• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    BOBASH: Díky moc! Enyaq me upřímně trochu odrazuje právě tím, že je to vlastně brácha Kodiaqu, takže docela velké auto na to, že tím budu ja/manzelka většinu času vozit dceru a párkrát měsíčně nějaký trochu delší trasy. Ale zkusím se v něm projet, ať jen nebojuju za klávesnici :-)

    Tesla 3 LR mi přijde že je za hodně podobný peníze jak Enyaq co si odkazoval - tu bys jako alternativu k těm tvým návrhům nebral? Byl by tam problém s mistem/dojezdem/...?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: id3 si mozes v konfiguratore vybrat podla dojazdu, ked ten holobyt zacina niekde lahko nad 900k a topka je okolo 1,3m tak za tych 1,1 bude nejaky stred
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERBERUS: Ideální řešení, jestli na něj máš, je Enyaq. Velkej víc než dost, výbavu co chceš má, včetně udržování v pruhu a podobně, když to je Enyaq 80, tak těch 330 km dá pohodlně s rezervou (Enyaq 60 to nejspíš na jeden zátah nedá, nebo to bude těsný).

    https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/enyaq-iv/148583422

    Levnější alternativa je Kia eNiro. Je o dost menší, ale mohla by ti stačit:
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/e-niro/19104865

    Alternativa od VW je ID.3, je to víceméně jako Enyaq, jen menší, non-SUV, ale taky ošklivější uvnitř. Ale i s velkou baterkou asi bude o kus levnější. Mám problém najít reálný ceny skladovek podle baterií, ty hovada to tam nepíšou.

    Taky by mohl stačit Citroen e-C4:
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/citroen-c4/r~2eca3ac0600a11eb80e60cc47ab5f122/v~sl:9294d57e4692260c05c4d6133b7e70d8/
    KROJC
    KROJC --- ---
    Zdravim z Mennekes Elektrotechnik in Sehmatal-Neudorf. Zde pracuji a vyrábíme nabíječky serie Amtron.
    Produktsuche - Charge up your Day!
    https://www.chargeupyourday.de/ps/amtron/
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    BOBASH: Muzu te zneuzit k podobnemu cviceni? :)

    1) Cca 1M kkc, da se jit i pres
    2) Pokud jde o velikosti, tak mam nekolik omezujicich podminek - na zadni sedacku se musi vejit dospela osoba merici cca 180cm (idealne tak, aby nad hlavou mela rozumne mnozstvi mista). Protoze obcas vozim predmet ktery ma v obalu kolem 150cm, tak je potreba, aby pri jednom zadnim operadle dole vlezla vedle sebe jeste detska autosedacka a dospela osoba. Idealne non-SUV, jedno velky auto (BMW 5GT) jsem uz mel a radsi bych zase neco mensiho :)
    3) Adaptivni tempomat, klima, parkovaci senzory (idealne kamery), ...
    4) Primo v garazi ne, ale cca 10 metru od baraku mam verejnou nabijecku EON, dalsi je cca 100m od baraku
    5) denne vozime dcerku do skolky (celkem cca 60km denne), o vikendech nejaky ten vylet (celkem rekneme do 150km, obvykle spis min) a jednou za cca 2 mesice vetsi cesta - cca 330km jednim smerem (vsechno dalnice), kde by bylo super, aby to pri 100% nabiti ujelo tu cestu na jeden zatah (rekneme kdyz se pojede dalnice 130-140)
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: tak dik moc :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Ještě je alternativa, pokud by tě zajímal operativní leasing, tak auta od Peugeot/Citroen/Opel (dneska je to jedna firma) už jsou za docela rozumný prachy. Škodovky zatím moc ne, ani jiný VW věci, možná ID.4 byla asi za 14 s daní.

    Asijský značky – Kia/Hyundai jsou na špici, skoro stejně s Volkswagenem. Toyota zaspala, Honda víceméně taky. Subaru, Mazda víceméně nic nemaj (Mazda má MX-30 s dojezdem asi 200 kilometrů, k ničemu).

    Nejvíc technologicky napřed je Tesla, šlape jí na paty celý VW (Škodovka included), Ford (ten má u nás ale zatím nejlevnější Mustang Mach E za asi mega a půl), BMW, Mercedes. Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Dodge, Chrysler...) se docela snaží a zdá se, že jim to funguje, ale nevím jak moc. Renault taky nemá blbý věci, teď bude snad elektrickej Mégane, ale nevím z hlavy co bude stát.

    Každopádně jo, počkej dva, tři roky, bude větší výběr a nižší ceny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Kdybys fakt nutně chtěl teď, tak možnosti kolem toho půl mega:

    Mírně jetý/předváděcí Citigo iV. Malej pasráč, ale docela příjemně jezdí, ujede 250 km.

    Elektromobily Rok výroby od 2020 bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?vyrobeno-od=2020&palivo=elektro&razeni=od-nejlevnejsich

    Renault Zoe, trošičku větší, furt pidiauto, nevím co má tahle verze za dojezd, je nějaká podezřele levná:

    Renault ZOE Intens R110 Z.E. 40 80 kW | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/zoe/18876438

    Hyundai Ioniq, velikost cca Octavia, dojezd tak 300 oficiálně, reálně tak 250. Nevím jestli i v zimě :)

    Hyundai IONIQ 1,0 EV, tovární záruka, servis | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ioniq/19041489

    Možná Leaf by mohl stačit, ten má psanej něco přes 300, to už máš šanci, že se z tý otočky fakt 100% vrátíš :)

    Nissan LEAF 40KWh, Elektro, Automat Záruka | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/148474223

    Opel Corsa e (stejný jako Peugeot 208, Citroen C4 a další), dojezd asi 330 WLTP, ale furt je to ekvivalent Fábky za 700:

    Opel Corsa e First EDITION Elektro | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/corsa/19132675
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: jo, prislo mi, ze je to technologie, co jde rychle dopredu, takze se asi fakt vyplati si jeste rok dva pockat. Ja to mam jako vyhledovy plan, spis me prave zajimalo, na jakou technologii se vubec zamerit, coz uz ted vim. Ja do aut moc nadsenec nejsem, takze tohle jsou pro me velmi uzitecne informace.
    Btw, jak jsou na tom asijske znacky, vozi se to sem vubec? Nemam nutne chut si vozit auto z Ciny, ale zrovna tam ted jedou ruzna elektricka miniauta, ma cenu se koukat timhle smerem?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Jo a "neočekávání zážitků z jízdy" je taky špatnej předpoklad, většina lidí je naopak z jízdy EV našená.

    Každopádně ojetiny smysl dávají, ale ne teď, protože žádný nejsou.

    Navíc minimálně Tesla a VW slibují průlom v solid-state baterkách, který by měly nabídnout obrovskou životnost a zároveň nižší cenu a vyšší kapacitu. Takže pokud nutně nemusíš kupovat auto letos a tvoje auto na benzín ještě jezdí, drž ho naživu co nejdýl a čekej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Právě že u aut je to oddělení "lowcost" a "highend" o hodně míň výrazný než u jinejch spotřebitelskejch produktů.

    Třeba Audi Q4 e-tron, což je poměrně očividně auto "prémiové značky" je technicky víceméně identický se Škodou Enyaq, a to včetně většiny těch nejdražších a nejnáročnějších technologií, včetně kompletní baterie, motorů, nebo věcí jako je displej s rozšířenou realitou.

    Je taky naprosto normální, že se ve stejný kategorii může překrývat ceny Škodovky a BMW – Octavia může být dražší než trojkový BMW, pokud si jí naspecifikuješ se silnějším motorem nebo s víc výbavou. Což na druhou stranu může znamenat, že to BMW bude technologicky za tou Škodovkou.

    Takže ne, tenhle tvůj předpoklad je tak daleko od pravdy, jak jen to je možný.

    Často mají hi-end značky lepší technologie, ale ne vždycky, a často se liší primárně věcma jako je design a kožený sedačky (resp. kvalita tý kůže), a často se naopak liší něčím velmi esenciálním.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    BOBASH: jak rikas, mam uzivatelsky pristup, auto pro me neni statusova zalezitost, takze je mi ve vysledku uplne jedno, jak vypada, u elektromobilu ani necekam nejake zazitky z jizdy, proto se ptam po znackach, prislo mi, ze u aut jsou vcelku jasne oddelene lowcost znacky od high endu, tak proto se ptam.
    BOBASH: jasne, tohle je dulezite info, obecne mi prislo, ze ojetiny u elektrmobilu smysl moc nedavaji.
    dik moc
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jsi si tim dojezdem jistej i u nový i3? Co jsem tak koukal, tak dojezd docela zvyšili (Elektrický dojezd (km) 285 - 308 https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2020/bmw-i3-technical-data.html )
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Outlander PHEV...
    Co Lexus?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, na Konu a eNiro jsem v prvotním výčtu zapomněl. Ale nic to nemění na tom, že elektromobil pod milion nedává smysl jinak než jako druhý auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Kůže je asi poslední věc, která ti zvýší cenu. Za bezpečnost už si připlatíš leda asistentama, pasivní bezpečnost má všechno stejnou.

    Za 500 tisíc na to zapomeň. Jakože fakt, vyser se na to a počkej.

    Mohl by sis koupit Dacii Spring s WLTP dojezdem asi 250 kilometrů, tedy reálným v zimě tak 180, navíc auto velikostí a zpracováním odpovídající Sanderu za 230 tisíc.

    Ojetý Tesly furt stojí milion, jiný ojetý elektromobily jsou zatím starý krámy bez dojezdu.

    Smysl by měl ojetej Enyaq, ID.3, ID.4 nebo tak něco, ale ty nejsou, protože se začaly prodávat letos.

    Pod milion koupíš něco jako Peugeot e208, což je dvakrát dražší verze 208 s dojezdem asi 350 kilometrů. V podstatě dáš 800 tisíc za ekvivalent Fabie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK:
    Částečně se dobíjí brzděním i elektromobil. Nicméně rekuperační brzdění u hybridu je spíš o tom, že to pak žere míň benzínu, nepředstavuj si, že kvůli tomu nemusíš dobíjet.

    DOBYTEK: Nabíjecí síť v ČR je už docela v pohodě, v obchoďácích běžně nabíječky, na dálnicích snad všude co 50 kilometrů minimálně 50 kWh, už se začínají rozmáhat i Ionity.

    DOBYTEK: Na trhu už je kolem milionu spousta elektromobilů s dojezdem 500 km plus metodikou WLTP, to znamená reálně těch 500 ve městě nebo na okresce, na dálnici normálním tempem 350-400, když pojedeš 110 tak třeba 450.

    DOBYTEK: Auto není bota, aby značka bylo to hlavní.

    Cenu určuje kombinace značka + velikost + výkon + výbava. Říkat "doporučte značku" je nesmysl.

    Jestli chceš velký, slušně vybavený elektrický auto za něco přes milion, tak potřebuješ Enyaq nebo VW ID.4. Nikdo jinej v tuhle chvíli nemá na trhu nic tak dobrýho za tyhle prachy. BMW má i3, která je mnohem levnější (vidíš?), ale je to maličký auto do města s na píču dojezdem. Pak je spousta dražších aut s dobrým dojezdem, jsou i levnější auta než milion, ale obvykle bude na prd buďto dojezd nebo budou dvakrát dražší než srovnatelný auto na benzín.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    CRAZY_IVAN: nejlepe do 500k, ale do noveho asi i trochu vic
    BOBASH: no, tos vystihl velmi dobre :) vetsina viz nize, vozit v tom chci maximalne par kufru, ne stehovat tchyni, nepotrebuji to v kuzi, zase si radsi priplatim za bezpecnost. Je nabijeni v obchodaku realisticke? Bydlim v cinzaku, takze tam si nabijecku poridim tezko. Typicka trasa je cca 100km za Prahu a zase zpatky bez moznosti nabit v pulce, tj. dojezd 300km to chce.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kona, Ioniq 5
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam