• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Zajímavá historka, ale jde o to, kdy to bylo a čím jel. Dneska už by ve většině případů ani v ČR nedávalo smysl udělat to, co udělal on, protože vždycky někde najdeš dostatečně rychlou nabíječku, abys ten kousek donabil, a nebude to trvat o moc dýl než proces půjčení auta.

    Je ale pravda, že u toho musí člověk o hodně víc přemýšlet, a na to lidi nejsou zvyklí. Málokdo ví, jak moc spotřebu jeho auta ovlivňuje rychlost. U spalovacích aut to nikdo moc neřeší a hlavně většina lidí jezdí buďto rychle nebo pomalu, ale pořád víceméně stejně. Pak je dost překvapí, když jim řekneš, že i jejich diesel žere třeba ve 160 km/h o 50% víc než ve 120.

    A protože na to nejsou zvyklí a jsou zvyklí ve chvíli, kdy se rozsvítí hladový oko, zastavit a natankovat na dalších 800 km, tak nemají vyvinutý postupy. Já jsem z mnoha důvodů tohle řešil už se spalovacíma autama, takže mám spoustu strategií, jak to vyřešit. Třeba budu hledat nabíječku dostatečně včas, abych našel rychlou (pokud spěchám) nebo na dobrým místě (pokud nespěchám a chci smysluplně využít čas), nebo zpomalím, abych prodloužil dojezd.

    Ale že bych nechával auto na nabíječce a půjčoval si jiný kvůli 50km? To bych musel bejt idiot...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CUKI: Tak to musí být strašnej lumen. Že nezvládl si cestou někde přinabít auto. Nebo to bylo auto co má dojezd 100km? Nějaký Fiat 500e :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To mi připomělo jak jeden propagátor elektromobility v mém okolí jel na otočku ke Kodaňi (Z Berlína). Asi 500+km

    No Dojel to na téměř 1. zátah. Ale musel nechat auto asi 50km před cílem (i když by asi dojel) Ale musel si v půjčovně půjčit jiné auto a to své nechat v nabíječce, protože tam kam jel by ho nikde nenabil. A to Dánsko je v tomto směru 10let před námi.

    Prostě dojet se tam dá, ale k reálnému použití to není. To ještě potrvá.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak jezdit na schůzku do Varšavy je čistej masochismus, máš letět, nebo jí absolvovat po webexu...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Pracuju s dostupnými metrikami… 🤷🏻‍♂️
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak praktická zjištění, respektive ověřené teorie, z cesty:
    1) Elektromobilem se dá jezdit daleko, ale nesmíte spěchat.
    2) Zapomeňte na rychlou jízdu po dálnici, pokud máte EV SUV. Už ve 140 je proti 120-130 takovej nárůst spotřeby, že pokud jedete dál než 250 km, nevyplatí se to (pokud nemáte naplánovanou zastávku, viz dále).
    3) Jediná cesta, jak rozumně plánovat EV trasu, je kolem zajímavých míst kde jsou nabíječky. Třeba do Varšavy se jede tak, že se dá oběd ve Wroclavi, zatímco se auto nabíjí na 50 nebo 90 kW nabíječce, a pak se dá kratší kafe nebo procházka nebo něco v Lodži. Je to super, pokud člověk zásadně nespěchá a jede spíš na výlet.

    Na to, abych jel elektromobilem na pracovní schůzku do Varšavy, je to naprosto nepoužitelný. Jediná varianta k vlaku by byla něco rychlýho dieselovýho čím se dá jet rychle celou cestu a dojet tam třeba za 6-7 hodin. Vlak je 9 hodin, elektrický auto se zastávkama třeba 10-12.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spíš to máš čelní plochu stodoly a hmotnost Titanicu. A kromě toho 24 kWh není zas tak moc, tohle jsou moje data z prodlouženýho víkendu ve Varšavě:





    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to boli prve ozajstne verzie elektromobilov od nich, tam este nevedeli robit efektivny drivetrain, do tych dalsich generacii sa to snad uz naucia
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    COMODOR_FALKON: ta spotreba toho e-tronu je fakt vysoká 24Kwh
    PER2
    PER2 --- ---
    My DIY R/C Boat Pulled me 20 Miles!!!
    https://youtu.be/HFhsh4V8SZA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ne, to je mi vcelku buřt. A Teslou pořád za spoustu věci obdivuju, i když to tak nemusí vypadat. Nemám rad její fanatický fanoušky a některý lži a podivný obchodní praktiky.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: tak proto nemas rad teslu :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: protože ho třeba nesehnali. Tesla nemá press fleet.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla’s most basic variant of the affordable Model 3 sedan is sold out nearly a year in advance.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: taky jsem se nad tím pozastavil, navíc je model 3 nejrozšířenější, ne?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: COMODOR_FALKON: super, jen škoda, že to byl model X a ne třeba Y/3, který jsou ještě efektivnější a nabíjejí rychleji :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale ty pořád počítáš úmrtí na délku dálnice, já mluvil o najetých kilometrech.

    A že Tesla s FSD nebožtíka je irelevantní, protože nejezdi sama, je to jen asistent.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    COMODOR_FALKON: Skvělej článek/test. Jen škoda, že pro potvrzení výsledků neudělali to stejné při zpáteční cestě :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Však jsem psal, že jde o zjednodušení - a to dokonce ve prospěch lidských řidičů, jednak proto, že tím vypadává "muchlání plechů", jednak 80% mrtvých řidičů/pasažérů zemře mimo dálnice…
    Mírně je to kompenzováno tím, že aut s řidiči jezdí mnohem více a mají tedy významně vyšší počet osobo-kilometrů na stejném úseku…

    Ale vypovídací hodnotu to i tak má…

    A pokud bychom šli do extrému:
    34,40 mrtvých/1000 km dálnice u lidských řidičů
    0-1 mrtvých/1000 km dálnice u FSD (AFAIK na dálnici zatím žádná Tesla nebourala, natož smrtelně)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Test Vyrazili jsme do Chorvatska čtyřmi různými elektromobily – O kolik se cesta protáhne těmi levnějšími? Není to dražší než spalovacím autem? | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-vyrazili-jsme-do-chorvatska-ctyrmi-ruznymi-elektromobily-o-kolik-se-cesta-protahne-temi-levnejsimi-neni-to-drazsi-nez-spalovacim-autem-7795
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SHEFIK: mezi slepejma jednovokej kralem? ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vw prohrava na domaci pude

    Tesla Model 3 Reaches #1 in Germany in 29% Plugin Vehicle Share Market! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/10/15/tesla-model-3-reaches-1-in-germany-in-29-plugin-vehicle-share-market/?amp
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam