BLOWUP: Jakože přestanou vyrábět něco, co lidi chtěj, aby jim mohli prodat dráž něco, co nechtěj? Hele, moc toho o byznysu nevím, ale mám pocit, že takhle to nefunguje :)
Ceny baterek klesly za posledních 10 let o víc než řád, a dá se očekávat, že budou dál klesat. Baterka je to jediný, co je na elektrickým autě drahý, ten zbytek je výrobně VELMI VÝRAZNĚ levnější než spalovací auto. Zároveň je u elektrickýho auta mnohem snazší a levnější dát mu velkej výkon.
Už teď začínají být elektromobily levnější ve vyšších třídách aut – třeba Porsche Taycan je levnější než Porsche Panamera. A to má základní Taycan 408 koní a základní Panamera (o 300 000 dražší základ vs. základ, o nějakejch 150 tisíc dražší proti Taycanu s dlouhým dojezdem) má 330 koní.
BMW i4 už je srovnatelně drahý s BMW 4 GrandCoupe, kterýmu tak zhruba odpovídá. BMW i4 stojí od 1,47 milionu, odpovídající BMW M440i (cca stejnej výkon) stojí 1,7M, za což už máš i40 M40e, která má ale výkon jako M4 (asi 550 koní).
Enyaq stojí stejně jako Kodiaq s odpovídajícím motorem a výbavou.
A ta hranice se posouvá níž a níž.