• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Stranded Tesla: Towing Adds Much More Range Than You Might Expect
    https://insideevs.com/news/535988/stranded-tesla-towed-to-charge/
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DAN_F: dnesni komercni panely maj efektivitu i pres 22%, tzn. z 1000W/m2 ti vytezej 220W, rekordni se blizej 50% a moznosti myslim moc pres 60-70% nejsou realny
    ze by byly schopny vytezit 2200W z 1000W slunecniho zareni se mi uplne jako nezda, no
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Ještě taky uvidíme, jestli a jak se soláry budou do budoucna vyvíjet.

    AAAS
    https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abe4206

    Recent discovery may give solar cells 1,000% more power - MINING.COM
    https://www.mining.com/recent-discovery-may-give-solar-cells-a-thousand-times-more-power/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    hezky udělané video, hlavně vizualizace kolik by bylo třeba solárů pro US ve srovnání kolik místa zabíraj aktuálně jiný věci (viz obrázek) a pak vs kolik zabírá pěstování krav (jsou tam na pozadí vidět ty malé kousky, co by bylo třeba pro solár).

    Pak mě ještě napadlo... kolik je v ČR asi řepky... minulej rok 370000 ha, takže jestli jsem správně dle googlu převedl, tak 3700 km2 - vizualizace viz obrázek

    VFX Artist Reveals how Many Solar Panels are Needed to Power the ENTIRE World
    https://www.youtube.com/watch?v=IZEaYjo4ZJU


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No logistickej řetězec elektriky je samozřejmě potenciálně mnohem jednodušší než benzínu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "no ale su dlhe fronty na nabijacky lebo je ich malo, nedostatocna infrastruktura bla bla bla" ... stale sa to da nabit zo strechy, tuto ked sa im na to vyseru, tak mozu vytiahnut zo staji jazdecke kone, benzin na tu pumpu magicky nepritece neviditelnymi trubkami

    Drivers queue for petrol in UK over shortage concerns
    https://www.youtube.com/watch?v=02k8UNsV9Lo
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Treba Toyota Auris ma na to tlacitko vedle sajtpaky. Oktavka nema nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: "Něco" mají určitě všechny auta, protože je to povinný.

    Ale třeba u tý Alfy to "něco" nebylo popsaný v manuálu a protože to byl čerstvej model, tak jsem se dogooglil jen postupu v ekvivalentním Chrysleru – kterej vypadal, že je stejně potřeba rozebrat půlku středovýho tunelu.

    V situaci, kdy mi zdechne auto uprostřed křižovatky, nebo ještě hůř dálnice, nechci 30 minut hledat v manuálu, co všechno mám rozebrat, abych to mohl odtlačit.

    Chci tlačítko nebo páčku, jasně viditelnou, snadno dosažitelnou. Nemusí to samozřejmě být součást voliče, stačilo by něco odpovídajícího páčce na otevření kapoty.
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: To vypínání dveřma je čistý zlo, pod to se podepíšu.

    Když jsme zkoušeli nabíjet EQA a jako neznalý jsem ho šel prolejzat. Snažil jsem se ho ze sedadla spolujezdce vypnout, místo toho jsem mu vypnul jenom infotainment a jinak běžel dál... (a nebo jsem možná jenom nešikovnej)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: on nějakej způsob jak odblokovat zařazenou rychlost asi vždycky existuje, třeba mě když odešla mechatronika u Passata B6, tak jsem taky zůstal stát na krajnici a nešlo nic zařadit, ale přijel s odtahovkou, sundal kryt u voliče DSG a zacvaknul tam malej vyskočenej čudlík, takže už šlo zařadit neutrál a dalo se to naložit.

    Co tak koukám tady, tak BMW to má zespoda po sundání krytů, u Alfy by to možná šlo zašroubovat i u benzínky (mít správnou věc a vědět kam :-)).
    Unlocking Automatic transmission | Page 2 | Alfa Romeo Giulia Forum
    https://www.giuliaforums.com/threads/unlocking-automatic-transmission.38506/page-2

    Ale tím netvrdím, že něco takového mají všechna auta, natož elektrická. A že ten kanystr není někdy jednodušší :-).

    A kdybys vystoupil dveřma spolujezdce, nezůstal by Q4 e-tron svítit? Asi furt lepší než okýnkem :-). Ale jen za předpokladu, že neřeší "obsazené" místo řidiče, jako třeba pípání u nepřipoutaného spolujezdce...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle není problém zdaleka jen Tesly, samozřejmě. Je to problém úplně každýho auta, který má kreténskej elektronickej shifter co se vrací do středový polohy, nebo nějakou jinou podobnou idiocii.

    A ano, týká se to i ICE.

    Ostatně poprvé jsem kvůli tomuhle chtěl zapálit Alfu, když mi došla nafta a setrvačností jsem sice dojel na benzínku, ale zastavil u vedlejšího stojanu (jen s benzínem). Neexistoval ŽÁDNEJ ZPŮSOB JAK TEN KRÁM DOSTAT TĚCH 10 METRŮ DALEKO.

    Musel jsem si koupit kanystr.

    Jo a další věc, za kterou bych zabíjel, je automatický vypínání auta navázaný na to, že člověk otevřel/zavřel dveře. Včera jsem fotil Audi Q4 e-tron a ten sráč zkurvenej nebylo možný přesvědčit, aby zůstal "nastartovanej" a nechal rozsvícený světla...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    waymo testeruje vozidla v san franciscu

    Welcoming our first riders in San Francisco
    https://www.youtube.com/watch?v=TwnO0aEFTrk


    zatial teda nefunguje 100% ani vo phoenixe

    Waymo self-driving taxi confused by traffic cones flees help - BBC News
    https://www.bbc.com/news/technology-57144755
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ha! :)

    Proto Tesly s Autopilotem bourají: řidiči se místo sledování vozovky kochají okolní krajinou! – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/clanky/proto-tesly-s-autopilotem-bouraji-ridici-se-misto-sledovani-vozovky-kochaji-okolni-krajinou/sc-870-a-212494
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to sa mi nejako nezda inak by nedostali podpriemerne hodnotenie od CR, chovani typu predame ti mrdku, lebo marze mame hlavne z toho ze si ku nam chodis do dealershipov tu mrdku nechat spravovat, je podla mna minimalne on par s tym co predvadza tesla

    https://fordauthority.com/2020/11/ford-quality-stumbles-in-consumer-reports-latest-auto-reliability-survey/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a vis to, že takhle konkrétní Tesla má řadící páčku na volantu z mercedesu, že jo? Klasickou řadící páčku.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Z komentářů:
    Jason Torchinsky

    9/24/21 9:01am

    Several recent BMW products require you to jack up the vehicle(F10 chassis for example), remove under paneling and turn a bolt on the side of the transmission to engage neutral override for towing. Even for ICE cars, its not always easy...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    This Little $4,500 Electric Car is the Hottest Thing in China Right Now
    https://youtu.be/Zlt7qnRrZ0g
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BTW, tohle je docela průser a je to vlastně věc, kterou už jsme tu řešili. Absence jednoznačnejch a FYZICKY PŘIPOJENEJCH ovládacích prvků na věci jako je převodovka...

    A Tesla Bricking Itself On The Highway Shows EVs Have A N Issue
    https://jalopnik.com/a-tesla-bricking-itself-on-the-highway-is-a-reminder-th-1847734019?utm_campaign=Jalopnik&utm_content=1632490207&utm_medium=SocialMarketing&utm_source=facebook&fbclid=IwAR11h9NaD2yeyrEQLUq6pJSrBzQpQHnvT7iuQ5xoaacwrg9qGYQwG2Pb7I0
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A NASA skupuje tuším 80286...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Jako collateral je to, že IAC (Plzeňská multi-factory na interiéry snad do všech EU aut) taky funguje jen 2-3 týdny v měsíci a nevypadá to na změnu…

    Jinak co jsem se tak dočetl, tak problém s čipy je i v tom, že většina automobilek používá čipy archaického typu…

    Zde se třeba píše o konkrétní firmě, kde brečí, že pro potřeby autoprůmyslu nezvládnou vyrobit víc čipů, protože nemůžou sehnat cca 20 let staré vybavení:
    Global semiconductor shortage spurs run on vintage chipmaking tools | Reuters
    https://www.reuters.com/article/us-usa-semiconductors-tools-idUSKBN2AW18P
    Ta firma vyrábí čipy 180 nm technologií - v době, kdy standard je 7 nm a probíhá tranzice na 5 nm…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam