• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    TEST: elektromobil Škoda Enyaq iV 80 - začátek konce spalovacích aut | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/test-elektromobil-skoda-enyaq-iv-80-zacatek-konce-spalovacich-aut

    Stylově k tématu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: My východoevropani jsme chudí. Na západě je průměrná cena novýho auta cca podobná jako v US.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ale my europania sme proti americanom chudobni, musia pruzne zareagovat na trh, inak v europe vyhraju tradicne automobilky, ktore ponuknu lacnejsie riesenie :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ionity nemaju automobilky na svoje triko, to ide aj z eurofondov na rozvoj infrastruktury

    2017-DE-TM-0064-W | Innovation and Networks Executive Agency
    https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/2017-de-tm-0064-w

    neviem ci tesla na superchargery nieco dostava, ostatni ich nechcu pouzivat kvoli nejasnemu patentovemu lingo ale mozno na SuC budu budovat aj ine nabijacky

    Tesla confirms plan to open Supercharger network to other automakers next year - Electrek
    https://electrek.co/2021/06/24/tesla-confirms-plan-open-supercharger-network-other-automakers-next-year/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: Celá výroba modelu Y z berlína bude levnější, bude mít odlévanej zadek, předek i střed a nové baterie. Celkově výroba bude tedy jednodušší, levnější, přesnější. Mínus clo, dovoz. Ale myslim si, že jen tak nezlevní, dokud budou mít poptávku. By byli blbí :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm k tomu enyaqu by bolo zaujimave spravit nejake realne dopyty na nabidky a dodacie lhuty, vedla v mazdafore riesia uplne haluzove dodacie terminy u mazdy prosinec u bmw zari aj to iba v nejakej osekanej vybave, tak otazne ci ma skodovka nejake rezervy cipov, ked sli teraz vsetky do vakcin :) lebo cital som ze v skodovke maju nejake nutene dovolenky a pod, lebo nemaju z coho vyrabat
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: superchargery jsou vysoká karta. Vyhazuju nemožnost civilizovaně servisovat.

    Ale teď už jenom prudim, odnesl jsem si poznání, že Tesla nemá nicmoc navíc a ještě je drahá. :-D

    Btw ty nabíječky, jestliže tomu správně rozumím, tak superchargery jsou jen pro Teslu, zatímco ionity jsou pro všechny a budují je automobilky na vlastní triko. Docela by mne zajímalo, jestli by nestálo za to, zkusit Muska po Trollit a zdražit teslam ionity třeba na dvojnásobek, ať nezabírají místo našim zákazníkům a jedou si na supercharger. Jestli by to mělo potenciál odradit potencionální kupce od Tesly a přihrát je třeba BMW nebo Audi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: clo je 10%, přeprava desítky tisíc.

    Jestli bude mít evropskej levnější baterky, tak už to bude zajímavější, za milion a půl už to bude zajímavá konkurence i pro levný elektromobily.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: este mi napada, ked to bude vyrobene v europe, tak mozno sa da usetrit na nejakych dovoznych clach a preprave cosi
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: evropskej model už bude mít nové baterky, které jsou levnější na výrobu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ak by do europskej model y montovali lifepo miesto nca, tak tam by sa dalo cosi usetrit na baterke
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Otázka není, jestli za to Model Y stojí. Určitě stojí, stejně jako stojí BMW za peníze navíc oproti Škodovce – aspoň teda většinou.

    Otázka je, jestli něco, co je drahý jako BMW, může konkurovat tržnímu podílu Škodovky nebo Fordu. A to dost pravděpodobně nemůže, protože je to prostě drahý.

    JIMIQ: Rozdíl je, že Enyaqa si MŮŽEŠ koupit za 1,2 milionu a nepřijdeš o žádnou klíčovou funkčnost – nedostaneš Travel Assist 2.0 (28 500 Kč), lepší navigaci s head-up displejem (kterej Tesla stejně nemá, 44 000 Kč) a musíš si nutně připlatit 13 500 Kč za rychlý nabíjení a 30 500 Kč za tepelný čerpadlo.

    Zbytek už jsou větší kola, dražší inteiréry, panoramatická střecha, elektrický přední a vyhřívaný zadní sedačky a tak.

    Realisticky si tak můžeš koupit za 1,250 M v ceníkový ceně auto, který bude mít všechno nezbytný (rychlý nabíjení, tepelný čerpadlo) a za 1,3 M asistenty na úrovni blízký Autopilotu a head-up. Akorát to bude celý šeredný, protože bez příplatku je jen ohyzdná modrá Energy.

    To je rozdíl 400 k, což je pro spoustu zákazníků dost.

    A to tu máme ještě fakt, že TESLA NEMÁ SLEVY. V Americe je to hrozně cool, protože lidi nesnáší smlouvání, tak se značky jako Lexus a Tesla chlubí pevnýma cenama. Ale v praxi to znamená, že zatímco za 1,25M si můžu koupit Enyaqa coby nabušenou předváděčku, a zanedlouho nejspíš půjde dostat podobná sleva na auto zadaný do výroby, Tesla prostě bude stát 1,7 M ať děláš co děláš.

    Plus i ten blbej Enyaq má mnohem širší možnosti konfigurace.

    POINTA:

    Tesla je dobrý auto, stojí za 1,7M a bude úspěšná. Ale bude úspěšná stejným způsobem, jako je třeba BMW X3. Dobrý prodeje na prémiovku, prodejům Tiguanu, Enyaqu nebo Toyoty RAV4 nemůže konkurovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Je to 250k za Superchargery, fungující palubní systém a aspoň trochu ověřený battery management :) Každopádně ano, různé značky jsou různé drahé a Duster nestojí stejně jako X1. Šokující.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: lepší zvuk je přesně to kvůli čemu si koupím auto :-D
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ok takže 250k, za 100 litrů kufru navíc. Zrychlení a podobný věci jsou tátovi od rodiny celkem k hovnu nebudu jezdit závody :-D

    Jo a škoda má servisů plnou republiku, kolik jich má Tesla?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: on je model Y celkově větší - šířka, délka

    já jsem zvědavej na ceny, až ho budou vyrábět v berlíně, i když si myslim, že moc dolů nepůjdou, dokud bude vyšší poptávka
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Ono to ale nestojí o půl milionu víc. Když si nakonfiguruješ Enyaq, aby měl výbavu plus mínus odpovídající Y, vychází skoro na 1,5.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo, už jsem našel kvalifikovaný odhad 25 cu ft, což je zhruba těch 700 litrů. To je fakt luxus. Enyaq má 585.

    Mně by teda Enyaq bohatě stačil. Klidně i Enyaq junior :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: tuto to typek pomeral (dokonca v centimetroch!), v texte tam pisu 66 (cubic feet) = 1 868.91188 liters

    ked by sa to malo brat po zadne sedadla tak by to malo vyjst 69x94x109 cm = 706974 cm3 = 706.974 liters ale to je asi bez tej spodnej komory na nabijacie kable'n'shit

    Trunk space side by side compare with Model Y and Mach E | Ford Mustang Mach-E Forum - MachEforum.com
    https://www.macheforum.com/site/threads/trunk-space-side-by-side-compare-with-model-y-and-mach-e.1422/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: máš někde info k tomu kufru? Nedaří se mi najít s nesklopenými sedadly
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam