• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CAL
    CAL --- ---
    Na konfigurátoru Peugeot Rifteru je právě teď k dispozici tahle volba. Bohužel mi k tomu na podpoře potvrdili, že se jedná o chybu a baterie má pouze 50kwh, jak je uvedeno ve všech recenzích. To je dost škoda, protože se 75kwh baterkou bych o tom dost vážně přemýšlel. Čekám sice na vysněný ID BUZZ, ale zrovna takového vrabce v hrsti už bych za toho holuba na střeše možná vymněnil. 860 000 Kč není o moc víc, než cena tak velké baterky, takže vlastně nabídka kupte baterku, dostanete auto zdarma, chvilku to byla příjemná představa.

    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    BOBASH: no, my mame elektrickej nissan, u kteryho potrebujem resit problem s bateriema, a jelikoz tu nemaj e-servis, tak musime resit odtah do bratislavy nebo drazdan. ani ty zavedeny znacky nejsou zatim asi uplne dobre pokryty, se mi tak zda - a zacinat to uplne cely from scratch bude este jinej level, ne?
    KEB
    KEB --- ---
    Dacia Spring - Nejlevnější elektromobil, aneb konec levných aut v Evropě?
    https://youtube.com/watch?v=vH-BcBrQoKs


    Jen si tu odlozim na potom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Až sem Číňan přijde ve velkým a oficiálně, tak to bude jedno, resp. to bude na úrovni Korejců.

    Teď, speciálně u toho DongFengu, kterej tady prodává nějaká banda obchodníků s teplou vodou a nasmlouvanýma servisama, si to radši ani nechci představovat. Asi bych radši zůstal u servisování 20 let starýho Jaguara...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a servis od škodovky bude asi taky snazší než u Číňana, nebo ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A jak by tu cenu mohli snížit? Pokud nevyvinou nějakou strašně super levnou baterku, kterou ostatní mít nebudou, tak prostě ty auta nedokážou udělat levný.

    Oni zároveň se Serešem představili i dvě auta na benzín, který mají stejnej problém – obě jdou cenově víceméně přímo proti mainstreamovým značkám, to jejich fancy kupé-like SUV je snad dokonce dražší než podobně velkej a výkonnější Renault Arkana.

    Přitom evropskýho zákazníka by Číňan musel zaujmout cenou. Čínskej mobil za čtyřku si tady ještě lidi koupěj, ale to je tím, že je za čtyřku a navíc zahodit mobil člověka tolik nebolí. Ale dát 600 tisíc za čínský auto? A 920 za čínskej elektromobil, když o kilo dráž můžu mít o dvě třídy větší Škodovku?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: to by sa mi tieto dni hodilo, tam u nas okolo vesnice na tych okreskach sa teraz promenaduje kopu bazantov ktorych omrzel zivot, v nedelu za borkovanmi dolu kopcom ich bolo na ceste asi 6 rozplaclych, asi robili nejaku hromadnu sebevrazdu
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tesla FSD v akci…
    Tesla Cam FSD Beta Deer Avoidance 2021 Model S Refresh
    https://youtu.be/mr_CqHOdTO4
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PETER_PAN: Za mě bych se toho tolik nebál. Jediná šance, jak by se mohli výrazněji prosadit je technologický náskok - o něm už se hrozně dlouho mluví (viz zázračné baterie, které se budou již zítra dodávat a objedete na jedno nabití zeměkouli...). Budou muset s evropskými automobilkami soupeřit na jejich hřišti a tady jim komoušský praktiky budou k ničemu...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Z toho co pises je patrne, ze se jedna ciste o cenu. A o cenotvorbu aut bych se nechtel hadat, ale domnivam se ze potencial ke snizeni ceny cinani maji.
    Tzn. taky jsem to nemyslel jakoze ted/zitra, ale treba kolem roku 2024 / 2025 uz IMHO zacnou slapat do exportu hodne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no tam sa myslim meni zrovna cela ta kastla aj s crevami, nie je to take uplne modularne, ale je to zaciatok... napr. predtym mali napevno tu emmc kartu na logy na doske, z toho uz sa poucili a v novsich rocnikoch je vymenitelna
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Měnit díly v rádiu znamená, že jsou volně spojené. Jakmile to uděláš, tak otřesy + střídání teplot tak sníží spolehlivost, že se z toho posereš. A nebo budeš mít to rádio tak drahý, že se z toho posereš taky. :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: to je mrzute, skoda ze to inzenyri nepojali jako pocitac na koleckach (comu sa BOBASH stale brani) a nedali to tam v nejakych vymenitelnych celkoch, napr. v Tesle vies vymenit MCU (nie je to teda uplne zadarmo, ale ziskas tym softwarovo rychlejsie auto https://www.tesla.com/support/infotainment)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: :) To opravdu ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nemaju to nejako modularne, ze by sa to dalo vymenit v ramci zarucneho servisu?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: tak nový čipy asi nepořídíš do hotových aut, že jo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: a odezvu vyriesia nejakymi optimalizaciami alebo pouziju novsie a rychlejsie cipy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ten systém se už nesere. Ta změna k lepšímu je hodně rychlá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tak o tom mluvím, že ten infotainment je jenom viditelná část toho systému a to, co se VW (a podznačkám) sere, je celej ten systém. Není to prostě jen o tom, že ti nehraje Spotify.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam