už to samo zvládne j-turn. Jako, já v "uříznutém" volantu sice nevidím funkční přínos, ale ty, abys podpořil svůj narativ, to prezentuješ, jako kdyby tím ty úkony nešly vůbec provést :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Není, protože ty 2% zahrnujou třeba naprostou většinu parkování, otáčení se a jinejch složitějších manévrů.

    To je jako bys řekl, že když osobnímu autu po 95% času stačí 30 kW, tak můžeme mít ve všem 30 kW motory.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: No a když říkáš, že autopilot je v pohodě 98 % času, není pak u těch zbývajících 2 % už trochu jedno, jestli to má plnohodnotný volant, nebo řidítka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Zrovna si jdu stahovat ŠKODA Powerpass, protože ve čtvrtek jedu Enyaqem do Chorvatska. Nabíječky po cestě to umí, dobu nabíjení by mělo taky.

    A když to umí auto (což Enyaq neumí, ale třeba e-tron GT nebo Kia EV6 ano), tak Ionity má rychlost nabíjení kolem 300 kW, zatímco Superchargery furt 150 kW.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOMI982: to, na jak dlouho a kde musíš zastavit ti řekne asi každá navigace v elektroautě, která neni úplně hloupá - viděl jsem to v hodně testech, narychlo třeba Škodovka to má v Enyaqu: https://youtu.be/-1w9vi0QCZs?t=574 (video od 9:32)

    A v čem že jsou ty Superchargery tak skvělé? Jestli kvůli těm starým modelům Tesel, ke kterým bylo doživotní nabíjení zdarma, tak OK.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Konkurence sice už umí dělat slušné elektromobily, ale jen Tesla má Superchargery, který na dlouhý cestě fakt oceníš. A o to víc, když Ti navigace sama řekne, kde musíš zastavit a na jak dlouho.

    Ani IONITY (zatím) nelze s Superchargery srovnávat. A ani nevím, zda někdy půjde, když vidím, jak k tomu automobilky přistupují (cenová politika a podobně).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, můj úplně na začátku debaty :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Fakt si myslíš, že je šance najít v té haldě příspěvků tenhle? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: dobré ráno :))
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tesla Yoke Driving Video Raises Questions About Form Over Function
    https://insideevs.com/news/514056/tesla-yoke-driving-video-impressions/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Kdyby to nemělo přes 800 stupňů mezi dorazama, a mělo to třeba variabilní převod, tak to mohlo bejt dobrý. Video jak tohle funguje mi úplně stačí - je to nahovno. Na manévrování potřebuješ prehmatavat a nemáš kam.

    Určitě si na to půjde zvyknout, Áe to jde na cukrovku taky…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To je právě vidět, že nejsi zkušený motoristický novinář, protože pak bys samozřejmě, pouze na základě videa poznal, že to je úplně nepoužitelné :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: weird flex but OK
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam