• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Až na to že vůbec...
    iPhone 12 Battery Replacement - iFixit Repair Guide
    https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+12+Battery+Replacement/140588
    (Uvědomuješ si, že jsi postoval pouze link na nějaký McServis, že jo…?)

    PSYCHO: Menší baterky jim rozhodně nestačí, fixlujou skrze agresivní uspávání aplikací. Svoji roli hraje i typ androidu, s kterým to porovnáváš - pokud bude "oholený na iPhone" tak vyhraje…

    Problém je i v tom, že tím pojmem tu šermují jiní + je rozdíl, ci si pojmem "prémiový" kdo představuje. Pro Tebe a Bobashe to jsou ekvivalenty pozlacených hajzldeklů. Fajn, BMW, Audi a spol. určitě s nějakým "prémiovým prdem" přijdou...

    Tahle prémiovost mne třeba vůbec nezajímá - dívám se jen na to, jak efektivně mne to dostane z bodu A do bodu B, jak kvalitní technika je pod kapotou...
    A tam je prostě fakt, že Tesla už je tam, kde ostatní budou až tak za 5 let… Že na tom je kryt z plastu, údajně levného, mne nezajímá.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak urcite

    iPhone 12 Pro - Baterie - iOpravna.cz
    https://www.iopravna.cz/cenik/oprava/iphone-12-pro-baterie/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Ts měl celkem kliku, že se Ti to povedlo vyměnit - i kdž u těch starších to asi ještě nějak šlo - modernější iCrapy jsou zalité v lepidle a jednotlivé díly mají sériová čísla tak, aby je nešlo nahradit - i pokud by se Ti povedlo sehnat náhradní díly… Jinak Jabka mají assembly spíše podprůmernou - je to prostě "lepší Čína" - ale dost se toho ztratí v lepidle…

    Žel se ostatní výrobci spíše inspirují… Třeba ještě v SG4 mini se dala sehnat nová základní deska, nový nabíjecí port, klidně i kamera a výměna byla otázkou pár šroubků… V A3 už to nejde…
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: No, ale tvrdili, ze ten HW je FSD capable a FSD cenu samozrejme mezi tim zvedli nekolikanasobne, takze o HW upgradu zdarma pri dokoupeni se fakt moc neda mluvit. Proste Musk/Tesla konstantne lze a pak se jen vymlouva, ze byl jeho odhad moc optimistickej.

    Za me maj super auta, super software, neexistujici FSD, shitovou assembly a magora za CEO.

    COMODOR_FALKON: Ja mam iPhone 6S koupenej hned po vydani a porad slouzi v poho. Baterku jsem si menil sam. Podle me to srovnani sedi hlavne v pristupu/politice firmy. Jabka maj totiz kvalitni assembly a super support :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HERR_FLICK: Srovnávat Teslu s iPhonem je IMHO úplně někde mimo...
    iPhone = mizerný HW s naleštěným krytem a úmyslnou neopravitelností, která nutí uživatele k ~2letému cyklu výměn telefonu. Nic moc to neumí ale taky to nejde tak snadno rozbít - je to snobská variace na důchodcovský telefon. Jedinou jejich reálnou konkurenční výhodou je v tuhle chvíli iPhone SE, coby poslední zbývající kompakt na trhu…
    Tesla = skvělý HW a SW, ale s tím naleštěným krytem je trochu problém, pořád je to proto spíše záležitost pro bohaté lidi se zájmem o technologie…

    S tím souvisí ale ještě jedna věc - která je v kontrastu s tím co psal BOBASH. Jde o to, že pokud nejde o fakt hodně moc bohaté lidi, tak teď mají nějakou Teslu, na které najedou 300, 500, 700 tisíc KM během následujících 5-10 let než ji pošlou dál.
    Jenže teď si koupili Teslu, protože je to nejlepší technologický produkt na trhu a má cca 5 let náskok před konkurencí. Takže za 5 let bude jejich postarší Tesla zhruba na úrovni toho, co zrovna budou prodávat "zavedené automobilky" – proč by přecházeli ke konkurenci, která nabízí produkt cca na stejné (nebo možná i horší) úrovni, jako už mají…?
    Logicky to skončí tak, že buď výměnu oddálí, nebo si pořídí nejnovější verzi Tesly…

    A možná to bude ještě dramatičtější, protože tím, že Tesla poměrně významně vertikálně integrovala výrobu baterií, tak bude schopna vždy nějaké množství baterií vyrábět sama a vylepšovat je dle potřeby - už samotné nové články, kde se jim podařilo zvednout kapacitu cca 1:1 vzhledem k objemu a zároveň je udělat pevnější (takže je lze použít jako strukturální prvek), jsou dokladem výhodnosti takového řešení.

