• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    iDrive je super, Infotainment v Audi taky pokud je tam navíc ještě fyzický tlačítko pro každou kategorii, Porsche dtto. O tom si nějakej naraženej tablet na palubku může nechat jenom zdát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Head-up nechybí esku, který má normální displej v místě "budíků". U trojky by mě to asi sralo, ale s tou jsem nejel – nicméně sralo mě to u všeho, co mělo budíky uprostřed.

    Věci jako absence ventilovaných sedaček nebo světel by mě taky ale vadily víc.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je asi ten "PC na kolech" faktor, co jede Tesla. Oni taky nemeli vyladene UI od zacatku, ale vedeli, ze SW se da dohnat updatama, tak tam proste dali dobrej HW a display.

    Me teda na Tesle head-up zas tolik nechybi (jedna z veci ktera te sere dokud si do toho auta realne nesednes) Mnohem radsi bych ocenil ventilovane sedacky a lepsi klimatizaci (ta bud fouka do xichtu, na ruce nebo na nohy) a ani jedno mi neprijde na delsi cesty idealni, ale mozna jsem se to nenaucil spravne pouzivat ¯\_(ツ)_/¯
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tak to já mám zase možná nižší nároky. Vlastně asi docela o hodně, vzhledem k tomu, že teprve teď budu nahrazovat iPhone SE.

    A jinak k důvodu, proč to tak je – vývoj auta trvá roky, a není asi úplně možný v téměř finální fázi vývoje měnit poměrně klíčovou komponentu, jako je ten infotainment. e-tron GT a Mach E přišly teď čerstvě na trh, ale reálně musely bejt ty auta hotový tak před rokem až dvěma a v ranný prototypový fázi, kdy už je nejspíš pozdě na "změnu od základu" ještě dřív.

    Tím neříkám, že to nejde udělat líp, Tesla zrovna tohle asi o něco líp umí, ale zase mi přijde, že Tesla toho docílila za cenu toho, že víceméně zapomněla na existenci ergonomie a strašně zlevnila všechno okolo, aby tam mohli dát drahej tablet.

    Co třeba u Tesly absolutně nechápu, je absence head-up displeje (teda chápu, je to drahý), kterej by z idiotskýho UX trojky udělal docela použitelnou věc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No to si pamatuju, že bylo docela děsný. Ale "velkej" MBUX v E/S/GLE/GLS a tak už mi přišel docela v pohodě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja nevim, me i ten eTron GT prijde zasekanej. A to je jeden z tech lepsich. Asi mam trochu vyssi naroky nez beznej uzivatel (zivim se vyvojem webu a mobilnich aplikaci). EQC taky vypadalo hrozne. Mach E tak meh.

    Jeste jednou musim zopakovat, ze se tu bavime o autech, co steji 2 nebo 3 mega. Ne o hracce za par tisic.

    2021 Audi RS E-Tron GT - Interior, Exterior and Drive
    https://youtu.be/h6iAZyUpsbQ?t=267
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hele, třeba systém mercedesu před MBUX byl fakt zlo. Třeba v céčku W205. To je fakt takové... sad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Příklad? Mě většina infotainmentů v autech dražších značek přijde technicky úplně v pohodě, rychlý odezvy, kvalitní displeje a tak. Nevybavuju si nějaký drahý auto slušný značky, který by to mělo jinak.

    Jaguar, Land Rover, Volvo a Alfu nepočítám, tam je s podivem, že to neshoří.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?"

    Presne tak. Vetsinou kombinace tehle prvku. Proste od auta, co stoji radove nekolik milionu, bych cekal, ze se to alespon vyrovna nejakemu starsimu iPadu. Vetsinou ty infotainmenty jsou ale nekde na urovni hodne starych, zasekanych Android telefonu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to věřím, že může fungovat, na rozdíl od tý jejich vlastní příšernosti.

    Aneb díky absenci prostředků na vývoj něčeho svýho možná udělali lepší variantu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Mimochodem, ještě k tomu MBUX – v jakým autě to používáš? Já to měl v ruce v GLE, který už má ten velkej, s širokým displejem. Jestli jezdíš třeba s CLA nebo nějakou podobnou Dacií přestrojenou za Mercedes, tak z toho může bejt pocit o dost jinej :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tak je to android os

    Android Automotive OS Infotainment Tour (Polestar 2)!
    https://www.youtube.com/watch?v=pxuOSBwYfbA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Co pro tebe znamená "není dobrej"? Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?

    Za mě je jich dobrejch hned několik – určitě iDrive u BMW, určitě všechny Audi co jsem měl poslední dobou v ruce (e-tron GT, Q4 e-tron, Q5), Škodovka má stejnej systém, kterej když zrovna funguje, tak je taky docela dobrej (na rozdíl od VW, jehož UX vymejšlel nejspíš zfetovanej opičák), MBUX ve vyšších verzích mi na krátký seznámení přišel taky dobrej.

    Překvapivě dobrej mi přišel Sync v Mustangu Mach E, kterej je ostatně i layoutem dost podobnej Tesle.

    Výbornej, byť minimalistickej, infotainment a vůbec celý prostředí má Mazda. Není to pro technogeeky, spíš naopak, ale funguje to krásně.

    Naopak třeba Volvo je strašný, Renault snad ještě horší, všechno od PSA tradičně působí, že z Číny koupili ty nejlevnější komponenty. Kia/Hyundai takovej průměr, na prémiovky nemá ale nesere tě to jako Renault.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Polestar 2? Nemá to náhodou stejnej infotainment jako Volvo S90/V90/XC90 (protože je to vlastně kupé od S90)?

    Protože v těch Volvech je to totální jebka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: ti mají systém od googlu, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: pozri polestar 2, ti to maju tiez dobre a intuitivne
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Posli popis pozice a budget do SZ a treba se stavim :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Hele, vis, ze v kapitalismu neexistuje nedostatek, ze jo? :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Prima. Nabirame, kdy se stavis na pohovor? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja fakt nechapu, jak si mohli ostatni automobilky tak strasne nechat ujet vlak. Chapu, ze se nehrnuli do EV, ale infotainment snad nema zadna z top znacek dobrej. Pritom udelat pitome UI neni az tak slozite. Krom Tesly se snazi snad jen Cinskej Xpeng :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: jj, byla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nebyla taky tesla prvni s OTA upgrady? To je taky “pocitacova” vec
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Neříkám, že to stejný je, jen mě přijde zajímavý, že dokázali udělat stejnej typ bugů v obou systémech, a oba kvůli tomu doteď pořádně nefungujou.

    A nemůže to být jen v tom "rádiu", co vím, tak u MIB3 i MIB4 byly ještě těsně před uvedením na trh tyhle problémy v úrovni kdy to bylo schopný celý spadnout a zastavit se.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Co si představuješ ty? Že Tesla navýší prodeje na desetinásobek a všechno bude hrozně bambůča a lidi, co dneska kupujou Octavie, poběží nadšeně pro Teslu? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinými slovy Tesla prodává auto za tři miliony, který je tak málo výjimečný oproti jejich autu za milion a půl, že jí to levnější auto kanibalizuje prodeje toho dražšího.

    Kromě toho uvádí nový modely tempem jeden za tři roky, svůj původní, 9 let starej model pořád prodává v téměř nezměněný podobě (byť technicky mnohem pokročilejší) a nevypadá to, že by se to mělo změnit.

    Takhle může udržet nějakej růst, ale brzo přijde hranice, kde už bude nasycenej trh "Tesla geeků" (můj odhad je někde mezi 1-2 miliony aut ročně) a "tradiční řidiči" jsou mnohem hůř přesvědčitelný koupit auto s podivnýma řešeníma a mimo jiné naprosto příšerným zákaznickým servisem.

    Tam se růst zpomalí a nakonec zastaví. Nebo bude muset vypadnout Musk, místo něj přijde klasickej automotive manažer, kterej natlačí Teslu o kus blíž mainstreamu, zavede v oboru běžný věci jako třeba zahuštění nabídky řadou dalších modelů (placatější trojka, delší Y, stylovější esko, kratší hatchbacková trojka... whatever) a pak se možná Tesla dohrabe někam na velikost BMW.

    (jo a v tu chvíli taky nastane propad akcií, konečně)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol. Ukládám si.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jo, to bude možná tím, že prodeje EV jsou celkově zanedbatelný. A tradiční automobilky vesměs přišly se svýma prvníma použitelnýma EV na trh letos, maximálně vloni. Teď mají většinou na trhu nějakou první vlaštovku, třeba 1 z plánovaných 10 modelů.

    Pokud mají mít EV nějaký reálný význam, musí se jejich dnešní naprosto zanedbatelný prodeje zvýšit o minimálně řád.

    A udržet si pozici nejprodávanějšího výrobce EV bude v tu chvíli pro Teslu nemožný, protože pro Teslu by to znamenalo zvýšit o řád celou produkci, kdežto pro tradiční automobilky bude to samý znamenat přesunout třeba třetinu výroby do EV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: model S sa predava uz od roku 2012, taycan je proti nemu dost novinka a hlavne u tesly model s kanibalizuju predaje model 3 to same co model x vs model y
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam