DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.
Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.
Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.
Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.
(jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)