    Ostatní automobilky budou narážet na to, kde ty baterky vzít a teprve až druhotně řešit technologickou úroveň - a to i v případě, že by došlo k solid-state průlomu, případně byly k mání levné sodíkové baterie…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Nicméně tvoje poznámka z IT je naprosto trefná, akorát v automotive je přeformulovaná:

    "Nikdy nekupujte nic z prvního roku výroby."

    To je mimochodem věc, kterou beru za vcelku automatickou a tudíž mě "porodní bolesti" moc nevzrušujou. Úplně nová ICE platforma bude mít taky dětský bolesti a první ročníky čehokoliv jsou pro blázny a nadšence, případně pro lidi co potřebujou bejt vidět, že maj něco první.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Za mě je zcela použitelnej produkt Enyaq (vlastní zkušenost), ID.3 nebo ID.4 bych si stejně nekoupil prostě proto, že to vevnitř vypadá odpornějc než Dacie. Problémy Mach E jsem moc nezkoumal ani jsem s tím pořádně nejel, takže nevím.

    e-tron GT je výbornej a velmi funkční produkt, Taycan předpokládám taky (jezdit s ním budu v úterý, dám vědět). Kia/Hyundai čekám, že budou dobrý, ale že budou mít "porodní bolesti". eNiro/Kona je ale taky plně funkční produkt, kterej se schopnostma velmi blíží Modelu 3 a je o hodně levnější.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jak říkám, mně je Tesla dost jedno. S ohledem na stávající infrastrukturu a nabídku stejně nejsem aktuálně potenciální kupec. Nicméně, v tuhle chvíli je to jediný výrobce, co má na trhu skutečně funkční produkt. ID řada vypadala nadějně, ale v tomhle stavu bych si to netroufl nikomu doporučit, Mach-E trpí od uvedení řadou snad ještě horších problémů, než ID, Ioniq vypadá v pohodě, ale má fatální problémy s bateriemi. Zatím prostě nakonec stejně není na výběr. Je to věc, co opakuju v práci pořád dokola v různých kontextech, ale – nikdy si nekupujte problematický HW produkt s příslibem SW zlepšení v budoucnu a je to věc, která platí i pro FSD. Kupovat si v tuhle chvíli Teslu, kvůli příslibu toho, že jednou bude řídit sama, je nesmysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tebe jsem zrovna nemyslel, s tebou se dá debatovat docela rozumně :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Sorry, čtu píčovinu, tak se ozvu :)) disclaimer: mam pár akcií
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: To by mě vadilo taky. A ano, vím, že se to může stát i u "tradičních automobilek" a je taky spousta "tradičních aut", co bych si fakt nekoupil.

    To, že nesdílím zdejší nekriticky fanboyovské/akcionářské nadšení z Tesly neznamená, že jsem zavilej "anti-Tesla". V kruzích, který nejsou plný Tesla fanatiků, mám naopak tendenci k její obhajobě. Ale tady to vypadá jak schůze Svědků Muskových.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Mně by mnohem víc vadilo, kdybych si koupil auto, které na denní bázi zamrzá a nefungují mu pořádně ani základní funkce, natož nějaké pokročilé asistenční systémy, ale evidentně to máme každý jinak :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, to jsem zapomněl. Ale na pointě to moc nemění :) Zatím se to ani vzdáleně neblíží nějakýmu "full self-driving". Ani vzdáleně.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: 10 tisíc to v začátku nestálo. 10 000 to začalo stát až koncem minulého roku. Začínalo se na 3k, nebuď jak Macek :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mě by asi mnohem víc vadilo to, že jsem zaplatil 10 tisíc dolarů za něco, o čem Musk tvrdil, že mi to udělá z auta robotaxík, kterej mi bude vydělávat peníze, někdy v roce 2020, a teď se to ani neblíží tomu, že by se to mělo stát.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: jenže nikdy netvrdili, že bude subcscription :) Jestli se nepletu, tak je pořád možnost si FSD koupit a tim dostaneš novej HW. Takže brečení nad příplatkem za upgrade u subscription, kterej nikdy neměl bejt, je trochu... na hlavu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo sorry, jen tvrdili, že všechna auta jsou FSD capable, ale když teď chceš koupit to FSD předplatné, tak musíš nejdřív zaplatit $1000 za HW upgrade, protože fskutečnosti auta FSD capable nebyla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A na to podle mě dojede, bez gAI to nemá šanci dát. Ne jako Lev5 autonomie.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ono se u těch senzorů zase tak moc nezměnilo, naopak přestali používat radar. FSD spoléhá převážně na kamery.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, a určitě to bude fungovat s původní sadou senzorů...

    Žádná Tesla, co je dneska na silnici, podle mě nikdy FSD nebude (abychom předešli sporům, co je FSD – FSD to je, když to můžu poslat přes město bez řidiče, do tý doby je to asistent).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    "If you purchased Full Self-Driving capability and have Autopilot computer 2.0 or 2.5, you are eligible for a complimentary upgrade to FSD computer. "
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam