• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: bavíme se o mild-hybridu. Co jsem tak vygoogloval, tak dle tohodle https://youtu.be/kIyr6M1prkk?t=139 , je tam klasicky 12V startér, který natočí motor a až pak vstupuje do hry RSG/BAS , takže čistě teoreticky RSG/BAS tj. generátor-startér (ale ten co jede z Lion baterie-rekuperuje) odpojit tj. z auta se stane fakticky benzíňák, který se na začátku normálně nastartuje přes 12V startér.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DZODZO: Moznost udrzat ICE motor v optimalnom rezime a elektromotorom vykryvat chvile s vysokou spotrebou?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: dneska uz to tak je, pred 10 lety to bylo neco jineho, takze pokud chces solidni ojetinu, tojotacky hybrid je spravna volba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hybrid je kazdopadne nesmysl, neviem preco o tom niekto vobec uvazuje ze by to kupil :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: vubec nevim o jakem hybridu mluvis nebo o jakem ICE s minuaturnim motorem a miniturnim starterem pises :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Hybrid proste bude vyrazne drazsi, bez ohledu na ICE kubaturu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: ano, vylozene se to k sobe hodi, maly motorek, mala baterka, mala nadrz, maly starter, maly volant, male auto :D Do vsech ostatnich se vejde normalni baterie a normalni elektromotory, ktere te postrci i kdyz nemas fosilni palivo. :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    (A to rikam jako ridic spalovaku, ktery by se rozhodne rad rozjizdel ciste na elektro :-))
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: To sice jo, ale take je jednoucelovy, vubec neresis jakykoliv prevod na kola (nebo separe napravu), synchro obou nahonu, je maly, levny, baterie nevazi tunu. Z hlediska konstrukce motoricky jednoducheho spalovaku OK.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: starter = je malicky elektromotorek + miniaturni baterie (z pohledu kapacity) .. hybrid = solidni elektromotory + solidni baterie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KIE: Mě furt uniká, proč by to někdo chtěl dělat. V reálu stejně u mild hybridu nepoznáš, že je hybridní.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter neni neskutecna hovadina. Mozna tak v nejakem hybridu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: no, a jak to odporuje tomu co jsem napsal? :D

    KIE: nerozumis tomu dobre. Hybridy maji jeden motor s hrubsim vynutim (draty), ten se pouziva na rekuperaci a startovani fosilu a druhy motor, ktery se pouziva na roztaceni kol. Da se na to divat jako na dva motory s ruznymi "prevody". Ale je to v nich natvrdo zabudovane v konstrukci.

    Mild hybrid ma mozna jenom jeden elektromotor/generator.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter je dite sve doby. 50+ let nazpet byly hybridy v pomeru cena/vykon prakticky nemozny.
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: tak tady třeba píšou, že "Mild-hybridní jednotky kombinují spalovací motor se startér-generátorem, který nahrazuje startér (ale jen při „nastartovaném“ motoru při aktivaci systému Start/Stop, první nastartování motoru provádí klasický startér), ale i alternátor."
    https://auto-mania.cz/test-kia-sportage-2-0-crdi-mhev-awd-8at-2020/

    takže jestli tomu rozumím tak třeba u tohodle auta jsou startéry dva ?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: ne, mild-hybrid nema starter, a pouziva k roztoceni fosila trakcni baterii. Starter je neskutecna hovadina, ve smyslu toho, ze je to ta nejvetsi miniaturizace, ktera dusevne zaostalym ridicum "starych velkych motoru" unikla ;)
    KEB
    KEB --- ---
    KIE: to nevím, ale zajímalo by mě proč bys to dělal?
    KIE
    KIE --- ---
    Když mám mild-hybrid auto, dá se ty elektrická část natvrdo odpojit a jezdit jen na spalovák ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nadsázka, má asi dvě a půl.

    A není na tom nic moc divnýho, kolik si myslíš, že vážej sedmimístný SUV normálních značek? BMW X7, Mercedes GLS, Range Rover...?
    NJAL
    NJAL --- ---
    BLOWUP: Z tech 3t jsou 2.5t baterie. /sarc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam