• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Jel jsem z Prahy do Chorvatska autem (taky EV) a po ceste superchargery po chvilce uplne plny (8 aut). Vetsinou nabijecky tak z 50% vytizene. Mozna ty EV krom Tesly na silnici ani nepoznas, z dalky to jde tezko.
    BASIK
    BASIK --- ---
    BLOWUP: Jel jsem ted 42 km z Hradce Kralove do Trutnova, a potkal jsem dva enyaqy, dve T3, jednu Teslu X, jednu i3. A statistika je to asi tak stejne vypovidajici.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: hustyyyyyyy ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tjo, vcera jsem se opet napric Italii vracel domu. Jel jsem teda z Chorvatska, pres Slovinsko a Italii domu do Svycarska. I tentokrat jsem si z dlouhy cesty (asi 900km, na jednu nadrz a jeste zbylo na 200km) udelal pro zabavu hru a hledal jsem po ceste EV. Pri ceste tam jsem jak uz jsem psal nevidel ani jedno. Pri ceste zpatky jsem videl dve Tesly - obe az v severni Italii a obe se svycarskou poznavaci znackou. V jednom hotelu kde jsme spali meli ctyri nabijeci stanice, na dvou stalo napsano porsche a na dvou tesla. Ptal jsem se jestli jsou hodne vyuzivany a pani u recepce si neumela vzpomenout ani na jeden pripad ze by je nekdo pouzil. Toz tak ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ani ne... Baterky jsou levnější a levnější a tím, že do R&D teče posledních ~10 let víc a víc peněz, tak se vylepšování věnuje víc a víc lidí a technologie se posouvá.

    Navíc Tesla se v Číně posouvá víc a víc k tomu, že minimálně "běžné" modely mají bez-kobaltové LFP baterie, kde cena za 60 kWh baterky aktuálně vychází okolo 5-6 tisíc USD a celý pack může být pod 10 tisíc USD.

    Plus Čínská vláda tlačí na vývoj baterií bez lithia a CATL před pár dny oznámil, že se jim podařilo vyrobit battery pack na bázi sodíku místo lithia, což výhledově sníží poptávku po Li-ion baterkách pro stacionární užití (sodíkové baterie mají zatím menší energetickou hustotu) a tím i cenu, zvlášť když nepochybuji o tom, že čínská vláda bude "čínskou baterii" všemožně propagovat a dotovat...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: nemyslim si, že by tahle cena byla hned, protože bude velká poptávka, supply chain a nové baterie nebudou taky úplně na odhadovaných úsporách, ale časem se na tu částku v číně dostanou, už teď tam trojka stojí 37k usd (po pobídkách) a to na tom vydělávaj
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Fakt verite tem 25 tisicum dolaru?
    To je cena nejlevnejsiho modelu bez DPH a v Cine. Nejlevnejsi modely Tesla sice ma, ale neprodava, pokud nemusi. Takze nejlevnejsi 3 se prodava jen v Kanade, pokud se nepletu.
    K tem 25k $ si prihodte tak 10 a bude to realny. A podobny je to s terminama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: ne nutně, jestli už počítaj s novejma baterkama
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Za ty peníze to se současnou bateriovou technologií bude muset mít dojezd asi jak Dacia Spring, ne? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: jedna vec je ked sa ucis ako vyrabat auto v masovej produkci a druha vec, ked uz to tak trochu umis, imo na production hell modelu 3 sa tesla dost naucila
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tak je to šuškanda :) a teda u modelu Y termín neposunuli, naopak byl o trochu dřív minulej rok.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja mam asi porad PTSD z iPhonu, kterej je schopnej se na 15% vypnout.

    CRAZY_IVAN: Prijde mi divne, ze by to Elon neodhalil 3 roky dopredu a pak jeste neposunul termin dodani petkrat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla $25K compact electric car prototype has been completed: rumor
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-prototype-completed-rumor/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Hele když s elektromobilem chvíli jezdíš, tak ti začne připadat docela normální dojíždět do cíle třeba s 20 kilometrama. Já s e-tronem dvakrát dojížděl k nabíječce s jednociferným dojezdem v kilometrech :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No prave. Zajedes nekam trochu vedle a uz musis dobijet na 50 kW. Je fakt, ze ja jsem trochu paranoidni a radsi dobijim tak, abych mel v cili jeste 50 %. Nabijeni doma budu mit az pristi rok :-|

    Mach E ma prave podelane to nabijeni. V 1000 km testu na Tesla M3 ztraci vic jak 2 hodiny casu. Me to dost zklamalo, protoze jsem o nem uvazoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Praha – Pardubice je moje asi nejčastější středně dlouhá trasa a to dáš tam a zpátky bez nabíjení snad úplně s čímkoliv, pokud nepočítáme nějaký krámy typu první generace Leafu.

    I ID.3 s malou baterkou to dala a hádám, že to dá i Dacia Spring.

    Jo, teď jsem to nedal s e-tronem GT a musel jsem v Pardubicích nabíjet, ale to bylo tím, že jsem z Prahy jel do Pardubic přes Čáslav a přes Železný hory takovým trošku rallye stylem :)

    Jo a třeba v tom srovnání asi není Mustang Mach E, kterej je za cca cenu Tesly 3 s velikostí spíš Tesly Y a dojezdem Tesly 3 LR.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km."

    Pokud jezdíš třeba v Německu, tak je to asi v pohodě, ale v ČR je pořád rychlonabíječek dost málo. Já třeba často jezdím Praha-Pardubice a zpět, kde po cestě neni žádná. Tzn je super mít dostatečně dobrej dojezd abys to mohl dát na 1 nabití.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Mas pravdu, ze Tesla deklaruje dojezd o dost vetsi nez je realny, ale i pres to je ten realny lepsi nez u ostatnich aut.

    Tady je porovnani realnych dojezdu a hlavne (co je dulezitejsi) jak dlouho ti bude trvat ujet vzdalenost 1000 mil i s nabijenim. EQS a novejsi e-tron tam zatim neni :/

    What's The Best Electric Car? Tesla Dominates In The Ultimate Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=W2txPzRP5DM
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Je zajímavý, že podle evropských měření je ten rozdíl podstatně menší – a nebo je to tím, že tady v tom srovnání jsou ostřejší a tím pádem "žravější" verze e-tronu GT (RS e-tron GT) a Taycanu (Turbo S).

    Základní Taycan i základní e-tron gT mají dojezd kolem 480 km. A oproti levnějším modelům koncernu VW (třeba Audi Q4 e-tron, která stojí ani ne půlku co e-tron GT, má dojezd přes 500 km, stejně jako Škoda Enyaq) mají výhodu v rychlejším nabíjení.

    Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km.

    (jo a Model S Plaid+ nakonec na trh nějak nedorazil a normální Model S Plaid má dojezd 637 km.

    Jo a Mercedes EQS má větší dojezd než Tesla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, e-tron GT.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Me mrzi, ze i tyhle premium auta za 3 mega a vic maj ten dojezd na hovno. To porad radsi vezmu Tesla Model 3 a jeji shitovou kvalitu zpracovani (penely, plasty, ...).

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude nejaky ten etron gt podla toho sportovejsieho vzezreni, na rodinny vuz to moc nevypada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Co je tohle presne za model? Jeste pred par mesicema na takovehle cesty nedavalo smysl nic jineho nez Tesla, ktera je asi porad jeste na tom nejlepe s dojezdem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam