• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK:
    Částečně se dobíjí brzděním i elektromobil. Nicméně rekuperační brzdění u hybridu je spíš o tom, že to pak žere míň benzínu, nepředstavuj si, že kvůli tomu nemusíš dobíjet.

    DOBYTEK: Nabíjecí síť v ČR je už docela v pohodě, v obchoďácích běžně nabíječky, na dálnicích snad všude co 50 kilometrů minimálně 50 kWh, už se začínají rozmáhat i Ionity.

    DOBYTEK: Na trhu už je kolem milionu spousta elektromobilů s dojezdem 500 km plus metodikou WLTP, to znamená reálně těch 500 ve městě nebo na okresce, na dálnici normálním tempem 350-400, když pojedeš 110 tak třeba 450.

    DOBYTEK: Auto není bota, aby značka bylo to hlavní.

    Cenu určuje kombinace značka + velikost + výkon + výbava. Říkat "doporučte značku" je nesmysl.

    Jestli chceš velký, slušně vybavený elektrický auto za něco přes milion, tak potřebuješ Enyaq nebo VW ID.4. Nikdo jinej v tuhle chvíli nemá na trhu nic tak dobrýho za tyhle prachy. BMW má i3, která je mnohem levnější (vidíš?), ale je to maličký auto do města s na píču dojezdem. Pak je spousta dražších aut s dobrým dojezdem, jsou i levnější auta než milion, ale obvykle bude na prd buďto dojezd nebo budou dvakrát dražší než srovnatelný auto na benzín.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    CRAZY_IVAN: nejlepe do 500k, ale do noveho asi i trochu vic
    BOBASH: no, tos vystihl velmi dobre :) vetsina viz nize, vozit v tom chci maximalne par kufru, ne stehovat tchyni, nepotrebuji to v kuzi, zase si radsi priplatim za bezpecnost. Je nabijeni v obchodaku realisticke? Bydlim v cinzaku, takze tam si nabijecku poridim tezko. Typicka trasa je cca 100km za Prahu a zase zpatky bez moznosti nabit v pulce, tj. dojezd 300km to chce.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kona, Ioniq 5
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK:
    1) Jakej máš rozpočet?
    2) Jaký máš požadavky na velikost atd.?
    3) Nějaký požadavky na výbavu a tak?
    4) Máš kde dobíjet?
    5) Jak dlouhá je typická trasa?

    V dalším postu ti opravím pár věcí, který ti nedávají smysl v tom co píšeš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOBYTEK: Tohle bude na delší debatu, protože máš očividně dosti "uživatelský" přístup :)

    Nicméně jezdil jsem jakožto motoristickej novinář většinou toho, co je na trhu a lidem radit docela umím. Takže...

    ... se začnu ptát :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DOBYTEK: a jakej máš rozpočet?
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KEB: chci to elektro kvuli ekologii a cene, dojezd 50km znamena jezdit pulku casu na benzin, to nedava moc smysl.
    KEB
    KEB --- ---
    DOBYTEK: za mě by ti mohl vyhovovat plugin hybrid. Elektrický dojezd kolem 40-50km doba nabíjení relativně krátká takže u obchoďáku asi v poho.

    No a když ti dojde elektrika jedeš na benzín
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DZODZO: diky, to je presne to info, co me zajimalo. Benzin nechci, takze se zamerim na ty elektromobily, pomalu prochazim diskusi, ale co jsou takove cenove prijatelne znacky? Nepotrebuju BMW, ale Skodovku taky nechci (no offence vuci skodovkarum). Skrine v rom stehovat neminim, takze nepotrebuju ani SUV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOBYTEK: pokial jazdis dlhe trasy a mas range anxiety pripadne nemoznost dobijat, tak si este nechaj fosila, taky hybrid co by dal 150 km na baterku neexistuje, lebo to ma vacsinou smiesne male baterky, kedze do toho auta musia nacpat jak motor tak baterku, uspora paliva tiez nie je bohvieaka slavna, jedine ze by si cielil na EL znacky, aby si mohol (zatial) parkovat na modrych zdarma :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Dobijeci hybrid je uz i Octavia a Superb :) El dojezd kolem 50km
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    DZODZO: no a doporucil bys ciste elektromobil? Ja to primarne nechci na cukani po Praze, spis na cesty mimo Prahu, zpravidla do 150km jednim smerem. Trochu se bojim, ze s tim zustanu viset nekde u Melnika a nedoplatim se na odtahovce :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOBYTEK: chvilu sa myslim predaval i3 s REXom, ale bol to marketigovy flop, bud pouzivas jedno alebo druhe, hybrid bude vzdy kockopes, ktory nie je dobry v oboch pripadoch

    Ojeté BMW i3 REX láká na jistotu dojezdu, ale zatajuje drahé opravy
    https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-bmw-i3-rex-21004483
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KEB: dobra otazka, moje predstava je, ze se hybrid castecne dobiji brzdenim, zbytek v obchodaku pres ulici, tam jsou zasuvky dve.
    KEB
    KEB --- ---
    DOBYTEK: máš kde nabíjet? To je asi první otázka, která by měla padnout.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Výhledově zvažuji koupi auta a líbila by se mi varianta hybridu, který bude jezdit převážně na elektřinu, ale bude mít spalovací motor pro případný nouzový dojezd. Poraďte mi jako člověku neznalému elektromobilů, je to realistický požadavek, nebo tam ještě nejsme? V ČR, s omezenou možností nabíjení a zároveň menší možností dojezdu, se mi elektromobil zdá nepraktický. Po jakých značkách se mám případně koukat?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: u tech prvních baterii tu snad nikdo netvrdil, že jsou na milion kilometrů ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Právě. A ostatní elektromobily půjdou stejnou cestou.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tak zlodeji a rozebiraci baterii z Priusu jsou uz dnes ostrileni, neb Priusy brazdi cestu uz hezkych 20 let.
    Repasovani baterii Toyoty uz je celkem bezne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Protože ty baterie dneska nikdo neumí nezávisle na Tesle opravovat a Tesla sama je opravovat nechce.

    Třeba VW už má normálně servisní techniky schopný rozebrat a opravit baterii.

    A to jsme pořád na začátku, protože se teprve začínají objevovat aftermarket servisy, který to nejspíš budou umět levnějc, viz níže Rich Rebuilds.

    Nicméně je to pro mě další důvod, proč bych si nekoupil Teslu, právě kvůli jejich servisní politice. Když se mi rozbije baterka ve Škodovce nebo Fordu, tak si s ní dojedu tady za roh k prodejci a oni s tím něco udělaj, a v době, kdy začne být opravdu pravděpodobný, že ta baterka zdechne, tak už Lojza Vomáčka na vesnici za Prahou bude mít dílnu kde bude z článků skládat nový repasovaný baterky do Enyaqů a prodávat je za kilo.

    Je to úplně stejný, jako turba, common-rail vstřiky, common-rail čerpadla, DPF a další věci, díky kterejm dnešní diesely jezděj tak super a ujedou těch tisíc kilometrů, stály v době, kdy byly ty auta čerstvý, dohromady klidně víc než dneska ta baterka.

    Dneska se turba repasujou za desítku, čerpadla taky, vstřiky jsou za dvojku a DPF se čistí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam