OMNIHASH: Ale pořád může bejt spousta důvodů, proč letadlo nebude dávat smysl. Třeba jede z jedný firmy víc lidí, a letenka zrovna nestojí 3 tisíce. Nebo je potřeba se tam dostat někdy, kdy tam zrovna nic neletí. Nebo je potřeba jet někam, kam by to letadlem bylo komplikovaný (nebude to Varšava, ale nějaká fabrika v nějaký prdeli někde dál). Nebo je potřeba mít s sebou nějaký věci.
Nebo v poslední době třeba flygskam – lítání, zvlášť na krátký vzdálenosti, je příšerně neekologický a pokud člověk nejede sám, tak je i auto na benzín lepší, auto na naftu pak ještě víc.
Já hlavně ani nechci řešit, proč někdo chce nebo potřebuje jet autem. Řeším to, že lidi to dělají, mají pro to očividně důvod, a já chtěl zjistit, jestli jde i na tenhle úkol nahradit naftový auto elektrickým.
A odpověď je, že to jde mnohem líp, než by člověk čekal, na některý úkoly (výlet) už docela dobře, ale na rychlou přepravu z A do B, který jsou od sebe víc než jedno nabití, je prostě potřeba dodělaná síť superrychlejch nabíječek, auto s 800V architekturou a dojezdem 600+ km WLTP.
Za 10 let půjde jezdit autem třeba do Minsku. Dneska vím, že až za kamarádama do Varšavy pojedu příště, beru diesel, protože jednou mi to stačilo.