• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: tvl rozhovor v duchu 5 minut židi 5 minut Hitler
    akorát tady to je 5minut Hitler a 5min Hitler, oba ve finálním stádiu demence
    Hned jak ten píčus začal s byrokracií sem si říkal, že to nebude dobrý
    Pak místo aby třeba argumentoval, že i v našich reáliích je celkový životní cyklus BEV několikrát ekologičtější, začne zcela mimo téma blekotat, jakmaj BEV jen samé výhody, o připojování do sítě, no a když začal o ekologických šílencích, co prosazujou větrníky, tak sem to vypnul, to se fakt nedalo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: duct tape od vyroby ti kludne odfotim aj na svojej mazde
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak snad ta ducktape kterou je tam budou montovat bude drzet ;-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Sef intelu ted v rozhovoru rikal že zadnej shortage neni, ze automobipkam vyrobi kolik cipu budou chtít. Problem je v tim ze do aut se davaj děsně jednoduch čipy který uz intel nechce vyrábět. Nové gen čipů zas ale automobilky neumí využít/ použit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla měnila čipy

    Interestingly, Tesla disclosed that it managed to avoid being too affected by the chip shortage through pivoting to microcontrollers and developing new firmware to work with new chips from different suppliers.

    The company wrote in its shareholders letter:
    “In Q1, we were able to navigate through global chip supply shortage issues in part by pivoting extremely quickly to new microcontrollers, while simultaneously developing firmware for new chips made by new suppliers.”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je nejspíš logika za jejich uvažováním, pokud vím, tak se Elon jednu chvíli snažil nedat do Modelu 3 ŽÁDNEJ volant. Protože přece FSD.

    Akorát to FSD nějak pořád ne a ne fungovat...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To zní pekelně. Ale v žádným jiným autě jsem to neviděl, vždycky jsem zažil normálně celej sloupek řízení z LHD.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak v pujcenem Hyundai Accent to tak nebylo. Blinkry byly vpravo a sterace vlevo. Jsem levak, takze razeni problem nedelalo, ale blinkry jo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    postupne z toho volantu uberaju, lebo vedia, ze casom tam bude uz zbytocny :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK:

    "Yet another round wheel is boring & blocks the screen. FSD in panoramic mode looks way better with a yoke."

    Tesla’s Elon Musk highlights Cybertruck’s uniqueness, explains adoption of yoke
    https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-yoke-explained-elon-musk/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Mě by taky zajímalo si to zkusit, ale jsem k tomu skeptickej. On i Musk o tom někde víceméně říkal něco ve smyslu, že hlavní výhoda je, že je to víc cool, protože obyčejnej volant má každý auto...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Blinkry a stěrače jsou stejně.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BASIK: Na blinkry a sterace taky? Ja na pousti kazdou chvili stiral okno :)
    BASIK
    BASIK --- ---
    BOBASH: Jo ja bych si to ciste chtel zkusit. Libi se mi, jak je to minimalisticky. To bude taky asi jedina vyhoda, a to jeste takova nejista. Na volant vpravo (s automatem) jsem si taky zvyk prekvapive rychle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rolling updates mají potenciál vytvořit ze servisu ojetý Tesly naprostý a totální peklo. Pro mě jeden z důvodů, proč Teslu nikdy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak na niektore bolistky uz sa prislo (displeje, mmc karty...) ale oni maju rolling updates, t.j. necakaju 3-5 rokov na novu modelovu radu, ale chyby opravuju uz v dalsich vyrobenych kusoch a co sa da opravit softwarovo, tak na dialku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Hele já jsem se třeba naučil jezdit s volantem vpravo a nevadí mi to. Dokonce mě to baví, že je to jiný. A obávám se, že yoke bude stejnej případ.

    Hlavně to prostě nemá žádnou výhodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: však píšu, Tesla se vyzkoušení funkčnosti aut na 10 let blíží... ale furt jen blíží. Jestli to vydrží 15 nebo 20 let už neví nikdo.

    A to může bejt s průměrným věkem aut u nás kolem 15 let (a i v nejvyspělejších zemích často 10+) problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: model s prisiel na trh 2012, tak to uz bude mat tiez o chvilu prvy krizek
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam