• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    odstartovala jak raketa :)

    E Bike Battery blows up like a Jet Engine : WTF
    https://old.reddit.com/r/WTF/comments/nyoe6s/e_bike_battery_blows_up_like_a_jet_engine/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Kia chce prodat Uberu až 30 000 elektromobilů, řidičům nabídne slevy | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/kia-chce-prodat-uberu-az-30-000-elektromobilu-ridicum-nabidne-slevy
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ano, v těch 5 procentech případů jde ta Teslí kravina použít. Ale je mnohem horší než normální volant.

    A pointa toho celýho je, že s velkou pompou dali do auta volant, kterej je v určitým druhu řízení úplně nahovno, na něj dali ovládání podivnou dotykovou kravinou a k tomu přidali dotykový řazení.

    Což je všechno horší, než to, co tam bylo předtím. Kulatej volant je lepší, páčky pod volantem jsou lepší a fyzicky existující volič pod volantem je taky lepší.

    Samozřejmě lidi co kupujou Tesly je kvůli tomu kupovat nepřestanou. Lidi, co kupovali normální auta a vyhovovaly jim? To už je jiná otázka. A jsem si dost jistej, že si spousta lidí radši koupí Mach E nebo BMW i4 nebo VW ID.4 nebo něco podobnýho, prostě proto, že nechtějí mít kompromisní řešení u klíčovejch ovládacích prvků, zvlášť pokud druhá strana toho kompromisu není žádná praktická výhoda, ale čistě jen cool vzhled.

    A tohle je furt ještě v pohodě, protože knipl z letadla Teslu nepoloží.

    Problém je, že Tesla vymýšlí čím dál větší kraviny tohohle typu, aby byla zajímavá, a je jasně vidět, že nikdo neřekne Muskovi, že to možná není dobrej nápad. Yoke je v pohodě, je na přání. Dotykový ovládání blinkrů bude horší (zkus si pustit blinkr na kruháči) a dotykovej volič převodovky je zlo, ale furt přežitelný.

    Ale dej tomu pár let, a Musk popojde tímhle směrem ještě dál a vymyslí nějakou ještě mnohem větší kravinu. Něco jako když Henry Ford chtěl osmiválec do X a byl přesvědčenej, že auto nemá mít vodní pumpu. Inženýři věděli, že je to píčovina, ale vyvinuli to tak, jak chtěl – a teprve až se ukázalo, že je to úplná kravina, a až zatlačili jiní důležití lidi, udělali normální V8. Takhle Ford ještě chvíli pokračoval a nebýt toho, že ho jeho tuším manželka a snacha za WWII postavily před to, že buďto odstoupí nebo ony prodají svoje podíly, tak přivedl ještě nedávno největší automobilku světa ke krachu.

    Nevím, co za tři roky vymyslí Musk, jestli to bude ovládání auta přes neuročip nebo auto co má tři kola nebo displeje místo oken nebo replika R2D2 jako hlavní řídící systém auta, ale pokládám za dost pravděpodobný, že jeho vymýšlení kokotin dojde do fáze, kdy tu automobilku ohrozí.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (a samozřejmě u nás je problém, že jsme pro teslu asijská prdel, tak tu máme hovno počet nabíječek, ale na západě je to jiná písnička)
    v ČR je "už" 7 supercharger míst... do konce roku by mělo být hotové v praze - letňanech osmé.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Ta aplikace od skodovky mi prijde dost nepovedena. Uz jen to vyhledavani nabijecek je divne - neukazuje treba CEZ nabijecky a nebo taky nepresne ukazuje vykon nekterych stanic. Musim naopak pochvalit to, ze ukazuje obsazenost.

    Jinak jet s Enyaqem do Chorvatska me taky napadlo. Ale nakonec jsem se na to vykaslal. :-D Pak sem dej link na clanek, pokud bude.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    CRAZY_IVAN: Presne. Sam bych to lepe neshrnul... :-) A to podotykam, ze nejsem zadny Tesla fanatik...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    U budějovic a litomeřic už je 250kW V3 :) nemluvě o tom, že samozřejmě můžeš nabíjet i u ionity. V Praze bude 250 kW koncem roku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: superchargery se už nějakou dobu instalujou V3, tedy 250kW
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: zrovna asi každej člověk, co testuje elektroauta / majitelé potvrdí, že ta síť nabíječek tesly je prostě velký plus, protože funguje, je rychlá, máš přehled, nemusíš nic instalovat, zapojíš a jedeš. Ta user experience je úplně jinde.

    Co tak létá po recenzích na internetech, tak ostatní sítě nabíječek často blbnou, nefungujou, jsou pomalé, plné, musíš k nim mít speciální appku a tak.

    Samozřejmě se tohle snad v budoucnu zlepší, ale to je stále velké plus.
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ještě jinak, to točení o x stupňů navíc může být problém právě při těch bobashovych 2% kdy musíš trhnout volantem abys to něčeho nejebl
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: no na tom prvním videu tím za něčeho, co vypadalo jako normální jízda třeba po sídlišti, točil kolem dokola. Nejvíc mi to připomínalo malý volant na VZV, což je u auta minimálně divný. A to ne parkoval teda jestli si to dobře pamatuji
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Není to jako bych řekl, že když osobnímu autu 95 % času stačí 30 kW, můžeme mít ve všem 30 kW motory. Je to jako bych řekl, že když 95 % času osobnímu autu stačí 30 kW, tak stačí, když bude 95 % času využívat jen 30 kW :) Ten volant tam pořád je, tu operaci s ním v případě potřeby provést můžeš, zároveň to má park assist pro podélné i příčné parkování a už to samo zvládne j-turn. Jako, já v "uříznutém" volantu sice nevidím funkční přínos, ale ty, abys podpořil svůj narativ, to prezentuješ, jako kdyby tím ty úkony nešly vůbec provést :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Není, protože ty 2% zahrnujou třeba naprostou většinu parkování, otáčení se a jinejch složitějších manévrů.

    To je jako bys řekl, že když osobnímu autu po 95% času stačí 30 kW, tak můžeme mít ve všem 30 kW motory.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: No a když říkáš, že autopilot je v pohodě 98 % času, není pak u těch zbývajících 2 % už trochu jedno, jestli to má plnohodnotný volant, nebo řidítka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOMI982: Zrovna si jdu stahovat ŠKODA Powerpass, protože ve čtvrtek jedu Enyaqem do Chorvatska. Nabíječky po cestě to umí, dobu nabíjení by mělo taky.

    A když to umí auto (což Enyaq neumí, ale třeba e-tron GT nebo Kia EV6 ano), tak Ionity má rychlost nabíjení kolem 300 kW, zatímco Superchargery furt 150 kW.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DOMI982: to, na jak dlouho a kde musíš zastavit ti řekne asi každá navigace v elektroautě, která neni úplně hloupá - viděl jsem to v hodně testech, narychlo třeba Škodovka to má v Enyaqu: https://youtu.be/-1w9vi0QCZs?t=574 (video od 9:32)

    A v čem že jsou ty Superchargery tak skvělé? Jestli kvůli těm starým modelům Tesel, ke kterým bylo doživotní nabíjení zdarma, tak OK.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    BOBASH: Konkurence sice už umí dělat slušné elektromobily, ale jen Tesla má Superchargery, který na dlouhý cestě fakt oceníš. A o to víc, když Ti navigace sama řekne, kde musíš zastavit a na jak dlouho.

    Ani IONITY (zatím) nelze s Superchargery srovnávat. A ani nevím, zda někdy půjde, když vidím, jak k tomu automobilky přistupují (cenová politika a podobně).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, můj úplně na začátku debaty :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Fakt si myslíš, že je šance najít v té haldě příspěvků tenhle? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: dobré ráno :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam