• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: No z toho co vim o kultuře a kvalitě software developmentu ve VW group mám trochu obavy (testy nepíšeme, zákazník si to explicitně nepřeje, protože to zvyšuje náklady)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jestli sis z celý tý tiskovky vzal tenhle závěr, tak by to asi chtělo trochu zapracovat na porozumění textu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak tu bolo ze auta nie su telefony... tak toto je od sefa VW

    Volkswagen presented its plan for transforming the Group into a software-driven mobility company with a strong focus on its powerful brands and global technology platforms, providing synergies and scale as well as opening up new profit pools.

    pocitace na koleckach chalosi

    NEW AUTO: Volkswagen Group set to unleash value in battery-electric autonomous mobility world | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/new-auto-volkswagen-group-set-to-unleash-value-in-battery-electric-autonomous-mobility-world-7313
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    EV servis v podání Bobashovo milovaných "tradičních automobilek":
    My Mustang Mach-E is BROKEN and UNFIXABLE by Ford evidently..
    https://youtu.be/sCqFFZmXiMA

    Ve zkratce: SW Mustang Mach-E je plný chyb, OTA pouze v servisu a i pak auto prostě při updatu "umře"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U nás se super- a hypercars prodávají taky a řekl bych, že v poměru k příjmům se prodávají disproporčně hodně.

    Ale ani v jednom případě to není schopný ovlivnit vůbec nic. Aut se prodají miliony, supersportů tisíce, hypersportů tucty.

    Navíc mám pocit, že ty data na který jsem koukal, byly spíš mediány. A mediánová cena novýho auta v EU je něco jako 35 tisíc eur, v USA něco jako 40 tisíc dolarů. Jasně, v USA nemají velký daně, takže jakože mají na dražší auta. Ale není to takovej rozdíl.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tak mne napadá, věnuje se v ČR ještě někdo garážové elektrifikaci aut..?
    Nejlépe někdo z NYXu, kdo by do toho tady mohl vnést trochu odlišný (detailně technický) pohled...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ale ja sa pytam na rozdiel medzi zapadnou a vychodnou europou
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: v americe se super/hypercars taky prodávaj ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to sa berie priemerna cena akeho auta? pocitaju sa tam aj super/hypercars? lebo tie ten priemer dost zvysia, ked vo svajciarsku bude na priemer 10000 e za auto stacit 1 chiron a povedzme 250 yarisov, tak u nas na to budes potrebovat tych yarisov trebars 500 :)
    KEB
    KEB --- ---
    Nejočekávanější Tesla míří do Česka. Jak si Model Y vede proti Škodě a dalším SUV? - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-model-y/r~71462ec0e30111eba824ac1f6b220ee8/

    K oběma cenám je pak potřeba připočíst ještě 25 500 korun za dodání vozidla a dokumentaci - to znamená celkovou cenu 1 749 990, respektive 1 899 990 korun.
    KEB
    KEB --- ---
    TEST: elektromobil Škoda Enyaq iV 80 - začátek konce spalovacích aut | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/test-elektromobil-skoda-enyaq-iv-80-zacatek-konce-spalovacich-aut

    Stylově k tématu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: My východoevropani jsme chudí. Na západě je průměrná cena novýho auta cca podobná jako v US.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ale my europania sme proti americanom chudobni, musia pruzne zareagovat na trh, inak v europe vyhraju tradicne automobilky, ktore ponuknu lacnejsie riesenie :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ionity nemaju automobilky na svoje triko, to ide aj z eurofondov na rozvoj infrastruktury

    2017-DE-TM-0064-W | Innovation and Networks Executive Agency
    https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/2017-de-tm-0064-w

    neviem ci tesla na superchargery nieco dostava, ostatni ich nechcu pouzivat kvoli nejasnemu patentovemu lingo ale mozno na SuC budu budovat aj ine nabijacky

    Tesla confirms plan to open Supercharger network to other automakers next year - Electrek
    https://electrek.co/2021/06/24/tesla-confirms-plan-open-supercharger-network-other-automakers-next-year/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: Celá výroba modelu Y z berlína bude levnější, bude mít odlévanej zadek, předek i střed a nové baterie. Celkově výroba bude tedy jednodušší, levnější, přesnější. Mínus clo, dovoz. Ale myslim si, že jen tak nezlevní, dokud budou mít poptávku. By byli blbí :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm k tomu enyaqu by bolo zaujimave spravit nejake realne dopyty na nabidky a dodacie lhuty, vedla v mazdafore riesia uplne haluzove dodacie terminy u mazdy prosinec u bmw zari aj to iba v nejakej osekanej vybave, tak otazne ci ma skodovka nejake rezervy cipov, ked sli teraz vsetky do vakcin :) lebo cital som ze v skodovke maju nejake nutene dovolenky a pod, lebo nemaju z coho vyrabat
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: superchargery jsou vysoká karta. Vyhazuju nemožnost civilizovaně servisovat.

    Ale teď už jenom prudim, odnesl jsem si poznání, že Tesla nemá nicmoc navíc a ještě je drahá. :-D

    Btw ty nabíječky, jestliže tomu správně rozumím, tak superchargery jsou jen pro Teslu, zatímco ionity jsou pro všechny a budují je automobilky na vlastní triko. Docela by mne zajímalo, jestli by nestálo za to, zkusit Muska po Trollit a zdražit teslam ionity třeba na dvojnásobek, ať nezabírají místo našim zákazníkům a jedou si na supercharger. Jestli by to mělo potenciál odradit potencionální kupce od Tesly a přihrát je třeba BMW nebo Audi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: clo je 10%, přeprava desítky tisíc.

    Jestli bude mít evropskej levnější baterky, tak už to bude zajímavější, za milion a půl už to bude zajímavá konkurence i pro levný elektromobily.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: este mi napada, ked to bude vyrobene v europe, tak mozno sa da usetrit na nejakych dovoznych clach a preprave cosi
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: evropskej model už bude mít nové baterky, které jsou levnější na výrobu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no ak by do europskej model y montovali lifepo miesto nca, tak tam by sa dalo cosi usetrit na baterke
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Otázka není, jestli za to Model Y stojí. Určitě stojí, stejně jako stojí BMW za peníze navíc oproti Škodovce – aspoň teda většinou.

    Otázka je, jestli něco, co je drahý jako BMW, může konkurovat tržnímu podílu Škodovky nebo Fordu. A to dost pravděpodobně nemůže, protože je to prostě drahý.

    JIMIQ: Rozdíl je, že Enyaqa si MŮŽEŠ koupit za 1,2 milionu a nepřijdeš o žádnou klíčovou funkčnost – nedostaneš Travel Assist 2.0 (28 500 Kč), lepší navigaci s head-up displejem (kterej Tesla stejně nemá, 44 000 Kč) a musíš si nutně připlatit 13 500 Kč za rychlý nabíjení a 30 500 Kč za tepelný čerpadlo.

    Zbytek už jsou větší kola, dražší inteiréry, panoramatická střecha, elektrický přední a vyhřívaný zadní sedačky a tak.

    Realisticky si tak můžeš koupit za 1,250 M v ceníkový ceně auto, který bude mít všechno nezbytný (rychlý nabíjení, tepelný čerpadlo) a za 1,3 M asistenty na úrovni blízký Autopilotu a head-up. Akorát to bude celý šeredný, protože bez příplatku je jen ohyzdná modrá Energy.

    To je rozdíl 400 k, což je pro spoustu zákazníků dost.

    A to tu máme ještě fakt, že TESLA NEMÁ SLEVY. V Americe je to hrozně cool, protože lidi nesnáší smlouvání, tak se značky jako Lexus a Tesla chlubí pevnýma cenama. Ale v praxi to znamená, že zatímco za 1,25M si můžu koupit Enyaqa coby nabušenou předváděčku, a zanedlouho nejspíš půjde dostat podobná sleva na auto zadaný do výroby, Tesla prostě bude stát 1,7 M ať děláš co děláš.

    Plus i ten blbej Enyaq má mnohem širší možnosti konfigurace.

    POINTA:

    Tesla je dobrý auto, stojí za 1,7M a bude úspěšná. Ale bude úspěšná stejným způsobem, jako je třeba BMW X3. Dobrý prodeje na prémiovku, prodejům Tiguanu, Enyaqu nebo Toyoty RAV4 nemůže konkurovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam