• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Na chodníku to záleží na municipalitě. V Praze jsme dostali neurčitou odpověď, ale zakázané to neni.

    Zatím jsme to byli všude schopní to dát na ulici přímo k nabíjenému autu. Přeci jen je to velké jako Vespa a ta se vejde všude. Co se týká ekologie, tak to taháme e-tronem, takže je to spíš otázka našeho energetického mixu, který se bude (snad) postupně čistit. Ale rozhodně jsou to všechno věci, které řešíme a budou je řešit i uživatele, takže je to něco, co nám právě z toho současnýho pilotu musí vypadnout.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: BTW zamýšlel se někdo třeba na dobíjení z auta do auta. Tedy vyštavím káru a někdo přijede a dobije mě přes kabel tak abych mohl dojet někam kde se normálně nabiju?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Nezpochyňuji, že se to třeba ujme, jak píšu jen mi to přijde zvrácené.
    Na silnici to stát nebude na chodníku IMHO nesmí..
    Prostě mi přijde že je to dost drahá služba. A vlastně odporuje tomu proč tu ty elektromobily chceme - tedy ekologie.

    Naopak to emergenci mi přijde zajímavější a potřebnější.
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: Emergency úplně neni náš cíl, minimáně v dohledný době. Hlavně kvůli průjezdu Prahou. Přeci jenom čekat 2 hodiny na emergency dobití, není úplně super. Navíc na malý náboj jsou tam zbytečně velký ztráty na můj vkus. Náš cíl je spíš subscription service, kdy prostě budeme objíždět po nocích klienty a dobíjet jim auta o pár desítek procent když budou spát.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: ICS: za mě super, když ještě budete dělat emergency dobíjení (roadside assistance), že to někomu zdechlo, tak ho přibijete, aby dojel na nejbližší nabíječku/bezpečné stání, tak super :)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: hele, vyložený to je do 3minut, což je podobně, jako běžný taxík a rozhodně míň, než Wolt.

    Je to samozřejmě o potřebách. Je to mířený na větší města taky proto, že tady prostě na těch charging pointech buďto stojí ICE, někdo z fleetu Monety, kdo nenabíjí, nebo je to rovnou rozbitý. A doma v bytě prostě wallboxy lidi nemají Takže ta potřeba tu je. A hlavně tím neztrácíš čas ty, ale my. A "lenost" je celkem dobrá motivace. Aspoň pro mě. :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: To se mi zdá a nebo je to fakt tak zvrácené?
    Jako že někdo kvůli tomu aby nabil své auto bude potřebovat jiné auto a další 2 lidi aby ho neefektivně nabil? Asi začnu jezdit rikšou. Tam je potřeba jen jeden pilot :-D
    Navíc dlouho jsem nebyl v Praze, ale přemejším kde jsem naposled parkoval, tak aby tam bylo dostatek místa. A taky jak to pěkně zasere už tak podělanou dopravu v Praze, když tam vedle bude stát dodávka a vykládat tu baterii...
    Nerad se pouští do možná dobře míněných projektů, ale mě to přijde děsně zvrhlé.
    ICS
    ICS --- ---
    HERR_FLICK: Přihřeju si polívčičku na téma frekvence nabíjení a otravnýmu hledání dobíjecích bodů. Dnes jsme oficiálně spustili https://Nimbee.me Takže kdo se pohybujete v Praze a máte DC, tak zkuste (zadarmo) nabít a dejte nám feedback, ať z toho uděláme funkční řešení.

    Test Vyzkoušeli jsme revoluční Nimbee. Nabíječku elektromobilu, která přijede za vámi | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/test-vyzkouseli-jsme-revolucni-nimbee-nabijecku-elektromobilu-ktera-prijede-za-vami-7888
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: to je fakt hrozny uslovi, ale tady se nebavime o cene za ujety km, ale o dojezdu a frekvenci tankovani/nabijeni
    ze ani s ICE to nemusi bejt uplne vyhra, viz CRAZY_IVAN:
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: Vis jak je to, když máš na opičku musíš mít i na banány... :-)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: záleží, čím jezdíš
    já třeba s ekvivalentním 400k 2.0 turbo musel s 55l nádrží stavět i míň, jak po 200km
    plus byl omrd, že stejně jako musíš plánovat při delší cestě rychlonabíječky, tak musíš řešit tankování 100oktanu
    na hlavních tazích bez problému
    jakmile se ocitneš někde trochu mimo/v noci etc. tak už to začal bejt celkem problém, jako na 95 dojedeš, ale motoru to nedělá dobře
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: kazda chemia ma svoje vyhody a nevyhody, zatial neexistuje svaty gral baterii, viz. porovnanie roznych druhov, vyssia energeticka hustota je vyvazena mensou bezpecnostou a naopak

    BU-205: Types of Lithium-ion - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-205-types-of-lithium-ion
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NJAL: když já to prostě neumim na spotřebu :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: skoro... 5,6l V8
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: jezdíš Zilem? Já dám na 42l nádž i dvojnásobek.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: To u olova prostě problém také není. Tuším že někde na Veronice nebo kde jsem četl článek o recyklaci a o tom jak jí zvýšit. Ale většina z těch neodevzdaných padesáti 50% jsou prostě jiné příčiny na které neumějí cílit. U těch autobaterií to bude asi lepší protože cena je fakt velká, ale...
    CRAZY_IVAN: To už je slušný
    JIMIQ: Sen si nevšiml kurzu k CNY :-D
    nicméně kdo ví kde to skončí. Nemůžeš počítat že vytěžíš víc než 10% celkových zásob, tak jako u jiných surovin. Většina je za současných podmnínek netěžitelná. A automobilový průmysl jen jen zlomek toho co bude potřeba. Dále nás čeká jistě kartelový systém like OPEC.

    Netvrdím že cena nejde dolů, jen zdaleka ne tak rychle jak se o tom mluví. A jako zákazníkovi mi je celkem jedno kde se to ztratí. Důležitá je výsledná cena.

    Podle mě tomu ani moc nenahrává fakt, že do některých míst už se se spalovákem nedostaneš. Na to cílí hodně VW s jeho e-Craftrem.

    Další věc je fakt, že cenu zvýší věci které v tuto chvíli vůbec nevidíme. Například požární bezpečnost a pod, které na to třeba nemají na první pohled přímý vliv.
    NJAL
    NJAL --- ---
    CRAZY_IVAN: Nesmis mit spotrebu jako pozdni panzer :-) Ja jsem zatim nejvyssi cislo propocitaneho dojezdu videl 820km. A to uz jsem mel odjeto z Moravske Trebove do Hradce Kralove.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JIMIQ: takovej dojezd nemam ani u stávajícího spalovacího auta! naprostej luxus! :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: ok, tak 407km
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: to u aut problém nebude, když lidi budou vědět, že můžou dostat hezký peníze za battery pack, i třeba vadnej, tak to budou výkupy :)) a až to zjistěj zloději... kolik uškvařenejch zlodějů asi bude? Když už nebudou moct krást kaťáky.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A rozdíl dojezdu NMC vs LFP v US

    The US-made Model 3 SR+ has an EPA-estimated range of 263 miles per charge, while the MIC Model 3 with an LFP battery has an estimated range of 253 miles per charge.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JIMIQ: DZODZO:

    LFP dokonce ani dlouhodobě nevadí nabíjení do 100 % (Elon: "I’d personally slightly opt for iron pack, as it wants to be charged to 100%, whereas nickel prefers ~90%.") a jestli mě paměť neklame, tak jim tolik nevadí rychlé nabíjení a vybíjení
    Mají větší životní cyklus
    Bezpečnější (menší šance výbuchu etc)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam