DAN_F: Jinak ještě k významu Modelu S – i když finančně možná tak zásadní význam nemá, 20 tisíc aut opravdu není hodně (mimochodem Taycanů se prodá stejně), tak má dost zásadní význam jako "halo car", věc která značce přináší prestiž a přitahuje zákazníky k levnějším modelům.
Hodně z úspěchu Tesly stojí na tom, že Model S je prostě nejlepší elektromobil na světě, protože je nejrychlejší, má největší dojezd, nejlepšího autopilota, prostě všechno nej. Ve chvíli, kdy někdo porazí Model S v jeho vlastní hře, bude to dost problém pro image značky jako takový, a na tý image jsou dost závislý prodeje.
Teď to samozřejmě ještě nevadí, protože rostou z legračních čísel a tím pádem ještě nenarazili na hranice toho, kdy budou muset zákazníky reálně přesvědčovat. Proto ani nepotřebujou marketing a PR, prostě vyráběj tak zanedbatelný množství aut, že to není potřeba.
Ale jestli mají naplnit předpoklady daný svojí tržní valuací a stát se jednou z největších automobilek na světě, tak budou muset přesvědčit i lidi, kteří nejsou "teslisti". A to bude čím dál těžší.