• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: Je to plug-in, ujede na nabití čistě na baterku 50 kilometrů. To by musel najet za 4 měsíce každej den třeba 2x 50 km a mezi tím nabít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COWBOY: Baterie má 24 kWh, účinnost nabíjení bude něco jako 90%. Takže dejme tomu 27 kWh na jedno nabití.

    Takže máš "navíc" nějakých třeba 6 MWh, jestli to předtím bylo za rok a teď za 4 měsíce? To máš třeba 250 nabití.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COWBOY: Počítej řádově tak 20 kWh na 100 km - jestli si najel za tu dobu kolem 10 - 20 000, tak je to dost možný
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    Zdar odborníci na elektromobily. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás netuší, kolik může "sežrat" dobití BMX X5 plug-in na jedno nabití. Jde mi o to, že spotřeba na chalupě byla v rozmezí 6,7 - 7,3 MWh ročně a letos je za 4 měsíce 10,3 MWh. Tak si říkám, jestli to je tím nabíjením.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: hele ted bych fakt kecal, protoze to nemam vubec nicim podlozeny, ale jak znam lithiovky obecne, bych rek, ze proste BMS je nastaveny odstrihnout jakejkoliv odber u ty bezpecny hranice cca 10%, a tuplem u aut s baterkama za stotisice to bude snad dotazeny do dokonalosti... jakoze ksyz se to dostane na tuhle hranici, tak pocitej s tim, ze v mrazu uz ani neodjedes, u treba 15% te to hodne pomalym tempem s malym odberem necha jeste dojet kousek k nabijecce, kde se ta baterie nejdriv predehreje, a pak se teprv pozvolna zacne dobijet, aby se neposkodila

    obecne bych na delsi stani nenechal vytriskany auto, tyhle veci se daj planovat
    to je jako kdyz nechas drahej vytriskanej mobil lezet x mesicu v supliku, zatimco ses na dovce, nebo olovenou startovaci baterii ktera je zrovna na hranici vybiti pres zimu 2 mesice v aute
    ksyz se vratis, tak to nenakopnes s dost velkou pravdepodobnosti, ze baterie bude na vymenu
    u EV budes muset zaridit pripojeni na nabijecku/odtah
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Hele jak rikal Bobash, ta EV6 vypada o malicko lip.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: jj Ioniq 5 je podle me za ty prachy super auto. Mozna nejlepsi "bang for the buck".
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: ok, situace.

    Na poslední chvíli přijíždím na letiště, v zimě. Neměl jsem čas dobít a dojezd ukazuje třeba 3km. Čili baterka je blízko těm bezpečnostním 20%. Auto bude stát 14 dní na mrazu. Dokáže to ta baterka přežít bez fatálních následků?

    Je to jen hypotetický příklad pro zajímavost :-)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: tak porad je tam rozdil oproti TM3 okolo 10-20tis eur (podle vybavy). Nehlede na to, ze je to proste vetsi a tezsi auto. A ma tlacitka. :D (Pardon, uz to tu dlouho nebylo)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Má dojezd 770 km a i s těma 400V nabíjí tuším 200 kW, takže to blbý není vůbec. Čím kratší dojezd, tím víc ti záleží na rychlosti nabíjení a naopak.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: ten infotaiment v tom videu vypadá poněkud zasekaně :(
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: Jak jsem psal no. V realu si mozna usetris par minut. Ve vysledny tabulce je Ioniq 5 na 1000km porad pomalejsi nez Tesla M3. Hlavni problem pry je aerodynamika => na dalnici to zere jako prase. Na suchu by mozna byl o 15 minut na 1000km rychlejsi.

    Tzn pokud bych se rozhodoval mezi Tesla M3 a Ioniq 5, tak asi bud brat v potaz jine faktory jako je cena, interier, rychlost, infotainment a dalsi funkce.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: pod 10% by ji BMS nepustil, takze nic
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: docela by mě zajímalo, co by se stalo s baterkou kdybych byl retard a nechal tam takhle stát auto s baterkou, co je vybitá skoro na doraz.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: to jsem v pohodě NL není CZE. Tady by takhle progresivní přístup nikdy neprošel.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: vzhledem k jeho jinejm kvalitam (aerodynamice..) je to myslim celkem jedno i pro budouci prodej

    ono jde pri rychlym nabijeni dost hodne totiz i o celkovou kapacitu baterie a taky jeji kostrukci (chlazeni, dimenzovani spoju etc.)

    pointa je v tom, ze onim max vykonem se baterie nabiji jen kratsi dobu, kdyz je fakt prazdna.. a vetsi baterie je jakoby prazdna dyl, tzn se max vykonem nabiji dyl

    eqs porad v peaku zvlada 200kW, coz je dost

    porovnavej porovnatelny, tzn. na jak velkej dojezd se to auto nabije za urcitej cas
    no a vytriskany eqs se na dalsich 300km wtlp nabije za 15 minut, coz je dost stejny, mozna dokonce lepsi, jako treba 800V 93kwh taycan/etron gt na stejnej dojezd

    rek bych, ze diky aerodynamice a dojezdu (mensi potrebe dobijeni na dalnici) stravis i pres o par minut delsi nabijeni) na dalkovy jizde dost stejne casu, jako s 800V

    tady krivka kapacity vs max prikonu nabijeni

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Pokud auto necháváš na letišti, nech ho na GO Parkingu a vezmi si parkovací místo s dobíjením :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    NIKDAS: Kdo si za 5 let koupi benzin u nas v NL je financni sebevrah. Kdyz vezmu nejaky avg vetsi auto kolem 2t, tak uz ted je to na 1200E rocne na eko dani (za benzin, diesel asi 2800E).

    Elektrika 0 a dotace 4000E na novy, 2000E na ojety EV.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Hele k Ioniqu, 800V a real life use doporucuju tohle video.

    Hyundai Ioniq 5 1000 km challenge
    https://youtu.be/pXvB9-7ciMU
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: To si nemyslím. Lidí, co budou (byť iracionálně) chtít ICE bude za 5 let ještě stále velké množství, takže poptávka bude vysoká. A ten kdo bude chtít EV si zase dobře rozmyslí, jestli koupit starší "premiovku", nebo novou střední třídu s dvojnásobným dojezdem a dvojnásobnou rychlostí nabíjení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam