• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Přesně, Volkswagen má aktuálně dva modely, Škoda jeden, Seat/Cupra jeden a Audi tři, z toho jeden je příšernej krám (e-tron) a druhej je šíleně drahý gétéčko (e-tron GT).

    Takže těch reálně smysluplných aut pro relativně masovej trh má teď koncern VW zhruba pět (Enyaq, ID.3, ID.4, Q4 e-tron, Cupra Born), přičemž tři z toho (ID.4, Enyaq a Q4 e-tron) jsou v podstatě verze stejnýho auta.

    Ale ve 2022 a 2023 má přijít dalších asi 20 modelů sahajících od dodávky/mikrobusu (což je třeba kategorie na kterou Tesla nemá odpověď) přes normální kombíky až po teoreticky snad nějakou buggynu. Nevím jestli předběhnou Teslu příští rok, ale přespříští si myslím že jo.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Jo, to nic neznamená. Na to, že zatím nemají skoro nic v nabídce, a to co tam mají je pořád prakticky beta verze s příslibem aktualizace, které to možná napraví, toho prodali dost. Každopádně, množství prodaných jednotek je jedna věc, otázka bude spíš, jak velké z toho dokážou mít zisky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podivej se na dynamiku. Odhaduju pristi rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VAG 342k, ale to bude včetně PHEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World Plugin Vehicle Sales (June 2021) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/ovt0kt/world_plugin_vehicle_sales_june_2021/

    za první půlrok Tesla 386k, VW 153k, kdy že má VW předběhnout Teslu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Číňani nepoužívají WLTP, ale bůhvíco.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: kdo ví podle jakého standardu to uváděj v číně, teď jsem to kopíroval z webu tesly :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tomu dojazdu moc neverim, tu pisu ze to ma 51kWh usable battery, to je pri spotrebe 15kWh/100 km nejakych 340 km

    Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP price and specifications - EV Database
    https://ev-database.org/car/1320/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-LFP
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak ten dodavatel baterek (CATL) by měl mít v roce 2023 dodávat sodium-ion baterky. ( https://www.teslarati.com/tesla-china-catl-sodium-ion-battery-cell/ )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jj, LiFePo

    468 km Dojezd
    225km/h Top speed
    5.6 sec 0-100 kmh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    j, tie cinske maju lfp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je s těma železnejma baterkama, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Pro zajímavost. Tesla Model 3 SR+ stojí v číně od 785 000 czk (this is the starting price after subsidies).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jako toho e-tronu? Ten stojí peníze naprosto odpovídající tomu, co to je – v daný konfiguraci asi 3,65M Kč.

    Můžeš si koupit Porsche Taycan v základní verzi s jedním motorem a "jen" 400 koněma za 2,5M, což mi přijde za takový auto naprosto super cena.

    Nejlevnější auto se stejnou technologií nabíjení je Hyundai Ioniq 5, kterej má podporu HPC ve standardu a začíná na milionu, se 74 kWh baterkou na 1,25 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Čůrák je ten, kdo na silnici způsobuje nebezpečný situace. Třeba idioti co se ve 110 km/h vmotají do levýho pruhu a nečumí za sebe. Typicky se to stává řidičům starých Suzuki Swift a podobných mrdek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Platil bych 8 Kč/kWh za Ionity (takže tuším něco pod 300 Kč za tu půlku baterky) a 3,50 Kč/kWh za ČEZ z nuly do plna noc předtím (takže cca 3,50 x 84 = 294 Kč). Na tu Ionity jsem nutně nemusel a mohl jsem teoreticky nabít v Drážďanech u Audi zadarmo, ale chtěl jsem tuhle konkrétní vyzkoušet.

    Takže reálně spotřebovaná energie za cestu Praha - Drážďany - Praha byla zhruba 300 Kč. Kdybych jel dál, tak prvních 300 km bude stát 300 Kč, potom zhruba 2 Kč/km.

    Pořád se bavíme o jízdě konstantních 160 km/h, při 130 km/h by to "žralo" místo 28 třeba 20 kWh/100 km, což by odpovídajícím způsobem zlevnilo cestu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: zni to skvele az na to, ze nenapsal, kolik za jizdu platil, tj. za kolik tankoval. Tyhle reporty mi prijdou jak ze sveta jednorozcu a vil. Vsecko je zadarmo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: jsem čůrák :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Na tomto místě je vhodné připomenout § 18 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který upravuje způsob, kterým vozidlo využívají řidiči, kteří nejsou čur*ci:

    "(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1."
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: zni to skvele. ted uz jen srazit cenu tehle vecicek na unosnou mez
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dneska pokus s rychlým cestováním elektromobilem na dálnici. Otočka do Drážďan, celá dálnice, pokud to šlo, tempomat na 160. Na začátku plná baterka (nabíjeno u nabíječky tady v ulici). Zpátky bych to dojel, ale jen s malou rezervou, tak jsem zastavil na Ionity v Lovosicích. Za 9 minut z původních asi 10% na 50%, za dalších 3 minuty na 60%, dojezd tuším z 60 na 220 (počítáno pro dálniční tempo a tedy spotřebu 28 kWh/100 km, ve 130 to žere 20 kWh/100 km a úměrně tomu vzroste dojezd. Realisticky z toho vychází, že při využívání Ionity nebo jinýho obdobnýho standardu je realistický jezdit po dálnici normálním tempem 140 - 160 km/h a nabíjet přibližně jednou za 300 kilometrů na těch 80%, což zabere cca 15-18 minut. S tím už klidně pojedu třeba do Španělska. A není to výsada drahých aut, stejnou rychlost nabíjení má Hyundai Ioniq 5, kterej začíná asi na milionu.




    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam