• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?"

    Presne tak. Vetsinou kombinace tehle prvku. Proste od auta, co stoji radove nekolik milionu, bych cekal, ze se to alespon vyrovna nejakemu starsimu iPadu. Vetsinou ty infotainmenty jsou ale nekde na urovni hodne starych, zasekanych Android telefonu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to věřím, že může fungovat, na rozdíl od tý jejich vlastní příšernosti.

    Aneb díky absenci prostředků na vývoj něčeho svýho možná udělali lepší variantu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Mimochodem, ještě k tomu MBUX – v jakým autě to používáš? Já to měl v ruce v GLE, který už má ten velkej, s širokým displejem. Jestli jezdíš třeba s CLA nebo nějakou podobnou Dacií přestrojenou za Mercedes, tak z toho může bejt pocit o dost jinej :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tak je to android os

    Android Automotive OS Infotainment Tour (Polestar 2)!
    https://www.youtube.com/watch?v=pxuOSBwYfbA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Co pro tebe znamená "není dobrej"? Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?

    Za mě je jich dobrejch hned několik – určitě iDrive u BMW, určitě všechny Audi co jsem měl poslední dobou v ruce (e-tron GT, Q4 e-tron, Q5), Škodovka má stejnej systém, kterej když zrovna funguje, tak je taky docela dobrej (na rozdíl od VW, jehož UX vymejšlel nejspíš zfetovanej opičák), MBUX ve vyšších verzích mi na krátký seznámení přišel taky dobrej.

    Překvapivě dobrej mi přišel Sync v Mustangu Mach E, kterej je ostatně i layoutem dost podobnej Tesle.

    Výbornej, byť minimalistickej, infotainment a vůbec celý prostředí má Mazda. Není to pro technogeeky, spíš naopak, ale funguje to krásně.

    Naopak třeba Volvo je strašný, Renault snad ještě horší, všechno od PSA tradičně působí, že z Číny koupili ty nejlevnější komponenty. Kia/Hyundai takovej průměr, na prémiovky nemá ale nesere tě to jako Renault.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Polestar 2? Nemá to náhodou stejnej infotainment jako Volvo S90/V90/XC90 (protože je to vlastně kupé od S90)?

    Protože v těch Volvech je to totální jebka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: ti mají systém od googlu, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: pozri polestar 2, ti to maju tiez dobre a intuitivne
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Posli popis pozice a budget do SZ a treba se stavim :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Hele, vis, ze v kapitalismu neexistuje nedostatek, ze jo? :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Prima. Nabirame, kdy se stavis na pohovor? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja fakt nechapu, jak si mohli ostatni automobilky tak strasne nechat ujet vlak. Chapu, ze se nehrnuli do EV, ale infotainment snad nema zadna z top znacek dobrej. Pritom udelat pitome UI neni az tak slozite. Krom Tesly se snazi snad jen Cinskej Xpeng :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: jj, byla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nebyla taky tesla prvni s OTA upgrady? To je taky “pocitacova” vec
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Neříkám, že to stejný je, jen mě přijde zajímavý, že dokázali udělat stejnej typ bugů v obou systémech, a oba kvůli tomu doteď pořádně nefungujou.

    A nemůže to být jen v tom "rádiu", co vím, tak u MIB3 i MIB4 byly ještě těsně před uvedením na trh tyhle problémy v úrovni kdy to bylo schopný celý spadnout a zastavit se.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Co si představuješ ty? Že Tesla navýší prodeje na desetinásobek a všechno bude hrozně bambůča a lidi, co dneska kupujou Octavie, poběží nadšeně pro Teslu? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.

    Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.

    Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.

    Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.

    (jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol. Ukládám si.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam