• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tak to já mám zase možná nižší nároky. Vlastně asi docela o hodně, vzhledem k tomu, že teprve teď budu nahrazovat iPhone SE.

    A jinak k důvodu, proč to tak je – vývoj auta trvá roky, a není asi úplně možný v téměř finální fázi vývoje měnit poměrně klíčovou komponentu, jako je ten infotainment. e-tron GT a Mach E přišly teď čerstvě na trh, ale reálně musely bejt ty auta hotový tak před rokem až dvěma a v ranný prototypový fázi, kdy už je nejspíš pozdě na "změnu od základu" ještě dřív.

    Tím neříkám, že to nejde udělat líp, Tesla zrovna tohle asi o něco líp umí, ale zase mi přijde, že Tesla toho docílila za cenu toho, že víceméně zapomněla na existenci ergonomie a strašně zlevnila všechno okolo, aby tam mohli dát drahej tablet.

    Co třeba u Tesly absolutně nechápu, je absence head-up displeje (teda chápu, je to drahý), kterej by z idiotskýho UX trojky udělal docela použitelnou věc.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja nevim, me i ten eTron GT prijde zasekanej. A to je jeden z tech lepsich. Asi mam trochu vyssi naroky nez beznej uzivatel (zivim se vyvojem webu a mobilnich aplikaci). EQC taky vypadalo hrozne. Mach E tak meh.

    Jeste jednou musim zopakovat, ze se tu bavime o autech, co steji 2 nebo 3 mega. Ne o hracce za par tisic.

    2021 Audi RS E-Tron GT - Interior, Exterior and Drive
    https://youtu.be/h6iAZyUpsbQ?t=267
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hele, třeba systém mercedesu před MBUX byl fakt zlo. Třeba v céčku W205. To je fakt takové... sad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Příklad? Mě většina infotainmentů v autech dražších značek přijde technicky úplně v pohodě, rychlý odezvy, kvalitní displeje a tak. Nevybavuju si nějaký drahý auto slušný značky, který by to mělo jinak.

    Jaguar, Land Rover, Volvo a Alfu nepočítám, tam je s podivem, že to neshoří.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?"

    Presne tak. Vetsinou kombinace tehle prvku. Proste od auta, co stoji radove nekolik milionu, bych cekal, ze se to alespon vyrovna nejakemu starsimu iPadu. Vetsinou ty infotainmenty jsou ale nekde na urovni hodne starych, zasekanych Android telefonu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak to věřím, že může fungovat, na rozdíl od tý jejich vlastní příšernosti.

    Aneb díky absenci prostředků na vývoj něčeho svýho možná udělali lepší variantu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Mimochodem, ještě k tomu MBUX – v jakým autě to používáš? Já to měl v ruce v GLE, který už má ten velkej, s širokým displejem. Jestli jezdíš třeba s CLA nebo nějakou podobnou Dacií přestrojenou za Mercedes, tak z toho může bejt pocit o dost jinej :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tak je to android os

    Android Automotive OS Infotainment Tour (Polestar 2)!
    https://www.youtube.com/watch?v=pxuOSBwYfbA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Co pro tebe znamená "není dobrej"? Špatný komponenty/pomalá odezva, blbě navržený UX, nedostatek featur?

    Za mě je jich dobrejch hned několik – určitě iDrive u BMW, určitě všechny Audi co jsem měl poslední dobou v ruce (e-tron GT, Q4 e-tron, Q5), Škodovka má stejnej systém, kterej když zrovna funguje, tak je taky docela dobrej (na rozdíl od VW, jehož UX vymejšlel nejspíš zfetovanej opičák), MBUX ve vyšších verzích mi na krátký seznámení přišel taky dobrej.

    Překvapivě dobrej mi přišel Sync v Mustangu Mach E, kterej je ostatně i layoutem dost podobnej Tesle.

    Výbornej, byť minimalistickej, infotainment a vůbec celý prostředí má Mazda. Není to pro technogeeky, spíš naopak, ale funguje to krásně.

    Naopak třeba Volvo je strašný, Renault snad ještě horší, všechno od PSA tradičně působí, že z Číny koupili ty nejlevnější komponenty. Kia/Hyundai takovej průměr, na prémiovky nemá ale nesere tě to jako Renault.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Polestar 2? Nemá to náhodou stejnej infotainment jako Volvo S90/V90/XC90 (protože je to vlastně kupé od S90)?

    Protože v těch Volvech je to totální jebka.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: ti mají systém od googlu, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: pozri polestar 2, ti to maju tiez dobre a intuitivne
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Posli popis pozice a budget do SZ a treba se stavim :D
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Hele, vis, ze v kapitalismu neexistuje nedostatek, ze jo? :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Prima. Nabirame, kdy se stavis na pohovor? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Ja fakt nechapu, jak si mohli ostatni automobilky tak strasne nechat ujet vlak. Chapu, ze se nehrnuli do EV, ale infotainment snad nema zadna z top znacek dobrej. Pritom udelat pitome UI neni az tak slozite. Krom Tesly se snazi snad jen Cinskej Xpeng :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: jj, byla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nebyla taky tesla prvni s OTA upgrady? To je taky “pocitacova” vec
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Neříkám, že to stejný je, jen mě přijde zajímavý, že dokázali udělat stejnej typ bugů v obou systémech, a oba kvůli tomu doteď pořádně nefungujou.

    A nemůže to být jen v tom "rádiu", co vím, tak u MIB3 i MIB4 byly ještě těsně před uvedením na trh tyhle problémy v úrovni kdy to bylo schopný celý spadnout a zastavit se.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, to je mozne. Ale to neznamena, ze vzadu je to stejne.
    Pri trose snahy na backend napojis libovolne radio s Linuxem, Androidem nebo cimkoliv jinym.
    Pokud na to mas prava, samozrejme :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jasně, ale úplně stejnej typ bugů, jako vídám v Octavii, vídám v Enyaqu. Typicky přestane fungovat zvuk, přestane fungovat dotyková vrstva, očividně si vždycky něco přestane používat s něčím.

    A co jsem slyšel od lidí co dělali testovací jezdce, tak předsériový auta to měly ještě mnohem horší a i tam byl stejnej typ problémů i MIB3 i MIB4.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam