• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lebo je to beta, ale predpokladam, ze co je to beta vedia iba IT nerdi :) a asi si to teda nevidel, lebo tam spominali zakladnu premisu "do not crash", ako klesa istota rozhodovania, tak auto spomaluje akcie na plyn a volant
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Četl jsi ten test? Mě právě přijde, že by se Lucid mohl docela chytnou. Kdo vyrábí baterky a kdo do toho investuje je koncákovi prdel, jde o to, že to cool vypadá a jezdí to líp než Model S Plaid+.

    A má to dojezd 800+ km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nemám archaickou představu o FSD, vím, že to třeba 99% času umí jet samo, jen s rukou na volantu.

    Jenomže to je úplně nahovno, protože v tom 1% případů (nebrat za slovo s číslama, může to bejt 0,01%) to nabourá. Takže reálně celý slavný FSD neřeší VŮBEC NIC.

    Jakože absolutně. Ta věc je de facto k ničemu. Pořád to udělá chybu dost často na to, abys musel neustále sedět, koukat na silnici a mít ruce na volantu. Nemůžeš se věnovat ničemu jinýmu, nemůžeš si číst, koukat na film, nemůžeš bejt ožralej, musíš mít řidičák, musíš bejt bdělej, soustředěnej atd. Musíš de facto řídit.

    Akorát tím, že to "řídí samo", tě to ukolébá do nepozornosti a pak, až se mu něco "nepovede" tak ty nestihneš zareagovat a ta věc nabourá.

    Tady je docela dobře popsaný, v čem je problém:

    Tesla's AI Day Event Convinced Me They're Wasting Our Time
    https://jalopnik.com/teslas-ai-day-event-did-a-great-job-convincing-me-theyr-1847526454

    Ve zkratce – na současný technologický úrovni má smysl zabývat se dosažením Lev3/Lev4 autonomie na dálnicích a dalších vybraných místech, třeba i za pomoci chytrý infrastruktury. Učit auto jezdit "samo" po ulicích, kde ho musíš 100% času hlídat, je hezká technologická přehlídka, ale to je tak všechno.

    Celý to stojí na tom, že si Musk myslel, že to bude mnohem jednodušší než to je. A to už i přiznal.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to si taky nemyslim
    z iphonu, kterej se i pres svou podradnost stal mezi urcitou skupinou lidi status symbolem, uz tez na nicmoc jinyho neprechazej.. proste jdu si koupit telefon = jdu si pro iphone.. jdu pro EV = jdu pro Teslu

    Lucid mi neprijde cool, nema marketing, pribeh, ani vzhled, aby zastinil i nejakou cinskou noname automobilku
    Fakt automobilka dotovana Saudama, co ted jeste snad ted stavi tovarnu nekde v Arizonsky pousti, a baterie bude dodavat tezce problematickej LG Chem

    Na druhou stranu Amici sou prave ta sorta, co nejlip prijme noname radoby premium veci, takze jim muzes prodavat nalesteny Kie jako premiovej Genesis a tak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ak si nevidel, tak si pozri tesla AI day (staci tuto skrateny vycuc ak nechces pozerat 2 hodiny), aby si bol up-to-date, lebo mi pride, ze mas nejaku archaicku predstavu o FSD :)

    Tesla AI Day Highlights | Lex Fridman
    https://www.youtube.com/watch?v=ABbDB6xri8o
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Taky neříkám, že kvůli Lucidu zkrachuje nebo přijde o zásadní díl prodejů. Ale k bolehlavu stačí samotnej fakt, že Lucid Air je dost možná prostě lepší auto než Model S. Nebejt nejlepší je pro Teslu problém, a zvlášť je pro ní problém nebejt nejlepší cool elektrická startup automobilka.

    Přesně z důvodů, proč zákazníci Tesly přešli od tradičních automobilek k ní, budou náchylnější k tomu, přejít na další cool novou věc.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: ja ti nevim, tesla je proti zacinajicimu lucidu prave uz dekadu zalozena automobilka
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jinak ještě k významu Modelu S – i když finančně možná tak zásadní význam nemá, 20 tisíc aut opravdu není hodně (mimochodem Taycanů se prodá stejně), tak má dost zásadní význam jako "halo car", věc která značce přináší prestiž a přitahuje zákazníky k levnějším modelům.

    Hodně z úspěchu Tesly stojí na tom, že Model S je prostě nejlepší elektromobil na světě, protože je nejrychlejší, má největší dojezd, nejlepšího autopilota, prostě všechno nej. Ve chvíli, kdy někdo porazí Model S v jeho vlastní hře, bude to dost problém pro image značky jako takový, a na tý image jsou dost závislý prodeje.

    Teď to samozřejmě ještě nevadí, protože rostou z legračních čísel a tím pádem ještě nenarazili na hranice toho, kdy budou muset zákazníky reálně přesvědčovat. Proto ani nepotřebujou marketing a PR, prostě vyráběj tak zanedbatelný množství aut, že to není potřeba.

    Ale jestli mají naplnit předpoklady daný svojí tržní valuací a stát se jednou z největších automobilek na světě, tak budou muset přesvědčit i lidi, kteří nejsou "teslisti". A to bude čím dál těžší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Těm by samozřejmě mohl Lucid dělat těžkou hlavu taky, protože na rozdíl od Tesly bude atraktivní i pro "tradičnější" zákazníky, který nechtějí automobilovou obdobu iPhone.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ještě vyrostou na dvojnásobek, a dostanou se do top 20 největších automobilek na světě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já nezkoumal, jak moc Ford tvrdí, že jejich Blue Cruise je "hands-free".

    Rozhodně je to ale míň klamavá reklama než "Full Self-Driving", který s tímhle hardwarem nejspíš nikdy nenastane.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Loni prodali asi 20k Modelu S. V kontextu toho, na kolik vyjde modelovou řadu udržovat v chodu a ještě k tomu ji refreshovat, je to vyloženě marketingová a prestižní / brand value záležitost. Z Lucidu Air by si těžkou hlavu mělo dělat spíš Porsche s Taycanem, nebo Audi s tím GTčkem. Oh wait, ale to jsou prestižní zavedené značky, které už ta auta, narozdíl od Lucidu, actually vyrábí a mají servisní síť, platformu, síť nabíječek… :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jejich prodeje zatim nevypadaj, že by jim někdo dělal těžkou hlavu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a toto ti nepride ako klamava reklama?

    u tesly staci ked sa budes prstom dotykat volantu a na dialnici nemusis vacsinu casu zasahovat vobec, u tohoto hands-free sahas na volant a musis nim krutit
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No a Tesla nemá hands-free systém vůbec.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ale v segmentu Modelu S (o kterým se teda tváří, že pro ně není důležitej) jim Lucid klidně těžkou hlavu může udělat.

    V segmentu Modelu 3 a Modelu Y jim důvody k těžký hlavě dělá zase spousta jinejch značek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: To je právě to, že u Škodovky si můžeš koupit tu nevybavenou verzi (která má pořád všechno důležitý) a reálně dostaneš plně funkční auto za 1,2M. Model Y prostě stojí 1,72M a za míň ho nekoupíš. A to je skoro 50% rozdíl, s možnou slevou u Škodovky určitě 50% rozdíl.

    To je stejný jako rozdíl mezi Fabií a Octavií, úplně jiná třída, úplně jiná hra.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hand-free system, ktory nie je az tak uplne handsfree, lebo nezvlada ani zakruty na dialnici :))) btw. neviem ci to je iba shutter efekt kamery ale to blikajuce varovanie na displeji pred volantom v kazdej zakrute by ma teda docela sralo uz po par sekundach

    Sandy checks out Ford's BlueCruise hands-free driver assist technology.
    https://www.youtube.com/watch?v=GCRNYP5Qg34
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Takhle, ja koukam na full equip verze a tam ten rozdil jsou asi 3000 eur.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, no, Bobash :) Tesla, která v tuhle chvíli produkuje přes 500k aut ročně a relativně brzy jich bude produkovat 1,5m, by měla mít těžkou hlavu z luxusního sedanu s baseprice 170k :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam