• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NTR23
    NTR23 --- ---
    MINER: Přesné to je. Určitě to neotravuje. výhoda je, že nemusíš přeostřovat oči na takové ty plastové displaye na kapličce. symboly vidíš před sebou na cestě. Symboly se ukazují tam kde mají, jak jsi blízko čáry, nakreslí ti to oranžový pruh přesně na té čárě, pokud je v zatáčce, kopíruje ta grafika i to zaoblení. Hlavní informace rychlost, maximálku podle značek, tu vidíš pořád dole. Ta interaktivita je pak nad tím
    https://www.youtube.com/watch?v=xxI1muQgwI8
    MINER
    MINER --- ---
    NTR23: a zkušenosti, jak dobře se to používá? Je to přirozené? Přesné? Neotravné? Používá se to líp než navigace/běžný HUD?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    MINER: Máme ho v ID. 3 a funguje hezky. Kreslí šipky navigace, které se dyanmicky zvětšují jak se blíží odbočka, podtrhává auta před tebou jako že je eviduje apod.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: zajímalo by mě, jestli funguje dobře ten AR head-up displej
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dneska 868 kilometrů (Praha - Pula), 10 hodin jízdy, dvakrát půlhodina na Ionity (tak akorát na záchod, kafe a sváču, optimální po těch cca 300 km).

    Spotřeba kolem 18 kWh/100 km.

    Funguje to skvěle.

    A má to kulatej volant, tlačítka a taky head-up displej s rozšířenou realitou, což je inteligentní řešení toho, když chceš mít informace před řidičem a neřezat kvůli tomu volant.

    K vylepšení jsou sedačky (hrozný), dotykový šoupátko na hlasitost (debilní, člověk si omylem zesílí/zeslabí rádio když chtěl sáhnout na infotainment) a plánovač zastávek, kterej neumí prioritizovat rychlý nabíječky a nezvládá počítat s kopcema.

    Reálně je to prostě racionálnější volba než Kodiaq, pro velkou část uživatelů...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    aby zacali ostatne automobilky vyrabat viac aut ako Tesla, tak sa musia popasovat s nedostatkom cipov, v BMW maju tiez teraz tak 3 auta skladom a na custom vyrobu mozete zabudnut, to vam nie su schopni dodat, leda nejaky holobyt so svihadlami, lebo vsetky tie vyssie vybavy maju uz moc elektroniky, ktoru nemaju kde zohnat :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SITH: Jsou to jen rezervace... Vratných $100... To vše založeno zatím hlavně na tvrzeních a slibech výrobce o vlastnostech auta... Hezký komentář ZDE
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Na slušnou ano, klidně může odpovídat třeba Toyotě, která má prodeje 3x takový. Na 800 miliard dolarů, který měla Tesla na začátku roku (od tý doby už spadla o víc než čtvrtinu) to rozhodně nestačí, Toyota má 200...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ještě jedna předpověď:

    K otřesu cen akcií Tesly, pokud k němu nedojde následkem celotržního otřesu (bublina je mnohem větší), dojde ve chvíli, kdy začne Tesla narážet na hranice růstu prodejů.

    Teď je to tak, že pořád nestíhají vyrábět, takže spousta nadšenců a investorů věří tomu, že "sky is the limit". Ale někde přes milion prodanejch kusů ročně začne Tesla narážet na to, že už se ty auta neprodávají samy, resp. kombinací "samy" a "marketingu Muskem".

    Jak psal Vojta Kubiš na FB, tak to nejspíš začne padat ve chvíli, kdy jeden rok Tesla neporoste o 60%, ale třeba o 20%. Protože celý tohle nadšení je daný představou nekonečnýho růstu, kterej může furt pokračovat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: I 3 milióny může stačit na slušnou valuaci. Viz mobily, kdy většinu profitu celého odvětví drží Apple, i když zdaleka nemá majoritu prodejů.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEB: mno to a lety na Mars...
    KEB
    KEB --- ---
    SITH: marketing tenhle frajer umí ze všeho nejlíp
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: !remindme 5 years :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: děláš jako kdyby od té doby klesla applu cena akcií :)
    SITH
    SITH --- ---
    Připomíná mi to Apple v začátcích než přišel Samsung a xiaomi s něčím lepším a levnějším
    SITH
    SITH --- ---
    Jako Musk to dělá dobře. Tahle armáda fanatických fans je úžasná
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hele s timhle odhadem bych neměl problém a docela bych s tim i souhlasil. Akorát tam pak vidim to, co Musk už xkrát naznačil, že by klidně rádi prodávali technologie a baterky ostatním výrobcům, ale sami maj málo. Plus růst dalších částí jejich byznysu. Takže si nemyslim, že budou největší automobilka časem. Ale to už jsme zase v říši odhadů. Ono i když jim vyjde FSD (in two weeks ;D), tak to je taky něco, co můžou lehce prodávat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: jinak můj odhad je, že Tesla skončí někde kolem 2 milionů aut ročně. Dál už nepůjde ne kvůli výrobním kapacitám, který jí omezují dneska, ale proto, že víc aut nedokáže prodat. Kdyby se jim hodně zadařilo s malým autem, tak možná 3 miliony.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenomže na market cap větší než 10 největších automobilek světa by musela tou největší automobilkou bejt. Tedy je předražená.

    A že jí Musk potopí není výhled na rok nebo dva, může to trvat třeba deset.

    Navíc to předpokládá, že by furt zůstal ve vedení. Podle mě je realistickej předpoklad, že do pěti let Musk odejde z vedení Tesly, místo něj přijde nějakej manažer z automotive a za 10 let bude Tesla prostě jedna z automobilek, bez velkýho rozdílu mezi ní a třeba BMW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam