• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Vcera jsem absolvoval jizdu napric Italii a cilene jsem sledoval, kolik uvidim EV. Kdyz jezdim doma ve Svycarsku do prace asi 40km po dalnici mezi Bernem a Solothurnem, vidam za tech asi dvacet minut prumerne jednu az dve tesly, obcas neco jinyho. Posledni statistickej udaj tvrdil ze u nas jezdi asi pul procenta elektrovozitek, tak jsem byl zvedavej jak to vypada v zemi autofanatiku a vynalezcu terminu „autopasseggiata“. Abych to zkratil: za tech asi osm hodin jizdy po dalnicich jsem nevidel ani jedno EV. Pokud vase risska rada chce opravdu behem par let ty spalovaci motory zakazat, tak jsem na to fakt zvedavej jak tahle schnapsidee dopadne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: lebo ineho CEO nevidis tweetovat ani o tom ako fixnu nejake chyby co im poslu random niemandi z internetu cez twitter, musis sa na to divat komplexne
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: ale to je fuk, tohle sem fakt nepatří, to spíš napiš třeba do "co vás pobavilo" :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: viděl bych rozdíl mezi tím věřit státům a pobírat dotace a nadávat na dotace pro oil companies vs "subsidies bad" mam pocit, že to trochu mícháš jak se ti hodí :)
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: hezký, ale nevidím žádného CEO velké automobilky tweetovat o tom, jak se státům nedá věřit a jak jsou subsidies bad
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: but we need to go deeper https://cleantechnica.com/2020/08/03/tesla-subsidies-how-much/

    Tam mas na porovnanie aj ine automobilky
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé porovnání nákladů na vlastnictví.
    ID4 vyšel hodně dobře.
    Tesla Model Y Ownership Cost Vs Mustang Mach-E, ID.4, Rogue, More
    https://insideevs.com/features/522823/tesla-modely-costs-compared-rivals/amp/

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak tenhle týden zase trocha praktické elektromobility...

    SITH
    SITH --- ---
    CRAZY_IVAN: tam by mi to Toxic smazal tak jsem musel sem :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SITH: probud mne az vlady prestanou podporovat subvencemi zamestnanost, nebo jine sve cile.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: hele, ty se tu xkrát oháníš pojmem tesla fans, ale... jak tohle souvisí s diskusí? Možná když už, tak to můžeš zkusit v auditku o Elonovi :)
    SITH
    SITH --- ---

    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: To je fakt, snobr říká od začátku, že je to ekonomický nesmysl a zbytek ČEZu říká: stát to musí zaplatit a garantovat výkupní ceny.

    Akorát Milošek to slíbil Rusům takže dokud se ho nezbavíme, tak si nepomůžeme.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    prej jednotky procent přímá podpora plus daňové úlevy. Tak by to nemuselo být tak špatné.

    jinak ČEZ Dukovany stavět nechce, tlačí je do toho Babiš a toho do toho tlačí Zeman
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: Jj a zaplatí to erar stejně jako nové Dukovany ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERBERUS: Jo, Enyaq je skutečně poměrně velkej, ale na druhou stranu žere téměř stejně jako ID.3, takže pokud ti nevadí řízení velkýho auta, tak je to v pohodě.

    Tesla 3 LR je rozhodně smysluplná volba, ale říkal jsi milion a 3LR je za 1,5M. A Tesla jede model "co je v ceníku, to platíš". U Enyaqu máš aspoň nějakou šanci na slevu i z tý skladovky, takže to může být třeba pod 1,3M.

    Ale pokud ti nezáleží na velikosti a můžeš si dovolit toho 1,5M, tak je Tesla rozhodně parametrově lepší auto (zvlášť dojezdem, long range má přes 600, na to co popisuješ by ti stačil i standard range za 1,3M). Otázka je, jestli ti spíš bude vyhovovat futuristickej interface Tesly nebo to, že ta Škodovka je prostě normální auto.

    Pokud bys mohl natáhnout rozpočet takhle daleko, tak je tam teda ještě jedna alternativa, a to Ford Mustang Mach E. Je o kus menší než Enyaq, líp jezdí a v long range verzi stojí přesně jako ta Tesla. Měrou futuristickýho ovládání je tak někde mezi, blíž tomu Enyaqu.

    Zkusil bych si všechny tři, plus případně VW ID.3/ID.4 (ID.4 je ale Enyaq, jen nepatrně menší), možná Audi Q4 e-tron, i když u něj moc nevím, proč bys ho zrovna ty chtěl, je to vlastně nafintěnej Enyaq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já jsem hledal ceny skladovek, který jsou bližší reálným prodejním cenám než to, co je v konfigurátoru/ceníku.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jak už CRAZY_IVAN uvedl, jde o YT kanál zaměřený na nákup levných (a zpravidla téměř nepojízdných) aut.
    Tesla řeší problémy s bateriemi jednoduše, ale dost idiotsky: výměnou celé baterie, nicméně často baterii není vůbec nic, jen se třeba někde povolil šroubek nebo zbláznilo čidlo...
    Své o tom ví Gem8mingen, který má se svojí teslou najeto skoro 1,4 milionu km, přičemž je na 4 baterii a první 2 byly po 200k vyměněny kvůli SW. Další vydržela skoro 700k (pak umřelo pár článků) a ta aktuální má přes 350k...
    BLOWUP: Však to stále platí... Jestliže Gem8mingen ujel na 1 baterii skoro 700000 km, tak to mi staçčí i na víc než 30 let...
    KEB: Používá se jako palivo do RC modelů a asi tam i zůstane..
    CRAZY_IVAN: i3 se ale prý teď přestane vyrábět...
    DOBYTEK: Vývoj baterek jde překotně dopředu a dá se očekávat, že s nimi přijdou i "utility EV" - pravděpodobně z Číny. Ten Wulling Mini EV mne zajímá taky, ale krom party hipstrů, co do něj dali lepší baterky + přejmenovali na Nicrob (za 10.000€) o ničem nevím...

    CERBERUS: Ber to takhle: Tesla je technologicky asi tak 10 let před konkurencí, která teprve tápe, jak vyrobit baterky co mají nějaký výkon a moc nehoří + jejich HW počítá s budoucími funkcemi...

    ALE, u Tesly počítej s tím, že může mít křivé spáry mezi panely (možná ještě horší, než novinářské ID.3 - ale u Tesly Tě na to hlavně všichni upozorní) a nemá čudlíky, obzvláště ne ty, na které se sahá poprvé a naposledy při koupi vozu (ale pro Bobashe jsou životně důležité)...
    KEB
    KEB --- ---
    CERBERUS: jestli se v něm projedes tak dej určitě vědět, jaké jsou dojmy :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam