• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: ono to vypadalo hezky to jo. Nevypadalo to ani lacině ani blbě, ale já bych to určitě měl jako prase, co chvilu neco valím na palubovce, protože nemám odkládací prostor. V tom enyaqu ho bude asi víc.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: fetis na plasty nemam, kdyz uz tak spis na kuzi a drevo, ale teda neco potazeny textilem mi automaticky vyvolava pocit nevycistitelnyho humusu. Zajimavy, ze u neceho takovyho co aspiruje spis na premium projekt zvolej material jako z nejakyho indickyho slapadla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ona nevypadá, že je potažená textilií, na ní ten hadr fakt je. A jako prase jí mít nebudeš, protože jak často hmatáš na palubku? Kromě části motoristických novinářů, kteří mají fetiš na měkké plasty, na to nikdo nešahá :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jinak jsem o víkendu hleděl do enyaqa a pěkný, ale z té palubovky, co vypadala jako potažená textilií, jsem měl pocit, že bych ji za chvíli měl jako prase :-D

    Celkově už asi začíná elektromobilita přicházet i k nám. Potkal jsem za víkend dvě citiga, Teslu, VW id, toho enyaqa Superba a Volvo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: V základu jen 2,3M. Ale vyfoceno mám, nasdílím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo, Taycan umí být dvoukolka (ale jen úplnej základ), e-tron GT je vždycky quattro.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: je to Porsche stojí to určitě ranec, mohl bys mi prosím vyfotit palubovku? Ať konečně vidím reálný rozdíl mezi levným a drahým :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Ten e-tron GT byla ale 4x4, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak moje náplň dnešního odpoledne. Je to strašně dobrý, zejména tahle úplně základní jednomotorová 400hp verze. Jezdí to hrozně příjemně, člověk má pocit, že fakt řídí Porsche, je to zábavný a precizní a celý to prostě skvěle funguje jako auto. Mnohem lepší než e-tron GT, kterej by přitom měl bejt skoro to samý.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: SuperCruise funguje jen na dálnici, ale na tý dálnici můžeš pustit volant.

    FSD funguje všude, ale reálně ti nic nepřinese, protože musíš furt držet volant. A přesně jak říká ELIJEN:, to poslední 0,1% může trvat roky vývoje a dokud nebude, tak je to k ničemu.

    Teď je to prostě jen gimmick. Můžeš ukazovat kamarádům, že ti auto jezdí samo. Ale musíš se furt 100% soustředit, protože se naprosto kdykoliv může stát, že ta věc "rozhodí rukama" a řekne ti "hele já nevim, seru na to", nebo ani nezjistí, že neví, a musíš zabránit tomu, aby to nabouralo.

    Reálně je celý FSD naprosto k ničemu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Asi ne, me proste jen zaujalo to varovani PREDEM.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: a super cruise funguje v meste? podla toho popisu ne
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Mluvim o Tesle (autosteer ve meste), ktera predem varovat neumi. Autopilot varuje az v zatacce a vypne se v koliznim kurzu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: kde mas na divided highways take prudke zatacky prosim ta? :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MKBHD aktualne dela 1000 miles challange s Tesla Plaid a Mach-E a nejakym veteranem: https://twitter.com/MKBHD/status/1432337306023862277
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: "advance of an upcoming lane-merge or complex situation that requires driver intervention"

    Tak timhle uz je 10x lepsi nez Tesla, ktera ti zacne rvat v pulce zatacky u ktere mela vedet dopredu, ze ji nedokaze projet (kvuli maximalnimu uhlu otoceni volantu, ktery v EU smi provest)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto porovnanie s inymi systemami (aspon vidime ich marketingove nazvy) a ako obstali, je tam od tesly samo autopilot nie fsd, treba dodat ze supercruise je tiez dost geofencovany na zmapovane oblasti ("Super Cruise can only be used on pre-mapped, divided highways and it warns the driver in advance of an upcoming lane-merge or complex situation that requires driver intervention.")

    https://data.consumerreports.org/wp-content/uploads/2020/11/consumer-reports-active-driving-assistance-systems-november-16-2020.pdf
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO:
    BOBASH:

    Jako z technologického hlediska je to super věc a Tesla je v AI asi nejdál ze všech, ale prakticky to samo neumí ani zaparkovat alespoň stejně dobře jako průměrná žena :)

    Mají možná 99.9% hotovo, ale to poslední 0.1% jim ještě může zabrat 10 let vývoje. Takhle to prostě v softwaru a machine learning funguje. A dokud FSD nebude na 100% spolehlivé, tak je to uplně k hovnu a naopak je to funkce nebezpečná (svádí k nepozornosti).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jasný, právníci v oficiální komunikaci říkaj regulátorům jednu věc ale Elonek a Tesla tvrdí zase věc druhou (že L5 už je skoro ready).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: umi sa to samo ucit, narozdiel od geofencovanych sluzieb, ktore sa nikam neposunu

    https://twitter.com/tesla_raj/status/1320482872159916032
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam