• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    SEJDA: cca 32 normální natural jezdím kolem pumpy :-)

    Přesně tohle mě odrazuje od CNG a totálně by mě to sralo u bev, kartičky, aplikace atd. Na benzinku nebo LPG dojedu natočím, zaplatím, jedu. Tomhle konkrétním bodě rozhodně zlepšení nevidím.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    VITEKK: benzin stoji ted asi 40 Kc/l, takze mas spise 3,3 l/100 km
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO:
    VITEKK:

    Plugsurfing a Electromaps appky se snazi tohle vyresit. Plugsurfing tam ma i celkem dobrou planovacku tras. Tim, ze tam je vic nabijecek, tak je asi lepsi, nez original Tesla.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: To same jsem si rikal v Mnichove, kdyz jsem stal u elektrickych kolobezek a bylo tam asi 5 firem. Ale tak dlouho volat po jednotne apce, az to vsechno koupi RWE :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VITEKK: presne toto: "Jestli by elektromobilite neco prospelo tak nejak sjednotit aby clovek nemusel mit sto aplikaci a tisic registraci." - nejake USB pre elektromobilitu, idealne stejny kabel a nejaky agregator aplikaci
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    Byl jsem ted s M3 na dovoleny, najel cca 3,8tkm, praha - benatky - kalbrie - rim - praha. Do benatek me dobijeni vyslo na 200kc, protoze jsem pomerne nahodou rychlodobijel zadarmo u lidlu v Salzburku a pak si nasel jeste jeden lidl u dalnice po ceste do benatek, dal uz se mi to nechtelo resit a pouzival superchargery, tesla me stavela cca co 2-3 hodiny (250-300km) na 30-40 min nabijeni coz bych klidne uvital delsi ty zastavky, rozhodne jsem nemel pocit ze by me dobijeni jakkoliv zdrzovalo. Vetsinou jsem dojizdel s asi 20% a nabijel na 80-90% nez me hnala dal. Nejvetsi problem u tech dobijecek v itali bylo ze nejsou nekde na benzince ale vetsinou u nejakejch hotelu bez jakyhokoliv zazemi v okoli, takze tak max vycurat v recepci, v nemecku nebo rakousku o dost lepsi, tam vetsinou u nejakyho mekace nebo nakupaku. Kazdopadne vzdy mimo dalnici, nikdy primo u ni na odpocivadle. V Italii ENEL mistni provozovatel dobijecek pomerne velka sit pomalejch nabijeni, ale tragicka aplikace. Jestli by elektromobilite neco prospelo tak nejak sjednotit aby clovek nemusel mit sto aplikaci a tisic registraci.. Ale verim ze to EU driv nebo pozdeji nejak ostandardizuje a ze ty dobijecky zacnou bejt na pumpach, nebo budou pribejvat ciste elektropumpy, to je podle me velka dira na trhu. I blbej stanek s obcerstvenim u superchargeru preci musi vydelavat, tech tesel se tocilo hodne na vsech tech superchargerech. Dobijeni me vyslo celkove na cca 5k, takze prepoctem ekvivalent ca 4,5 litru benzinu na 100 (vlastne uz nevim kolik ted stoji benzin :), kdybych nebyl linej a vic nabijel u tech pomalejch dobijecek tak by to bylo jeste levnejsi. Velka parada je v Rakousku cesta pres alpy kde je omezeni rychlosti na 110 kvuli enviromentalnimu zatizeni, ale elktra muzou normalne 130.

    Samotna tesla bez problemu, miluju to auto :) Deti hrozne cenej jak to auto nesmrdi, dosplejm to asi tolik neprijde, ale decka jsou na to citlivejsi. Prvne jsem opravdu vyuzil toho autopilota, v cechach ho moc nepouzivam, ale na tech dlouhejch trasach to hrozne ulehcuje celou cestu, zvlast kdyz je hustsi provoz, clovek nemusi byt porad tak totalne soustredenej, uplna parad je ta navigace coz je vlastne google maps, vidite tam barevne oznaceny zacpy, dopravni situaci, ktera je fakt aktualni, pocita to s uzavirkama, cas do cile pocita i s tema zdrzenima v zacpach takze to vicemene fakt sedi, tohle je velka parada, jak je to porad onlajn a aktualni.

    Jak jsem mel dopredu z ty cesty trochu obavy tak se to ukazalo uplne lichy, cela cesta uplne bez poroblemu bez jakyhokoliv peclivyho planovani co a jak a kde. Jsem presne ten clovek z tech anket spokojenosti s BEV: benzin bych videl jako takovej krok zpatky, jak kdyz doma vymenite kotel na uhli za tepelny cerpadlo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Kdyby to představil Musk, tak (kromě toho, že by to bylo všude ve všech médiích a po tomhle tejden ani pes neštěk, bylo to snad akorát na electreku) řeknu, že to nebude na podzim, ale přespříští podzim, bude to stát dvakrát tolik a nakonec to ujede jenom 900 a ne 1000.

    Když to tvrdí nějaký anonymní Číňani, tak ještě nejsem připravenej věřit, že to existuje nebo někdy existovat bude :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    I call bullshit, ale rád se nechám na podzim vyvést z omylu až to budou prodávat
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Svět zaspal. V Číně v září koupíte auto s grafenovou baterií a dojezdem 1 000 km. Nabije se za 8 minut – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/svet-zaspal-v-cine-za-mesic-koupite-auto-s-grafenovou-baterii-a-dojezdem-1-000-km-nabije-se-za-8-minut/a-211620

    Co je tohle? :O
    TUHO
    TUHO --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Tuniští bratři si nemohli dovolit auto. Postavili si tedy vlastní - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/tunisti-bratri-si-nemohli-dovolit-auto-postavili-si-tedy-vlastni-40368430

    No jasne ze si nepostavili fosila ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: O tom článku "odborníků z ČVUT" už jsem se s několika lidma hádal. Niedermayer má ve všem pravdu.

    Mě osobně nejvíc pobavily dva body:

    1) Neefektivita rostoucí s rychlostí nabíjení. Podle jejich předpokladů by při mým posledním nabíjení na Ionity musely bejt ztráty tak asi 50 kW. Nevím, jestli si ti dementi dokážou představit, jak by vypadala nabíječka, ve který se mění 50 kW v teplo (jako hint bych je nechal podržet nabíječku od notebooku).

    2) Životnost baterky. Logikou "životnost končí zárukou" by průměrná životnost spalovacího auta byla 3-5 let...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    [TUHO @ Dezinformace o klimatu // A new era of ignorance studies]

    Niedermayer: Nepoužívají odborníci z ČVUT v analýze elektroaut nepřesné či zkreslené údaje? | Ekonews
    https://www.ekonews.cz/nepouzivaji-odbornici-z-cvut-ve-sve-analyze-elektroaut-nepresne-ci-zkreslene-udaje

    Aktualizujte si tabulky :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A poslední poznámka... ano, displej uprostřed STAČÍ.

    Stejně jako stačily analogový budíky, manuální převodovka a AM rádio.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A další level je ten AR HUD. Když jsem s tím jel do toho Chorvatska, tak jsem z toho byl naprosto nadšenej, zejména z pokynů navigace využívajících AR, ale i z toho, jak to zobrazuje "co vidí".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Rychlost kontrolovat nemusím, ale když mě HUD upozorní na změnu limitu nebo na to, že se chystá brzdit před zatáčkou (pokud je to inteligentní tempomat, co to umí), nebo mě řekne, že se blíží za kilometr a půl sjezd, tak se to docela hodí.

    Třeba speciálně ty instrukce navigace jsou pro mě dost zásadní, bo nejsem jen motoristickej novinář, ale taky roztržitej kokot a už jsem kolikrát přejel sjezd z dálnice, protože jsem si nevšim informace.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: I jen s obyčejným adaptivním tempomatem fakt nemusíš pořád kontrolovat rychlost a centrální displej tak není zásadní problém. Chápu, že jako automobilový novinář seš zvyklý koukat na budíky, ale pro člověka, co potřebuje někam dojet, je to v pohodě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jde o to, co na tom HUD máš. Když ti ukazuje jen rychlost, tak je zbytečnej.

    Když ti k rychlosti ukazuje dopravní značky, tak už se může hodit, pokud bedlivě nečumíš po značkách.

    Pokud ti ukazuje změnu povolený rychlosti a nabízí ti možnost přizpůsobit rychlost tlačítkem, tak už se hodí hodně, stejně jako pokud tě upozorňuje na to, že se bude brzdit před zatáčkou.

    Dtto pokud ukazuje navigaci.

    A ještě víc pokud ukazuje pomocí augmented reality vzdálenosti od aut, vodorovný značení u kterýho hrozí žeho přejedeš etc.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Hele, to máš jedno. V té případné situaci, kdy auto ví, že neví a řidič musí převzít kontrolu, musíš mít způsob, jak získat řidičovu pozornost a bude to nejspíš kombinace akustického a vizuálního upozornění. Každopádně pro ten vizuální alert úplně v pohodě stačí centrální obrazovka. Naopak existují seriózní studie, podle kterých HUD může rozptylovat řidičovu pozornost, a zvyšovat riziko havárie. Osobně třeba HUD při zapnutém tempomatu vypínám, protože informace, které poskytuje, jsou úplně zbytečné.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A kromě toho, když uznám, že u Lev3 je ta informace na tak podstatná (byť se furt může hodit), tak bude dlouho trvat, než bude Lev3 fungovat všude a za všech podmínek, a leckde jinde to bude pořád Lev2.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam