• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: jj kvoli vacsiemu odporu (kvapky vody vs vzduch)

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rain-and-energy-consumption.36219/

    otazne jak casto jazdis v dazdi a ci je to az tak vyznamny argument, aby vobec malo cenu sa nim zabyvat
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ELIJEN: Nebude to tim že tam maj víc modelů a víc věcí než 5 barev a kola?

    Jinak https://www.stream.cz/elektromobily-suv/dvanacti-elektromobily-do-chorvatska-electro-dad-na-remote-office-64208442

    tady tvrdí že pokud prší má Tesla 3 asi o 20 % větší spotřebu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    je to vlastně dobrej rozhovor, ten moderátor mě velmi překvapil, ptal se fakt dobře
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ok dám tomu šanci, akorát nevím kdy :-D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to není štěstí, protože voliči Klause, pitomia a dalších podobných vykuku to neví. To je hlavní problém.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: musim říct, že reportér se ptá hezky, evidentně si něco o tom četl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, to je bohužel pravda. Lidi jako Vaculík to staví tak, že elektromobilita znamená omezení dostupnosti individuální mobility pro nižší příjmový skupiny, a někteří to dokonce staví tak, že je to cíl – že mocní chtějí, aby chudí lidi nejezdili autem.

    Naštěstí už teď ale rozhodování není reálně v rukou politiků, ale automobilek, a cesta směrem k elektromobilitě je nezastavitelná.
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: já to ani zkoušet nebudu tyhle argumenty jsem bral tak před rokem dvěma, ale teď už je to pasé. Rád bych se toho odborníka zeptal, jak jsou na tom auta v Norsku.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ha, já věděl že to jméno už jsem slyšel.

    Jo a jedno zamyšlení, které když se dá do souvislosti se žlutými vestami, tak je docela aktuální

    Toxický koktejl. V debatě o budoucnosti mobility převládají vášně a populismus | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/toxicky-koktejl-v-debate-o-budoucnosti-mobility-prevladaji-vasne-a-populismus
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: teda už ve třetí minutě je to k breku :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Morkus, Mackův nohsled. Tyvole to vypadá, že v Čechách jsou tihle dva dementi jediný odborníci na elektromobilitu...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KEB: Aha, a po kolika km se emisně vyplatí ICE auto?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ELIJEN: Web i konfigurator Mercedesu je totalne tragickej. U Audi se s tim ucis nekolik dnu. Je to des bes.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Zkousel jsem ted par online konfiguratoru (Porsche, Audi, BMW, Mercedes, ...) a vubec se nedivim, ze Tesla prodava tolik aut. Vsichni krom Tesly to ocividne outsourcovali nekam do Indie nekomu za $2/h.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: To mas samozrejmne pravdu, ja jen ze ten cyklus nejakou ucinnost ma a prave ta cast samotneho cyklu baterry packu bude hlavni smer optimalizaci a vyvoje.
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: kdyby nic tak z bev nelitaji rakovinotvorné saze z naftaku ve městě
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: tady je ale v clanku specifickej blabol, ze se primo behem POMALEHO nabijeni samotneho ztraci az 25% energie, a u rychlonabijeni jeste vic
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: Ty az (!) nizke desitky procent jsou za urcitych okolnosti realne kdyz se zahrne cely nabijeci/vybijeci cyklus. Vsechno, tj. ucinnost nabijecky, kabelaz, ztraty nabijenim/vybijenim, temperace baterie.
    Rada baterii i dneska ma ucinnost cyklu treba jen 65%, ale ty se nepouzivaji do automotive, maji specialni pouziti (treba vysokoteploteni)
    A obecne se ty ztraty stale snizuji v kazde dalsi generaci tech technologii.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: On to asi pocita od elektrarny az do baterky a zpet do motoru. Tam bych cekal mozna i vetsi ztratu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam