• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KIE: Je to jak u kterýho auta. Spousta mild hybridů má prostě jen silnější startér.

    Je hlavně potřeba si uvědomit, že mild hybrid neumí z principu jet na elektriku, ani kousek, ani trošku. Tam je ten elektrickej motor jen aby ulehčoval práci benzínovýmu, případně zlepšoval odezvu na plyn a tak. Reálně fakt nepoznáš, že tam ten motor je.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: tak je to vlastne "pojistene" i proti vybiti trakcni baterie
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: bavíme se o mild-hybridu. Co jsem tak vygoogloval, tak dle tohodle https://youtu.be/kIyr6M1prkk?t=139 , je tam klasicky 12V startér, který natočí motor a až pak vstupuje do hry RSG/BAS , takže čistě teoreticky RSG/BAS tj. generátor-startér (ale ten co jede z Lion baterie-rekuperuje) odpojit tj. z auta se stane fakticky benzíňák, který se na začátku normálně nastartuje přes 12V startér.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DZODZO: Moznost udrzat ICE motor v optimalnom rezime a elektromotorom vykryvat chvile s vysokou spotrebou?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: dneska uz to tak je, pred 10 lety to bylo neco jineho, takze pokud chces solidni ojetinu, tojotacky hybrid je spravna volba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hybrid je kazdopadne nesmysl, neviem preco o tom niekto vobec uvazuje ze by to kupil :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: vubec nevim o jakem hybridu mluvis nebo o jakem ICE s minuaturnim motorem a miniturnim starterem pises :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Hybrid proste bude vyrazne drazsi, bez ohledu na ICE kubaturu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: ano, vylozene se to k sobe hodi, maly motorek, mala baterka, mala nadrz, maly starter, maly volant, male auto :D Do vsech ostatnich se vejde normalni baterie a normalni elektromotory, ktere te postrci i kdyz nemas fosilni palivo. :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    (A to rikam jako ridic spalovaku, ktery by se rozhodne rad rozjizdel ciste na elektro :-))
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: To sice jo, ale take je jednoucelovy, vubec neresis jakykoliv prevod na kola (nebo separe napravu), synchro obou nahonu, je maly, levny, baterie nevazi tunu. Z hlediska konstrukce motoricky jednoducheho spalovaku OK.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: starter = je malicky elektromotorek + miniaturni baterie (z pohledu kapacity) .. hybrid = solidni elektromotory + solidni baterie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KIE: Mě furt uniká, proč by to někdo chtěl dělat. V reálu stejně u mild hybridu nepoznáš, že je hybridní.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter neni neskutecna hovadina. Mozna tak v nejakem hybridu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: no, a jak to odporuje tomu co jsem napsal? :D

    KIE: nerozumis tomu dobre. Hybridy maji jeden motor s hrubsim vynutim (draty), ten se pouziva na rekuperaci a startovani fosilu a druhy motor, ktery se pouziva na roztaceni kol. Da se na to divat jako na dva motory s ruznymi "prevody". Ale je to v nich natvrdo zabudovane v konstrukci.

    Mild hybrid ma mozna jenom jeden elektromotor/generator.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter je dite sve doby. 50+ let nazpet byly hybridy v pomeru cena/vykon prakticky nemozny.
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: tak tady třeba píšou, že "Mild-hybridní jednotky kombinují spalovací motor se startér-generátorem, který nahrazuje startér (ale jen při „nastartovaném“ motoru při aktivaci systému Start/Stop, první nastartování motoru provádí klasický startér), ale i alternátor."
    https://auto-mania.cz/test-kia-sportage-2-0-crdi-mhev-awd-8at-2020/

    takže jestli tomu rozumím tak třeba u tohodle auta jsou startéry dva ?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: ne, mild-hybrid nema starter, a pouziva k roztoceni fosila trakcni baterii. Starter je neskutecna hovadina, ve smyslu toho, ze je to ta nejvetsi miniaturizace, ktera dusevne zaostalym ridicum "starych velkych motoru" unikla ;)
    KEB
    KEB --- ---
    KIE: to nevím, ale zajímalo by mě proč bys to dělal?
    KIE
    KIE --- ---
    Když mám mild-hybrid auto, dá se ty elektrická část natvrdo odpojit a jezdit jen na spalovák ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nadsázka, má asi dvě a půl.

    A není na tom nic moc divnýho, kolik si myslíš, že vážej sedmimístný SUV normálních značek? BMW X7, Mercedes GLS, Range Rover...?
    NJAL
    NJAL --- ---
    BLOWUP: Z tech 3t jsou 2.5t baterie. /sarc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam