• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: nechci to porovnávat, chci na tom ilustrovat, že i ta "úspěšná" verze je prostě extrémně nebezpečná.

    Ale jak už tu zaznělo, i lidi kteří o tom vědi o něco víc, než já, tvrdí, že to v současné době prostě není reálný.

    ICCV 2021 Open Access Repository
    https://openaccess.thecvf.com/content/ICCV2021W/AVVision/html/Plebe_Occupancy_Grid_Mapping_With_Cognitive_Plausibility_for_Autonomous_Driving_Applications_ICCVW_2021_paper.html

    A comparative study of state-of-the-art driving strategies for autonomous vehicles - ScienceDirect
    https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0001457520317577

    a spoustu dalších
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: toto ale snad nechces porovnavat neuronovu siet co si niekto rozbeha doma na pocitaci ako hobbyprojekt s neuronovou sietou beziacou na niekolkych tisicoch specialne nadesignovanych procesorov, to je co do kapacity ucenia niekde uplne inde
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    solid state baterky uz su tu, co ma prekvapilo teda, ze maju provoznu teplotu 80 stupnov a charging iba 0,2C (asi to zarucuje ich dlhu zivotnost), prepocitane na pocet prepravenych osob ale dobra spotreba ak 90kWh/100 odveze 80 ludi a 15kWh/100 odveze 4 ludi tak je to sice 6x vyssia spotreba ale 20x viac prepravenych osob

    Mercedes eCitaro with solid state battery test ride
    https://www.youtube.com/watch?v=Om3uVW4lskE
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Ve zkratce:

    Většina současných expertů se shoduje, že mimo specifický aplikace (dálnice s tomu přizpůsobenou infrastrukturou) je cokoliv mezi L3 a hypotetickým full L5 (ke kterýmu můžeme mít 3 roky vývoje, ale taky 50) hrozně nebezpečný.

    Člověk není přirozeně vybavenej na to, aby fungoval jako dohled nad nudným procesem, kterej vyžaduje rychlý reakce – a věci jako FSD mají sklony dělat chyby jednou za delší dobu. Takže to, co dělá Tesla, je postavený na hlavu a opak toho, jak to musí fungovat.

    Správný postup je, až do příchodu toho reálnýho FSD, že počítač dohlíží na člověka, ne naopak.

    FSD je k ničemu a ještě dlouhý roky bude k ničemu.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: a teď mu zkus vyfrézovat kus vozovky, jak si s tím poradí...

    když se koukneš třeba tady na simulaci generačního učení auta, tak vidíš, že i ty úspěšný potomci to prostě občas pošlou do zdi. A to tam nemáš nikoho dalšího, překážky, omezení (je to už starší klip).

    Neural network racing cars around a track
    https://www.youtube.com/watch?v=wL7tSgUpy8w


    To, o čem ty mluvíš prostě není v tuhle chvíli reálný. Dejme tomu dekádu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dnešní AI nemá inteligenci 4letýho dítěte. Má přinejlepším inteligenci krysy nebo něčeho podobnýho. Za pár let se možná dostane na úroveň psa.

    Necháváš psa řídit auto?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, a takhle se to ještě roky bude učit spoustu dalších věcí "po pár přejezdech tou lokací".

    Problém je, že dokud bude potřebovat pár pokusů, než se to naučí, tak je to jako "self driving" úplně na nic, protože u toho pořád musí sedět člověk a 100% času hlídat, jestli se nevyskytla nějaká další situace, kterou to nezná.

    Teď je to ještě dobrý, protože v tom většinou sedí nadšenej betatester co o tom točí video a co se zajímá, takže se soustředí a ty chyby odchytí.

    Ale ten systém s tím, jak se bude učit, bude ČÍM DÁL NEBEZPEČNĚJŠÍ!

    Zní to paradoxně? Není. Protože když ti self-driving udělá pět chyb za cestu do práce, tak jsi na to připravenej a opravdu pořád sleduješ provoz.

    Ve chvíli, kdy to dosáhne takový účinnosti, že to zásadní fail neudělá jednou za dvě minuty, ale jednou za tejden, tak je vysoká pravděpodobnost, že si u toho lidi budou číst nebo hrát s telefonem a že se něco stalo si všimnou až ve chvíli, kdy bude nabouráno.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: twl, země, kde odstraněj že silnic všechno včetně půlky města, aby se řidičům líp jezdilo, ale nechaj uprostřed šestiproudovky noznačený betonový sloupy...
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    DZODZO: A víš proč 4leté děti za volant nesmí?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Prosímtě, na jaký žiješ planetě?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ten betonovy monorail sa to naucilo po par prejazdoch tou lokaciou, skus za volant posadit 4-rocne decko ako bude soferovat, tiez to nepochopi a musis mu to vysvetlit, akurat tomu FSD nebude trvat naucit sa ridit 18 rokov no
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: je dost nepravdepodobne, ze bude z prechodu zrazu stavba, ja som mal na mysli skor toto:

    Tesla AI Day in 19 Minutes (SUPERCUT)
    https://youtu.be/keWEE9FwS9o?t=310
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: 99,99999 procenta jistota, že tam ten přechod ještě je, to opravdu není.

    Zkus FSD poslat dneska do Prahy, uvidíme, co se bude dít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, viděl jsem i nějaký novější. Ale pořád je to plný failů. Jen ty faily jsou dál od sebe.

    Nicméně tady máš docela dobrou ilustraci toho, na jaký úrovni ty faily můžou bejt. Hned druhej příklad:

    11 scenarios in which Tesla FSD Beta 9.0 fails
    https://www.youtube.com/watch?v=uIsMA9qNwvM


    NEPOZNÁ TO BETONOVEJ SLOUP.

    To je dokonalá ukázka toho, o čem mluvím. Člověku nemusíš vysvětlovat, co je to betonovej sloup, nemusel nikdy v životě vidět trať monorailu uprostřed silnice, ale pochopí, že do velký betonový věci uprostřed silnice nemá bourat.

    FSD to nepochopí, musíš mu to vysvětlit.

    A takhle mu budeš muset vysvětlit každou jednotlivou věc, se kterou se na silnici může potkat. Neumí indukovat nebo dedukovat, aby odvodilo řešení novýho problému.

    Pokud ho naučíš hranatej betonovej sloup uprostřed silnice, neznamená to, že pochopí kulatej. Už vůbec to neznamená, že to pochopí strom, a tuplem ne, že to pochopí strom na kraji silnice.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    ICS: U přechodu máš i svislou značku.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: to je ale extrémně nebezpečný přeci? Pokud bude to auto dávat větší váhu tomu, co viděla auta před ním, než tomu, co vidí v realnym čase, tak bude nonstop vjíždět na stavbu, do příkopů a do zúžení. A když ten přechod bude v rámci rekonstrukce posunutej o 5 metrů, tak budou umírat lidi.

    a to jsme stále jen u jednoduché věci, jako je přechod.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: a teraz si predstav, ze to ze je tam prechod bude ulozene v neuronovej sieti na zaklade toho ze predtym tam preslo 10000 aut a teda je tam 99,99999% istota ze je tam prechod a ked tam prejde to tvoje auto a nenajde ho tam, tak si bude auto iste uz iba na 99,99998%
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: Já to psal na tvoji podporu. Člověk sice navíc myslí, na druhou stranu se snadno nechá oblbnout optickým klamem. Ten robot bude nejspíš ještě víc v prdeli.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: a teď si představ, že ten přechod bude z části zakrytej listím, nebo sněhem. Najednou to přechod pro AI neni a v návaznosti na to neni ani chodec.

    Pokud Tesla dokáže vyvinou něco, co dovede tímhle způsobem abstrahovat, tak jsme najednou o dekádu jinde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam