• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Posli popis pozice a budget do SZ a treba se stavim :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Hele, vis, ze v kapitalismu neexistuje nedostatek, ze jo? :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Prima. Nabirame, kdy se stavis na pohovor? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja fakt nechapu, jak si mohli ostatni automobilky tak strasne nechat ujet vlak. Chapu, ze se nehrnuli do EV, ale infotainment snad nema zadna z top znacek dobrej. Pritom udelat pitome UI neni az tak slozite. Krom Tesly se snazi snad jen Cinskej Xpeng :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: jj, byla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nebyla taky tesla prvni s OTA upgrady? To je taky “pocitacova” vec
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Neříkám, že to stejný je, jen mě přijde zajímavý, že dokázali udělat stejnej typ bugů v obou systémech, a oba kvůli tomu doteď pořádně nefungujou.

    A nemůže to být jen v tom "rádiu", co vím, tak u MIB3 i MIB4 byly ještě těsně před uvedením na trh tyhle problémy v úrovni kdy to bylo schopný celý spadnout a zastavit se.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Co si představuješ ty? Že Tesla navýší prodeje na desetinásobek a všechno bude hrozně bambůča a lidi, co dneska kupujou Octavie, poběží nadšeně pro Teslu? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.

    Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.

    Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.

    Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.

    (jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol. Ukládám si.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jo, to bude možná tím, že prodeje EV jsou celkově zanedbatelný. A tradiční automobilky vesměs přišly se svýma prvníma použitelnýma EV na trh letos, maximálně vloni. Teď mají většinou na trhu nějakou první vlaštovku, třeba 1 z plánovaných 10 modelů.

    Pokud mají mít EV nějaký reálný význam, musí se jejich dnešní naprosto zanedbatelný prodeje zvýšit o minimálně řád.

    A udržet si pozici nejprodávanějšího výrobce EV bude v tu chvíli pro Teslu nemožný, protože pro Teslu by to znamenalo zvýšit o řád celou produkci, kdežto pro tradiční automobilky bude to samý znamenat přesunout třeba třetinu výroby do EV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: model S sa predava uz od roku 2012, taycan je proti nemu dost novinka a hlavne u tesly model s kanibalizuju predaje model 3 to same co model x vs model y
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proste tak.
    A samozrejme: ty vidis radio, to muze byt podobne nebo stejne. Ale za nim je velikansky šelmostroj.
    Abys rozhoukal auto z mobilu, zak postupne aktivujes 7 systemu. A to je jednoduchej task
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tie dotykove displeje ale stale nemali tak rychlu odozvu, v mnohych autach to nie je ani dnes samozrejmost a odozva displeja je pomala a animacie trhane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Dotykáč je v pořádku, pokud je použitej s rozumem. Na věci, který potřebuješ dělat za jízdy, je potřeba mít ovládací prvky, který se dají řešit poslepu.

    Třeba ten e-tron GT, kterým jsem teď jezdil, to má vyřešený skvěle. Ale taky má... nechci to říkat... tlačítka :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Ok, tak si povíme na konci roku jak se tam ID.4 prodává ;)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: ta pidi automobilla svými prodeji EV překonáva jakoukoliv jinou tradicni automobilku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je zvláštní, jak se teda povedlo, že to má oboje stejný bugy?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam