• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ridiculous charger :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco z ciny... ako nazvu tieto chargery? super-ultra-giga-charger? :D 500kW

    GAC Aion V 6C Promises 8-Minute Charge Times, 1000 Kilometer Range | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/08/22/gac-aion-v-6c-promises-8-minute-charge-times-1000-kilometer-range/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Všechny EV nabíjejí plnou rychlostí (pokud mají rychlonabíjení) maximálně třeba do 50%, pak zpomalí a pak postupně zpomalujou dál.

    Nad 80% už i na Ionity nabíjejí kolem 50 kW.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: To ma kazde EV, ale zalezi take na tom jak moc jsou konzervativni. Precejen rychlost nabijeni proda auta ted. Spatna zivotnost baterky se projevi az za delsi dobu.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DZODZO: podle toho co bylo na tom 1000km testu, tak to vypada, ze to ma nejakou formu power delivery a samo si to koriguje odber, aby to nekurvilo zivotnost baterky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: wow ioniq im dost vypalil rybnik co do rychlosti nabijania to cumim, uvidime ako sa to podpise na zivotnosti baterie ak budu nejake fast-chargovane exemplare
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: tady mas jeste naky relevantni info k eqs, i pres 400V architekturu se defacto vyrovna 800V top na trhu
    Mercedes-Benz EQS Charging Analysis Reveals It's Faster Than Plaid
    https://insideevs.com/news/522577/mercedes-eqs-fast-charging-analysis/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Na GO je to služba pouze pro parkující a zatím ta místa nejsou moc vytížená, takže pokud nechceš, aby ti to auto během dovolené taky umyli, klíče jim nechávat nemusíš. S Aeroparkingem nemám přímou zkušenost, ale podle toho, co píšou na webu, mají místa pro rychlonabíjení, kde dlouhodobě nesmíš stát a pak místa s obyčejnými zásuvkami, která jsou určená vyloženě pro dlouhodobé stání.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COWBOY: nebyla tužší zima? :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DAN_F: To mi neříkej, že tě jen tak nechaj stát 14 dní na nabíjecím místě. Nebudeš jim tam muset nechat klíč, aby to přeparkovali?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KEB: Zrovna tahle situace je fakt no issue. Jak jsem psal, na GO a koukám, že i na Aeroparkingu, mají nabíječky a dobíjení zdarma, takže s elektromobilem si akorát logicky rezervuješ parkovací místo s dobíjením, přijedeš, zapojíš a vrátíš se z dovolené k plně nabitému autu.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COWBOY: Tak to si nech zkontrolovat měřák a kotel a koukni jestli ti někdo nekrade elektriku..
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: Pak mi to došlo, že porovnáváš ty 4 měsíce.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    LOPIK: Opakuji, elektrokotel tam je 5 let a spotřeba byla 6-7 MWh ročně.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COWBOY: Podle toho nočního proudu to bude nejspíš fakt ten kotel, ale přijde mi to teda jako slušná darda - to tam musíte topit celou zimu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COWBOY: No já počítal že máš těch 6-7 navíc za ty čtyři měsíce. To odpovídá tomu, že bys tu věc dobíjel dvakrát denně.

    Čímž jsem chtěl naznačit, že je to blbost :)

    20 MWh ročně je zhruba 100 000 km nájezd s normálním elektromobilem.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    NIKDAS: Krom toho nabíjení tam nic nového není. Elektrokotel je tam 5 let.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    COWBOY: Co tam na tý chatě vyvádíte? :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    inak tu pisu, ze pod nejaku voltaz uz je samovybijanie litiovych baterii zanedbatelne a pri 0~C sa baterka samovybije zo 100 na 94% za 3 mesiace, takze nejakymi 2 tyzdnami na letisku by som sa netrapil

    BU-702: How to Store Batteries - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-702-how-to-store-batteries
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: No kdyby normál byl 7 za rok a teď 10 za 1/3 roku, tak je to spíš tak 15-20 za rok navíc. Takže tím dobíjením by to být nemělo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam