• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Range anxiety před válkou: https://www.youtube.com/watch?v=NLstSbzvOy0
    Dojezd Sentinelu 25 km:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Na vesnicích kam jezdím já je typický auto něco v rozptylu nová Dacia/Fabia až po 5-20 let starej Passat nebi tak něco, plus občas nejakej offroad nebo pickup když je tk v kopcích.

    Nic z toho se nedá tím čangli rozumné nahradit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Morning Commute at 14,000ft
    https://www.youtube.com/watch?v=dpzkSKFcx50


    narvali tam kulatej volant :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Prassat na vesnici... Aha... Super druhé auto k traktoru... Tak já tě asi nechám snít...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no mne islo o to postavit do kontrastu to ze niekto nechce ridit vobec, lebou autonomne auto bude brat ako taky komfortnejsi autobus a niekto "chce ridit", lebo z toho ma potesenie, urcite taki ludia su, ale ked dojde na lamanie chleba, tak prave ako pises v zacpe si zapnu adaptivny tempomat, lebo to uz nie je rizeni, ale galeje no a potom este v meste hladaju nejake to miestecko na parkovanie zdarma, tak kruzia okolo bloku, aby usetrili 100 korun, fakt zabava :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Netestoval, jezdil jsem jen normálním benzínovým a pak Abarthem.

    A jo, je to krám i když je to na benzín. Ale furt je to AUTO.

    Čangli není auto, ale golfovej vozík, co si na auto hraje. I ta pětistovka je o třídu větší, má jízdní vlastnosti auta, jet v ní 100 km/h není o bolehlav a tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No ono to tomu týpkovi se služební naftovou Octavií ale v tý zácpě dost možná už samo řídí. Adaptivní tempomat schopnej i zastavit a rozjet se je už poměrně běžná věc, stejně jako udržování v pruhu – a dohromady to (třeba Travel Assist u Škodovky) stačí na víceméně automatickej pohyb v zácpě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, typický řidič není člověk, kterej nikdy neujede víc než 150 kilometrů. Typickej řidič najezdí něco mezi 10 a 20 tisíc km ročně (spíš k těm 10), ale taky obvykle používá auto třeba na výlety nebo na dovolený (když pomineme služební cesty na který jsou služební auta). A na dovolenou na Šumavu tím čangli už nedojedeš, za babičkou na jižní Moravu (protože každej druhej Pražák je ve skutečnosti náplava) ani omylem.

    A já jsem na rozdíl od tebe potkal i víc než dva vesničany. Dokonce už jsem desítkám lidí radil s tím, co si mají koupit za auto a ptal se jich na to, co a proč chtějí.

    Samozřejmě, je normální, že si Franta koupí Volkswagen Passat místo Opelu Insignia nebo Mazdy6, protože má za rohem servis. Taky bych to v některých případech udělal. Ale zkus mu říct, že by mu místo Passatu stačil Golf z roku 1975 (což je pořád lepší auto než čangli) a poslouchej, co ti řekne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    popojizdanie v mestskych zacpach nie je moc rizeni, to je tak leda na zvysovanie krvneho tlaku, uz sa neviem dockat ako sa budem viezt v aute bez volantu a nejaky chudak vo svojom dieselu si bude tu svoju slobodu pohybu uzivat so mnou, akurat bude na toho mojho robota za volantom trubit, lebo bude jazdit napr. moc opatrne a ja budem iba krcit ramenami a ukazovat ze ja za to nemozem, lebo nemam volant :)))
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TOMBRIDER: Náhled do světa uživatelů (nikoliv řidičů) aut co berou řízení jako nutné zlo, je absolutně fascinující..
    (Já jen co mě pobavilo)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ten fiat 500e si testoval? nasiel som ze to ma spotrebu 22-25kWh/100 co je na tak male auto uplne hrozna hodnota, ked to porovnam s ioniqom, ktory je predsalen trochu vacsi a spotrebu ma o 10kWh nizsiu
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jenže s tím "občas" se hezky vejdu do kategorie "typický řidič"...
    To jen Ty žiješ v pofidérní bublině, kde lidi ujedou stovky km denně...

    Většina z těch 500 mrtvých zemřela vlastní vinou, typicky protože nepřizpůsobili svoji rychlost a svůj styl jízdy situaci na silnici...

    Narozdíl od Tebe, "hipstera z Prahe" s tím světem v kontaktu jsem a tak slyším zpravidla o tom, že si konkrétní auto koupili, protože měli jeho starší verzi a ve vedlejší vesnici je Franta, kterej tuhle značku umí dát dohromady a v nedalekém městě je autorizovaný servis pro záruční opravy.
    Servis z nějakého důvodu skončí a konkrétní značka je prakticky neprodejná...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A proto, že auto potřebuješ jen občas a na krátký cesty, jsi potenciální klient autobazaru a ne automobilky.

    "Ideální je nebourat." Jo, to vysvětluj pozůstalejm po těch cca 500 mrtvejch na našich silnicích každej rok... kterejch by bylo mnohem víc, kdyby se jezdilo v krámech bez aktivní i pasivní bezpečnosti jako je ten čangli nebo jak se to jmenuje.

    "Důležitý jen pro motožurnalisty." Prosímtě, zkus někdy vystoupit ze svého nerdího světa a jít si popovídat s někým, kdo si koupil jakýkoliv auto (ani nemusí bejt nový) který není Dacia nebo mrňavej Japonec z minulýho století. Když se podíváš na silnice, zjistíš, že po nich jezdí auta, za který lidi zaplatili víc peněz, než by museli za elementární dopravní prostředek (Dacia Sandero nebo Dokker) především kvůli tomu, aby se jim v tom líp jezdilo.

    Zkus jednou jít třeba někam do hospody mezi normální fotry od rodin a začni jim vysvětlovat, že jejich Octavia TDI je zbytečná, protože by jim stačilo čangli.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenže já jezdím po Praze převážně MHD. Auto mám v podstatě jen na cesty mimo Prahu. Převážně na chalupu (68,7 km dle Mapy.cz) a k rodičům (120,5 km komfortně přes Plzeň - a přes chalupu - 98,1 km zadem přes Rakovník, což jsou nepříjemné úzké silnice s vysokým provozem.)
    Takže potřebuju auto, co má dojezd tak kolem 150 km, pro případ, že by někde byla objížďka.
    + na chalupě to má tu výhodu, že bych to mohl normálně strčit do zásuvky, zatímco nejbližší benzínka je 7,5km 2 směry a 11km třetím směrem...

    CRAZY_IVAN: Základní je pokud možno nebourat... Není to tak složité... Tedy až na agresivní zvěř... Ale tohle vlastně nevypadá vůbec špatně - bez ohledu na to, jak moc se to druhé auto zmuchlalo, pořád je to půl tuny materiálu v 64 km/h...

    BOBASH: Airbagy to má, ABS taky....
    "(...)proč si po přesednutí z moderního Fiatu 500 do jeho 60 let starýho předobrazu připadáš, jako kdyby tě někdo zavřel v krabičce od sardinek spolu s nastartovanou motorovou pilou"
    Což je irelevantní záležitost, důležitá leda tak pro motožurnalisty... A možná ještě obchoďáky...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Musím říct, že ta utržená hlava při crash testu ve mě zanechala velký dojem. :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tady je taky dobrý si připomenout, že rozdíl ve velikosti a hmotnosti mezi Wulingem a Fabií je asi stejnej jako mezi Fabií a BMW X5...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Komodor s tím klidně spokojenej bude, podle vlastního tvrzení jezdí maximálně asi 60 kilometrů, což ta věc nejspíš reálně ujede, a kdokoliv, kdo potřebuje jezdit víc, je divnej petrolhead nebo 1% procento šílených obchodních zástupců...

    JYRKA: Neprošlo to crashtestem, nemá to nejspíš ani airbagy, a pak by mě taky docela zajímalo NVH (noise-vibration-harshness), tedy ten důvod, proč si po přesednutí z moderního Fiatu 500 do jeho 60 let starýho předobrazu připadáš, jako kdyby tě někdo zavřel v krabičce od sardinek spolu s nastartovanou motorovou pilou...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    nechtěl bych to vidět bourat s něčim pevnějším, než je ten fake mercedes

    高速对撞老头乐,五菱MINIEV竟被撞弯A柱 WULING crash with low-speed vehicle crash tests
    https://www.youtube.com/watch?v=Q-coIUMHp4g
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam