• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, typický řidič není člověk, kterej nikdy neujede víc než 150 kilometrů. Typickej řidič najezdí něco mezi 10 a 20 tisíc km ročně (spíš k těm 10), ale taky obvykle používá auto třeba na výlety nebo na dovolený (když pomineme služební cesty na který jsou služební auta). A na dovolenou na Šumavu tím čangli už nedojedeš, za babičkou na jižní Moravu (protože každej druhej Pražák je ve skutečnosti náplava) ani omylem.

    A já jsem na rozdíl od tebe potkal i víc než dva vesničany. Dokonce už jsem desítkám lidí radil s tím, co si mají koupit za auto a ptal se jich na to, co a proč chtějí.

    Samozřejmě, je normální, že si Franta koupí Volkswagen Passat místo Opelu Insignia nebo Mazdy6, protože má za rohem servis. Taky bych to v některých případech udělal. Ale zkus mu říct, že by mu místo Passatu stačil Golf z roku 1975 (což je pořád lepší auto než čangli) a poslouchej, co ti řekne.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jenže s tím "občas" se hezky vejdu do kategorie "typický řidič"...
    To jen Ty žiješ v pofidérní bublině, kde lidi ujedou stovky km denně...

    Většina z těch 500 mrtvých zemřela vlastní vinou, typicky protože nepřizpůsobili svoji rychlost a svůj styl jízdy situaci na silnici...

    Narozdíl od Tebe, "hipstera z Prahe" s tím světem v kontaktu jsem a tak slyším zpravidla o tom, že si konkrétní auto koupili, protože měli jeho starší verzi a ve vedlejší vesnici je Franta, kterej tuhle značku umí dát dohromady a v nedalekém městě je autorizovaný servis pro záruční opravy.
    Servis z nějakého důvodu skončí a konkrétní značka je prakticky neprodejná...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A proto, že auto potřebuješ jen občas a na krátký cesty, jsi potenciální klient autobazaru a ne automobilky.

    "Ideální je nebourat." Jo, to vysvětluj pozůstalejm po těch cca 500 mrtvejch na našich silnicích každej rok... kterejch by bylo mnohem víc, kdyby se jezdilo v krámech bez aktivní i pasivní bezpečnosti jako je ten čangli nebo jak se to jmenuje.

    "Důležitý jen pro motožurnalisty." Prosímtě, zkus někdy vystoupit ze svého nerdího světa a jít si popovídat s někým, kdo si koupil jakýkoliv auto (ani nemusí bejt nový) který není Dacia nebo mrňavej Japonec z minulýho století. Když se podíváš na silnice, zjistíš, že po nich jezdí auta, za který lidi zaplatili víc peněz, než by museli za elementární dopravní prostředek (Dacia Sandero nebo Dokker) především kvůli tomu, aby se jim v tom líp jezdilo.

    Zkus jednou jít třeba někam do hospody mezi normální fotry od rodin a začni jim vysvětlovat, že jejich Octavia TDI je zbytečná, protože by jim stačilo čangli.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenže já jezdím po Praze převážně MHD. Auto mám v podstatě jen na cesty mimo Prahu. Převážně na chalupu (68,7 km dle Mapy.cz) a k rodičům (120,5 km komfortně přes Plzeň - a přes chalupu - 98,1 km zadem přes Rakovník, což jsou nepříjemné úzké silnice s vysokým provozem.)
    Takže potřebuju auto, co má dojezd tak kolem 150 km, pro případ, že by někde byla objížďka.
    + na chalupě to má tu výhodu, že bych to mohl normálně strčit do zásuvky, zatímco nejbližší benzínka je 7,5km 2 směry a 11km třetím směrem...

    CRAZY_IVAN: Základní je pokud možno nebourat... Není to tak složité... Tedy až na agresivní zvěř... Ale tohle vlastně nevypadá vůbec špatně - bez ohledu na to, jak moc se to druhé auto zmuchlalo, pořád je to půl tuny materiálu v 64 km/h...

    BOBASH: Airbagy to má, ABS taky....
    "(...)proč si po přesednutí z moderního Fiatu 500 do jeho 60 let starýho předobrazu připadáš, jako kdyby tě někdo zavřel v krabičce od sardinek spolu s nastartovanou motorovou pilou"
    Což je irelevantní záležitost, důležitá leda tak pro motožurnalisty... A možná ještě obchoďáky...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Musím říct, že ta utržená hlava při crash testu ve mě zanechala velký dojem. :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tady je taky dobrý si připomenout, že rozdíl ve velikosti a hmotnosti mezi Wulingem a Fabií je asi stejnej jako mezi Fabií a BMW X5...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Komodor s tím klidně spokojenej bude, podle vlastního tvrzení jezdí maximálně asi 60 kilometrů, což ta věc nejspíš reálně ujede, a kdokoliv, kdo potřebuje jezdit víc, je divnej petrolhead nebo 1% procento šílených obchodních zástupců...

    JYRKA: Neprošlo to crashtestem, nemá to nejspíš ani airbagy, a pak by mě taky docela zajímalo NVH (noise-vibration-harshness), tedy ten důvod, proč si po přesednutí z moderního Fiatu 500 do jeho 60 let starýho předobrazu připadáš, jako kdyby tě někdo zavřel v krabičce od sardinek spolu s nastartovanou motorovou pilou...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    nechtěl bych to vidět bourat s něčim pevnějším, než je ten fake mercedes

    高速对撞老头乐,五菱MINIEV竟被撞弯A柱 WULING crash with low-speed vehicle crash tests
    https://www.youtube.com/watch?v=Q-coIUMHp4g
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: s tou rychlostí jsi mě překvapil, zřejmě jsou dvě verze.
    Jinak ses podivoval nad tím, proč je Smart těžší - řekl bych, že je to proto, že má za sebou crash testy.
    Ten čínský krám nevypadá důvěryhodně.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: a tohle KEB: myslím vážně, splň podmínky a připomeň se. To slibuji jako že se keb jmenuju!
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: vůbec mě neber vážně jen prudím :D

    COMODOR_FALKON: kup si ho, fakt to udělej, nebuď srab. A až to uděláš a budeš s ním reálně jezdit, budeš s ním spokojenej a budeš tu pravidelně dávat reporty, jak je to skvělý, tak se připomeň a já ti pošlu flašku něčehi dobrýho :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Má to všechno, co auto potřebuje, až na schopnost přejet Prahu z jednoho konce na druhej a pak zase zpátky.

    V jakým režimu to prosímtě má dojezd 150 kilometrů?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: kamarád má s tim smartem po praze dojezd okolo 120 km. A asi bych kdykoliv volil toho smarta než tamto :)
    KEB: nj, ale u toho nemáš parkování zadara etc. (kamarád ho parkuje na praze 1) ale jasně, ono i spalováka koupíš za méně, ale tohle auditko je úzce zaměřené
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: nechci vypadat jako kazišuk, ale i o 20k níž u nás koupíš slušný auto na plyn. Což znamená nákladem (pokud nemáš barák a zásuvku) zhruba stejně a je to AUTO se vším všudy. Ale uznávám na ježdění po Praze to asi úplně není... :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Je to EV ekvivalent trabantu - jak si dělal jeden diskutujíci pod jedním videm legraci, mohlo by být vtipné to přeznačit na Teslu, Model P (P jako Practical).
    Má to všechno, co je v autě potřeba a žádný zbytečný bordel navíc - tedy až na tu klímu, to je zbytečná zátěž...

    CRAZY_IVAN: 300k za auto, co je menší, jen dvoumístné, má méně prostoru nad hlavou a přestože nevozí těžkou baterku, tak váží o 80kg víc..? :-D :-D
    CRAZY_IVAN: Tohle už je cenově lepší, ale pořád je to menší, horší auto, než ten Wulin, který podle testů na autoYutube (oproti domněnkám BOBASHe) ten dojezd 150-170 reálně má...

    JYRKA: Wuling má max rychlost 100 km/h, což je víc než dostačující...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: ono kolikrát stačí zásuvka v práci, já jednou nabíjel i u zákazníka. Pohoda. Ale ano, neni to pro každého a každej musí vědět své možnosti :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proto si myslím, že paskřivec i smart jsou do Prahy k prdu, protože barák tam má fakt málokdo.
    Pro nás, kteří bydlíme kousek za Prahou, je smart i 500 docela fajn auto - na dojetí, kam potřebujeme, to stačí a v Praze zaparkujeme, kde chceme. Večer dobiješ u baráku a jsi šťastný a hormonálně vyrovnaný.
    Naopak paskřivec je k hovnu, protože jet 50 mezi obcemi je o život.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Reálnej dojezd 80 kilometrů bude mít ten čínskej paskřivec taky.

    Za stejný peníze je přitom třeba Fiat 500E, což je normální auto, který funguje jako auto, a brzo za ty peníze budou věci jako Citigo iV, který dokonce i dojede z Prahy do Brna.

    Čínskej golfovej vozík patří na golfový hřiště v Číně.

    COMODOR_FALKON: Vzpomeň si na to, jak srandovně vypadala Twizy. Garantuju ti, že zpracováním a použitou technikou je tenhle prevít mnohem horší (třeba proto, že stojí třetinu).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: ano, neni to pro každého, stejně jako ta mrdka níž
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Pokud máš v Praze barák a ne byt, tak jo. Pokud máš byt a nemáš možnost dobíjet, tak je to peklo. Protože je to obden hledat nabíječku a tvrdnout u ní.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: což ti po praze bohatě stačí, měl jsem el. smarta půjčenýho na týden, drandil s tim po praze, nabíjel ze zásuvky a bylo to v pohodě :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam